English Version
English

عشق از خود گذشتن است.

عشق از خود گذشتن است.

هفتمین جلسه از دوره هفتم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی بیهقی سبزوار، روزهای پنجشنبه با نگهبانی مسافر حمید، استادی کمک راهنمای محترم مسافر محمدرضا و دبیری مسافر ابراهیم با دستور جلسه "وادی چهاردهم و تأثیر آن روی من" در تاریخ ۲۵/ ۱۲/ ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.


خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمدرضا هستم یک مسافر
ابتدا شاکر خداوند هستم که پیوند محبت کنگره ۶۰ را در درون من قرار داد و اذن حضور در جمع بامحبت اعضای کنگره ۶۰ را پیدا کردم. از نگهبان و دبیر عزیز و لژیون محترم مرزبانی که این فرصت را در اختیار من قرار دادند تا آموزش بگیرم تشکر می‌کنم. پیشاپیش فرارسیدن نوروز باستانی و حلول ماه مبارک رمضان را به شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهم که حال ما را به بهترین حال در بهار طبیعت نزدیک کند.
دستور جلسه وادی چهاردهم است. به نظر می‌رسد که سنگ زیرین بنای کنگره ۶۰ همین وادی عشق است، به‌طوری‌که یکی از کتب کنگره به نام "عشق، چهارده وادی برای رسیدن به خود" نام‌گذاری شده است. در سی دی" بند تن " که آقای مهندس در سال ۹۷ در جمع اعضای کنگره صحبت کردند از واژه عشق و محبت استفاده کرده‌اند و این نوشتار را در سال ۸۱ از استاد خودشان دریافت کردند که بنده دو نکته از این نوشتار استخراج کردم که راه رسیدن به عشق و محبت را می‌توان از دل این نوشتار پیدا نمود. یکی اینکه عشق و محبت پیونددهنده قلب‌هاست. چه چیزی می‌تواند یک نفر را ۱۰ _۱۵ یا ۲۰ سال در کنگره نگه دارد؟ آن عشق و محبت است. یعنی اعضای کنگره با زنجیری از عشق و محبت به همدیگر متصل هستند.

در وادی چهاردهم آمده است که عشق به توصیف نیست، به لمس نیست، به سخن نیست، به بدن نیست، به قرارداد نیست، عشق از خود گذشتن است. خوشا به حال آنان که می‌دهند و در فکر پس گرفتن نیستند. حضور در لژیون سردار، یعنی گذشتن از مال خویش و این تمرین عاشقی است. عشق با پای پیاده راه رفتن روی گدازه‌های آتش است و این تعبیر را آقای مهندس برای مرزبانان عزیز به کار می‌برند که ساعت‌ها قبل از شروع جلسه آن را برای ما مهیا می‌کنند تا ما در کمال آرامش بنشینیم و آموزش بگیریم. خدمت کردن تمرین عاشقی است؛ اینجاست که می‌توان گفت عاشق را حساب با عشق است با معشوق چه حساب دارد؟ عشق یک راهنما رسیدن رهجویش به رهایی است.

برای آنان که حال خوشی ندارند دو راه بیشتر وجود ندارد، یا به نیروهای راستین که خواستار حق و حقیقت هستند ملحق شوند یا صبر کنند تا نیروهای مخرب و بازدارنده آن‌ها را با گردبادی عظیم به عمق ظلمات هدایت کند. وقتی از صراط مستقیم صحبت می‌کنیم یعنی باید تمام ضد ارزش‌ها را کنار بگذاریم و این قلب ما را به روی عشق و محبت می‌گشاید. اگر عشق خالق نداری عشق مخلوق مهیا کن تا قدر این کلمات تو را حاصل آید. عشق مخلوق یعنی خدمت کردن و خدمت در کنگره یعنی تمرین عاشقی. عشق و محبت در تمام موجودات و در تمام هستی جاری است و دروازه ورود به رحمت خداوند، قلب انسان‌هاست. اگر می‌خواهیم که مشمول رحمت خداوند شویم باید خدمتگزار باشیم.
از این‌که سکوت کرده و به صحبت‌های من توجه کردید از همه شما ممنونم.


تایپ: مسافر رضا، لژیون پنجم
ارسال: مسافر سلمان، لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .