English Version
English

باید عشق داشته باشیم که بتوانیم به حرکت در بیاییم و آن عشق است که به ما توان حرکت می‌دهد

باید عشق داشته باشیم که بتوانیم به حرکت در بیاییم و آن عشق است که به ما توان حرکت می‌دهد

دومین جلسه از دوره چهل و سوم  کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰  نمایندگی حر به استادی مسافر ناصر، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر مهدی، با دستور جلسه "وادی چهاردهم و تاثیر آن روی من" در روز چهارشنبه بیست و چهارم اسفند ماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد؛
سلام دوستان ناصر هستم یک مسافر، از نگهبان محترم و کلیه مسئولین که افتخار خدمت را به من دادید ممنون هستم. یک بحثی هم داریم که وادی چهاردهم و محبت است، در مورد یک موضوع بزرگ صحبت کردن توسط یک کوچک کار راحتی نیست و امروز دوست دارم از تجربه خودم بگویم در رابطه با محبت و عشق.
آقای مهندس می‌فرمایند ما در این دنیا آمده‌ایم که در قدم اول متوجه شویم خوب و بد چیست، امروزه اگر یک نفر دروغ نگوید به او می‌گویند تو چقدر آدم خوبی هستی ولی به نظر من آن انسان در نقطه صفر انسانیت قرار دارد زیرا ما این‌گونه ساخته شده‌ایم، پروردگار ما این را در فطرت ما نهاده است که ما دروغ نگوییم، حق کسی را نخوریم و... اما چه می‌شود کرد آمده‌ایم در دنیا و بسیار فشار روی ما است. چیزی که بنده یاد گرفته‌ام از روزی که خوب و بد را تشخیص داده‌ام البته این‌ها را همیشه از بزرگان یاد گرفته‌ام مانند آقای مهندس، یاد گرفته‌ام که اگر من وارد یک وادی خوب شده‌ام آیا تمام است و دیدم نه، خوب، خوب‌تر هم دارد و وقتی وارد خوب‌تر می‌شوید یک خوب‌تر هم است.
وقتی به نقطه صفر انسانیت می‌رسیم و بد و خوب را تشخیص می‌دهیم باید عشق داشته باشیم که بتوانیم به حرکت در بیاییم و آن عشق است که به ما توان حرکت می‌دهد در یک نفر بیشتر و در یک نفر کمتر. ما در این‌جا محبت را به نوعی با زبان خودمان و با انرژی‌های فشرده شده درون خودمان تجربه می‌کنیم اما همین ماها که در این‌جا نشسته‌ایم وقتی به‌دنیا آمدیم محبت درون‌مان بوده است، محبت را درون خودمان باید کشف کنیم من همیشه به دوستانم عرض می‌کنم یک کلمه را اگر ما به آن توجه کنیم خیلی از مسائل‌مان حل می‌شود و آن این است که بزرگ آفریده و بزرگ‌هم آفریده و این بزرگ کار کوچک نمی‌کند، خزانه این بزرگ پُر است و کار الکی انجام نمی‌دهد ولی ما می‌شود که از بزرگیِ بزرگ‌مان غافل شویم.
در هستی عشق و محبت یعنی جذبِ، سیاراتی که در کهکشان هستن  جذبِ دارند و آن‌جا یک نوع عشقی برقرار است که رقص سِما می‌کنند ما وقتی یک کسی را دوست داریم بی‌قرار آن فرد می‌شویم  واقعاً این محبت و این جذبِ چیست و اگر خرد و اندیشه ما روی خداوند باشد و جذبِ‌مان را به او بتابانیم فکر می‌کنم راه زندگی آنقدر سخت نباشد وقتی راه جذب را یاد بگیریم در پول درآوردن هم جذبِ مهم است.
قرآن می‌فرماید محبت قطاع‌الطریق است یعنی قطع کننده راه یعنی میانبر است برای اینکه من اگر کسی را دوست داشته باشم به او حسودی نمی‌کنم، غیبت او را نمی‌کنم، از دست او عصبانی نمی‌شوم و.... بهتر است که محبت را پیشه کنیم و خداوند هم توفیق بدهد که مُبَلِغِ خوبی‌ها باشیم در این دنیایی که هستیم.
از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید ممنون و متشکرم.

تایپ و ارسال: مسافر حسین

مرزبان کشیک: مسافر علی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .