English Version
English

سلاحِ ما؛ عشق و محبت

سلاحِ ما؛ عشق و محبت

«به‌نام آن‌که جان را فکرت آموخت»

سخنان ماندگار مهندس دژاکام: « جهان‌بینی یا معرفت، تا آخر عمر ادامه دارد...»

با سلام، نگاه و حضور آگاه و مهربان شما عزیزان را به‌خواندنِ خلاصه سی‌دی هفته «ویلیام6» دعوت می‌کنیم.

سلام دوستان سحر هستم همسفر حسین
مبحث مورد نظر ما مصاحبه با ویلیام، می‌باشد که در ادامه آن را ارائه می‌دهم. آقای ویلیام و مهندس کتابی را مشترکاً شروع به نوشتن کرده‌اند؛ «بازتاب‌های حسین دژاکام در مورد ریکاوری و اعتیاد» می‌باشد که در سطح بین‌الملی برنامه‌ریزی شده و محتوای آن چکیده‌ای از کتاب‌ها، مصاحبه‌ها، ایمیل‌ها و ... می‌باشد.

یکسری از گروه‌ها در تفکرات خود به دنبال درمان داروئی هستند و گروه دیگر در تکاپور درمان معنوی و روحانی هستند؛ در این وسط یک شکاف اساسی وجود دارد که هیچ‌کس به آن نپرداخته است و آن کنگره۶۰، است که هم درمان دارویی، درمان معنوی، ورزشی و ...کاملاً پر کرده است.

بخش اول سخنان استاد، مسئله جهان‌بینی است که ترس را عنوان می‌کنند. ترس یکی از مسائل افزاینده نیروی منفی و قدرت جن درون می‌باشد و آن موقع است که دیگر فکر کار نمی‌کند؛ به عبارتی ترس، تفکر را می‌خورد و باید ذره‌ذره یاد گرفت که از موضوعات و مشکلات پیش آمده نترسیم و مقاوم باشیم. اگر انسانی اصلاً نترسد، فاقد عقل است و باید همه چیز تعادل داشته باشد.

در صحبت گذشته گفتیم: انسان یک صور آشکار و یک صور پنهان دارد.

صور پنهان مجهول است؛ اما اگر درون صور آشکار برویم هم مجهول است و هر دو آن‌ها برای انسان نقش مهمی دارند. برای درمان بیماری‌ها، مخصوصاً درمان اعتیاد به این مسئله خیلی نیازمندیم.

در صور پنهان قدرتی‌های وجود دارد که به صورت القا و الهام با بشر در ارتباط هستند که در تصورات نمی‌گنجد و ما تحت تأثیر این قدرت‌ها هستیم.
۱- الهام فجور
۲- الهام تقوا
این نیروها تا زمانی که ما به تکامل لازم برسیم، همراه ما هستند. البته در زندگی خود کاملاً مختار هستیم؛ اما تابع تقدیر و فرمان الهی هستیم که بستگی به انتخاب راه دارند. خوب و بد را می‌توانیم، کمی ببینیم؛ اما عمق سرچشمه آن را نمی‌توانیم، تشخیص بدهیم؛ پس نباید سطحی‌نگر باشیم. باید به درون قضایا برویم تا بفهمیم مشکل چیست؟ تمام حرکات را باید بررسی و با یک دیدگاه درست نگاه کنیم، باید بدانیم، چه اهدافی پشت آن مسئله نهفته است. در تمام سطوح باید هوشیار باشیم و مسائل و مشکلات پیش آمده را در همان ابتدا حل کنیم، نواقص را یکی‌یکی حل کنیم تا کاملاً در صراط مستقیم قرار بگیریم.

حتماً نباید کاری بسیار بدی انجام دهیم. بعضی کارها غلط است و ما نمی‌دانیم! مانند صحبت کردن با افراد، مثلاً ایجنت با مرزبانان بد صحبت می‌کند یا راهنما با رهجوهایش توهین‌آمیز صحبت می‌کند، این کار زشت و زننده است. این‌ها نقاط ضعف انسان‌ها است و باید جنبه احترام حفظ شود. توهین و تنبیه دو مسئله کاملاً جداگانه‌ای می‌باشد و هر کس در هر مسئولیتی، باید حرمت و احترام طرف را نگه دارد، بی‌تفاوت و بی‌اهمیت نباشد. باید قانون را کاملاً اجرا کرد. چرا که چیزهای کوچک جلوی کار و رشد ما را می‌گیرد. پس وقتی درست عمل کنیم، حرکت و نواقض چه در مسائل مادی و معنوی را یکی‌یکی حل خواهیم کرد.

در ادامه مصاحبه آقای ویلیام، سؤال می‌کنند. آیا هدف حضور در جامعه تغییر دیدگاه مردم نسبت به اعتیاد درمان است؟

بله، ما الآن حضور کم‌رنگی در تلویزیون داریم؛ اما، اعضا جدید می‌آیند و اعتیاد را درمان می‌کنند و ما نیز می‌توانیم دیدگاه مردم را درباره مسئله اعتیاد درست و صحیح روشن کنیم. انگار جنگی را شروع کرده‌ام که وقتی در تلویزیون بگویم من معتاد هستم، شکست خواهم خورد؛ اما این طور نیست! البته، مشکلان جانبی دارد. ولی با شجاعت و شهامت، قضاوت تغییر می‌کند؛ سلاح ما عشق و محبت می‌باشد؛ پس برای درمان اعتیاد، شخصیت ما نابود نمی‌شود؛ بلکه بازسازی می‌شود. اهداف اصلی و علت شرکت ما در برنامه‌های تلویزیونی، رادیویی، روز‌نامه‌ها، مصاحبه‌ها و ... چه بود؟
۱- وقتی در برنامه تلویزیونی مبحث اعتیاد بود و مجری و کارشناس‌ها می‌نشستند و مانند یک دادگاه افراد معتاد را متهم می‌کنند، اما، خود متهم حضور نداشت. برای همین آقای مهندس شرکت کرد تا صورت مسئله اعتیاد روشن شود.
۲- بیشتر مردم فکر می‌‌کنند شخص مصرف‌کننده صلاحیت اخلاقی ندارد؛ اما ما در تلویزیون می‌خواهیم مفهومی را بررسی کنیم که بگوئیم اعتیاد، بیماری جسم، روان و جهان‌بینی است.
۳- هدف ما یک مسیر عملی است. از بیرون به صورت مسئله اعتیاد فقط نظر و حرف نباشد، بلکه به چالش کشیدن روش‌های غلط درمان اعتیاد و جلوگیری از تکرار روش‌های غلط باشد تا کسانی که خواستار رهایی هستند به‌صورت درست درمان شود.
۴- اعتیاد در هر مرحله‌ از یک شخص مصرف‌کننده (سن، نوع مصرف‌، میزان مصرف و ...) قابل درمان است.
۵- ما معتقدیم اعتیاد هیچ مرزی نمی‌شناسد و فرزند هیچ‌کس از آتش ویرانگر اعتیاد در امان نیست و ما هدف‌مان آگاه کردن جامعه که مصرف‌کنندگان که به صورت تفریحی موادمخدر امروز مصرف می‌کنند، نامزدهای اعتیاد هستند و بعد از مدتی مصرف‌کنندگان تمام عیار خواهند شد.
۶- ما به مصرف‌کنندگان می‌گویم اشتباه بزرگی مُرتکب شدید؛ ولی الآن این امکان را به آنان می‌دهیم که اشتباه را جبران کنند.
۷- هدف ما آگاه کردن قانون‌گزاران و مسئولین از ماهیت واقعه اعتیاد مواد مخدر است تا تصمیمات درستی بگیرند؛ زیرا تأثیر مستقیم در زندگی شخص مصرف‌کننده دارد.

آیا خدمات شما در کنگره۶۰، به طیف وسیع و متنوعی از اعضا، داده می‌شود؟ درِ کنگره۶۰ بر روی همه طیف‌ها و اقوام باز است و همه را پذیرش می‌کنیم. فقط یک نکته دارد که اگر اشتباهی ایجاد شود، جلوی آن را خواهیم گرفت.
شما گفتید درمان اعتیاد، مانند یک سفر است؟
اگر اعتیاد یک بیماری جسمی و فیزیولوژی بود، فقط درمان کافی بود؛ اما در اعتیاد، جسم، روان و جهان‌بینی مورد بحث است. جهان‌بینی؛ یعنی دیدن جهان و این‌که هر فردی به خود چطور نگاه می‌کند. خانواده، دوستان، مردم، طبیعت، خدا و ... دیدگاه و برداشتِ آن نگاهِ ما به سیستم چگونه است؟

بعضی از سازمان‌های غیر دولتی به منظور تغییر و تبدیل برای یک فرد مصرف‌کننده مرحله ۱۲ قدم را قرار داده‌اند تا جهان‌بینی کار شود و آقای مهندس با شیوه مشابه ۱۴وادی را نوشته‌اند به طوری که یک مصرف‌کنندهِ مواد مخدر، بتواند با موانعی فروانی که در مسیر وجود دارد، بهتر برخورد کند. زیرا دنیای یک مصرف‌کننده، مثل یک زندان تاریک است. فرد در ترس، اضطراب، خشم، بی‌هویتی و حقارت زندانی شده و باید به سمت نور، سلامتی و آزادی حرکت کند، ما این حرکت را سفر می‌نامیم.

شما گفتید سه سفر وجود دارد؟بله 
۱- در سفر اول: مصرف مواد مخدر تا قطع مواد مخدر در طول تقریباً ۱۱ ماه که هر سه مرحله مهار، درمان و پیشگیری انجام می‌گیرد.
۲-سفر دوم: دوره بدون مواد که شامل خودشناسی است. در این مرحله فرد به تمرین‌های ورزشی توأم می‌شود و به نیروهای درون خود آشنا می‌گردد. هر چند آگاهی روندی ادامه‌دار است و در طول زندگی انسان متوقف نمی‌شود.
۳- سفر سوم: مرحله پایان‌ناپذیر است که درک نظم و راز جهان آفرینش است. تعداد کمی از مردم به طور کامل به درک عمق واقعی این موضوع می‌رسند.

برای غلبه بر اعتیاد به مواد مخدر، در کنگره۶۰ سفر اول و دوم کافی است و سفر سوم فقط یک آرمانِ ایده‌آل است.

با تشکر از همسفر سحر و همدلی شما یارانِ جمعِ محبت

منبع: سی‌دی «ویلیام6» / مهندس دژاکام

با سپاس از شما که در طی سال ۱۴۰۱ با سایت خود همراه بودید و پیام‌رسان درمان و تعادل به جهانیان

نویسنده، تایپ: همسفر سحر، رهجوی کمک راهنما همسفر مریم (لژیون ششم)

ویراستاران: همسفر وجیهه، رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون دوم) و همسفر زهرا، رهجوی کمک راهنما همسفر معصومه (لژیون نهم)

تدوین عکس، تنظیم و ارسال: همسفر اعظم، رهجوی کمک راهنما همسفر اعظم (لژیون یک)

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .