English Version
English

نباید با خداوند معامله کنیم

نباید با خداوند معامله کنیم

هشتمین جلسه از دوره سوم لژیون سردار کنگره 60 ویژه همسفران نمایندگی چالوس، به نگهبانی همسفر شیوا، دبیری همسفر زهره و استادی همسفر زینب با دستور جلسه «ثروت» در روز دوشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۴:۱۵ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
خداوند را شکر می‌کنم که در جمع شما دوستان هستم تا در این مکان مقدس بتوانم خدمتی انجام بدهم و آموزش بگیرم. دستور جلسه در مورد ثروت است وقتی‌که اسم ثروت می‌آید اکثر انسان‌ها به سمت مادیات می‌روند؛ ولی به نظر من ثروت دو صورت دارد؛ مادی و معنوی.
معنوی می‌تواند عشق به فرزندان، خانواده و عزیزانمان باشد و یا دانایی یک فرد جزء ثروت او محسوب می‌گردد که به‌دست‌آوردن آن آسان نیست. مادیات مثل خانه، ماشین، همهٔ این‌ها را می‌دانیم که لازمه‌ زندگی هستند؛ زیرا انسان باید در رفاه و آسایش باشد و  با سعی و کوششی که دارد مادیات زندگی خود را فراهم نماید.
ولی مهم این است که مادیات و ثروت از چه راهی به دست می‌آید؟ از راه درست یا نادرست. اگر از راه درست ثروتی را جمع می‌کنیم ارزشمند و لذت‌بخش است؛ انسان‌هایی که ثروت خود را از راه درست به دست می‌آورند در راه درست نیز خرج می‌کنند و کارهای خیر انجام می‌دهند.
زمانی که ثروت از راه‌ نادرست به دست می‌آید مثل دزدی، رشوه و یا حتی اتفاقی پیش می‌آید و یا یک انسان حتی راضی به مرگ انسان دیگری می‌شود تا اموالش را تصرف نماید.
شاید آن زمان که مال را به دست آورد حالش خوب شود و برایش لذت‌بخش باشد؛ ولی این زودگذر است و به طبع تاوان خیلی سنگینی را به همراه دارد اما هر کاری ارزش یا ضد ارزشی را انجام دهیم همان را دریافت می‌کنیم.
همان‌طور که آموزش گرفتیم، مادیات از جمله خانه و ماشین که به دست می‌آوریم برای این دنیاست پس آخرت ما چه می‌شود؟
آقای مهندس در وادی دهم سخنی از امام علی فرموده‌اند که برای دنیای خویش طوری زندگی کنید گویی همیشه زنده هستی و برای آخرت به‌گونه‌ای نگاه کنید که لحظه‌ای دیگر نخواهید بود.
من این سخن را این‌گونه برداشت می‌کنم تا زمانی که هستم برای خود تلاش کنم و مالی به دست آوردم و مهم‌تر از آن چرا نتوانم به مال و ثروتی که دست پیدا کردم یک قسمت از آن را ببخشم، آن زمان به آرامش و حال خوش خواهم رسید.
من قبل از این‌که وارد کنگره بشوم چه مادی و چه معنوی، بخشش انجام می‌دادم و  با خدای خود معامله نیز می‌کردم اما با حضورم در کنگره آموختم که معامله‌کردن با خداوند کار درستی نیست؛ بلکه باید با تمام وجود و از صمیم قلب ببخشی، آن وقت خداوند چندبرابرش را به انسان می‌دهد. اگر بخواهم مثالی بزنم آقای مهندس با تمام دارایی و ثروتی که دارند چه در زمینه مادی و چه معنوی، با عشق و محبت و آموزش‌هایی که در اختیار اعضای کنگره قرار می‌دهند تا چراغ کنگره ۶۰ روشن باشد و ما از آن استفاده کنیم.
الگوهای بدون نقصی، مثل پهلوانان که می‌آیند و صحبت می‌کنند از حس و حال‌ خود می‌گویند که روزی همه چیز خود را ازدست‌داده‌اند و امروزه مجدداً به بیشتر آن‌ها دست پیدا کرده‌اند، این‌ها همه از برکات کنگره است که این عزیزان توانسته‌اند؛ با بخشیدن مال و جان‌ خود در  کنگره به حال خوش برسند.
ان‌شاءالله بتوانیم با تمام وجود، عشق، مال و محبت خود را ببخشیم تا به چیزی که می‌خواهیم دست پیدا کنیم.

تایپ و ویراستاری: همسفر سمیرا کمک راهنمای لژیون هشتم
ارسال: همسفر فاطمه، رهجوی کمک راهنما همسفر صدیقه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی چالوس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .