English Version
English

انسان‌هایی که دارای عشق و محبت هستند یکدیگر را پیدا می‌کنند

انسان‌هایی که دارای عشق و محبت هستند یکدیگر را پیدا می‌کنند

جلسه دوازدهم از دور نهم کارگاه‌های آموزشی همسفران کنگره۶۰ به استادی همسفر سمیرا، نگهبانی همسفر آمنه و دبیری همسفر آرزو با دستورجلسه «وادی چهاردهم و تاثیر آن روی من» در روز دوشنبه مورخ ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

به نامِ نامی انسانی که قطره‌ای است از اقیانوس قدرت مطلق، پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است؛ رسیدیم به خط دیگری به نام عشق.

سلام دوستان سمیرا هستم همسفر امین.

بابت قرار گرفتن در این جایگاه، خدا را هزار بار شکر می‌کنم و از نگهبان و راهنمای عزیزم خانم فاطمه تشکر می‌کنم که به من اجازه خدمت را دادند تا در آخرین دوشنبه سال ۱۴۰۱ خدمتی انجام دهم.

 ما برای درمان در کنگره۶۰ یک مثلث داریم که سه ضلع آن، جسم، روان و جهان‌بینی است، باید این سه ضلع را به تعادل برسانیم. آموزشِ وادی‌ها در ضلع جهان‌بینی به ما خیلی کمک می‌کند، از وادی اول شروع کردیم که تفکر بود و بعد از ناامیدی گذشتیم و همین‌طور گذشتیم تا به وادی۱۳ رسیدیم، جایی که ساکنین به عشق و محبت رسیدند.

جانشین گفت: من باید برای صحبت در مورد عشق و محبت اجازه بگیرم. آیا می‌توانم در مورد محبت صحبت کنم؟ و اجازه صادر شد.

در این وادی از محبت واقعی گفته می‌شود، عشق و محبت پایه اصلی دانایی است، هر اندازه انسان‌ها دانایی و آگاهی‌شان بیشتر شود نیروهای بازدارنده در آن‌ها کمتر می‌شود، این کار با قرار گرفتن در صراط مستقیم امکان پذیر است.

انسان‌هایی که دارای عشق و محبت هستند، هم‌دیگر را پیدا می‌کنند.

در این وادی از مثلث: عشق، عقل و ایمان صحبت می‌شود. در روز چهارشنبه آقای مهندس فرمودند: ایمان، یعنی تجلی نور خداوند در انسان، کسی که ایمان داشته باشد چهره‌اش همیشه خندان و سرحال است و کسی که همیشه ابروهایش درهم و عصبانی است ایمان در وجودش نیست.

مثلث عشق شامل جاذبه، سایه و حس می‌شود.

از عشق سخن گفتیم، خانم فاطمه همیشه در مورد این‌که هر کاری را با عشق انجام بدهیم صحبت می‌کنند. اگر بچه تربیت می‌کنیم، اگر خانه را جارو می‌کنیم. آشپزی یا هر کار دیگری....

 سه مرحله عشق داریم: عشق مخلوق به مخلوق، عشق مخلوق به خالق و عشق خالق به مخلوق.

 عشق مخلوق به مخلوق: در وجود همه ما عشق وجود دارد، درون یک نفر کمتر و درون یک نفر بیشتر، اگر می‌خواهید به کسی کمک کنید، از اعماق وجودتان باشد و در فکر باز پس گرفتن نباشید، اگر کادو می‌دهید، در فکر این نباشید که روزی به شما کادو بدهند.

 انسان با هر خصوصیاتی که دارد، در هر جایگاهی که هست، فقط کافی است. دریچه قلب‌ خود را باز کند، تا امواجِ عشق را دریافت نماید و بتواند به همه عشق بورزد.

عشق خالق و مخلوق: خداوند خود عشق و محبت است، هر چه خلق کرده‌است در اختیار ما انسان‌ها قرار داده‌است. خورشید را برای زیستن و پیدا کردن راه، و برای این‌که به اعماق تاریکی فرو نرویم خلق کرده‌است. 

عشق مخلوق به خالق: اگر عشق خالق نداری، عشق مخلوق مهیّا کن تا قدر این کلمات، تو را حاصل آید. عاشق را حساب با عشق است، با معشوق چه حساب دارد.

 ممنون از این‌که با سکوت‌‌تان به صحبت‌های من گوش کردید.امیدوارم تک تک‌ شما در هر کاری که انجام می‌دهید، عشق واقعی را داشته باشید. این وادی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا ۱۲سی‌دی دارد.

آیا ما عشق‌مان نسبت به خداوند واقعی است؟ آیا شاکر نعمت‌هایی که به ما داده‌است، هستیم؟ به آن‌چه هست، پی بردن؛ تمنای دل می‌خواهد.

با تشکر از ایجنت، مرزبانان و همسفران عزیز برای سفره هفت سین زیبا

 

تایپ و ویرایش: همسفر لیلا رهجوی کمک‌راهنما همسفر فاطمه(لژیون دوم)

ارسال خبر: همسفر نگار رهجوی کمک‌راهنما همسفر عصمت(لژیون پنجم)

همسفران نمایندگی بنیان مشهد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .