English Version
English

تزکیه و پالایش با وادی چهاردهم

تزکیه و پالایش با وادی چهاردهم

تعدادی از رهجویان خانم سمانه لژیون یازدهم در رابطه با دستور جلسه وادی چهاردهم و تأثیر آن روی من مشارکت تهیه کردند که در ادامه می‌خوانیم:

 

سلام دوستان سهیلا هستم یک همسفر.
وادی چهاردهم، وادی عشق و محبت است و جهان نیز بر پایه همین محکم و استوار است. کسانی که عشق و محبت در وجودشان نیست مانند همان ظروف تهی و خالی هستند یعنی دریافتی ندارند و حس‌های آن‌ها کاملاً بسته است. اضداد مانند تکانه و تلنگر عمل می‌کنند در واقع برای هوشیاری و آگاه‌سازی انسان به کار می‌روند که همیشه همراه با تخریب و رنج بوده است، اگر انسان بخواهد به صلح و آرامش برسد تنها راه آن تزکیه و پالایش در جهت مثبت است. همیشه انسان‌هایی که از نظر خصوصیات و هم حس باشند کنار هم قرار می‌گیرند، یکدیگر را جذب و یک خط را به وجود می‌آورند. وجود خداوند تماماً عشق و محبت است به اندازه اقیانوس‌ها و ما انسان‌ها هم یک قطره از آن اقیانوس عشق و محبت را اگر در دل داشته باشیم، می‌توانیم همه مخلوقات خدا را دوست داشته باشیم و خیرخواه همه باشیم. پایه و اساس عشق و محبت دانایی و آگاهی است که پایه دانایی، تفکر است. مرکز عشق در انسان همان قلب است و اگر انسان از نفرت و کینه دور باشد، می‌تواند راحت‌تر عشق بورزد یا محبت کند و همه را دوست داشته باشد. امکان ندارد کسی ایمان داشته باشد اما در دلش نفرت باشد یا اخمو، مضطرب و عصبانی باشد چون ایمان یعنی تجلی نور خداوند در انسان، محبوب‌ترین افراد نزد خداوند خدمت‌گزارترین افراد هستند. عشقی واقعی است که بلاعوض و خالص باشد و از عصاره جان به همه موجودات هستی تراوش کند. بدون عشق نمی‌توان از عشق سخن گفت چون باید در درون ما چیزی باشد تا بتوانیم از آن ببخشیم و در اختیار دیگران قرار بدهیم، عشق یعنی سپاس از هستی، خداوند و مخلوقات خداوند. مثلث عشق از سایه، حس، جاذبه تشکیل شده است. اساس کار کنگره ۶۰ بر پایه عشق و محبت است و در وادی دهم آمده که اگر نفرت را لمس نکنی هرگز مفهوم عشق را درک نخواهی کرد مثلاً اگر ما تاریکی را لمس نکرده باشيم، ارزش روشنایی را نخواهیم دانست. از محبت خارها گل می‌شود این یعنی بامحبت هر چیز سخت و محکم، نرم و مرهم می‌شود.

سلام دوستان مدینه هستم یک همسفر‌.

معنی عشق در کنگره و خارج از کنگره با هم تفاوت دارند، راز آن همان مثلثی است که ما آن را مثلث محبت می‌نامیم و اجزای آن عشق، ایمان و عقل است هر چقدر عقل بیشتر شود ایمان افزایش می‌یابد. برخلاف تعریف‌هایی که بیرون کنگره از عشق دارند؛ عشق اصلی‌ترین نیروی سازنده زندگی است که من به‌نوبه خودم این مسئله را اصلاً متوجه نبودم، با آموزش‌ها کم‌کم این کلمات زیبا و عظیم را درک می‌کنم در واقع عشق عامل اصلی تمام اتفاق‌های مهم خوب زندگی است. وادی چهاردهم عشق و محبت است که با پیام محبت هم آغاز می‌شود. محبت تنها چیز قابل ارزش و باور است چون اگر فردی همه چیز داشته باشد و محبت نداشته باشد یک ظرف تهی است. محبت نباید قراردادی، به پول، مقام و ... باشد بلکه باید دوست داشتن از درون وجود داشته باشد، آن زمان می‌توانیم معنای محبت را لمس کنیم. آیا کسی قادر است که محبت را که عصاره جانش است را به دیگران بدون در نظر گرفتن منافع خودش پرداخت کند؟ اگر منافع خود را در نظر نگیرید و به دیگران محبت کنید، طرف مقابل پرو می‌شود و آن موقع است که دیگر منفی و گزنده نیستیم. حتی اگر افراد آموزش ببینند و دو مرتبه خرابی به وجود بیاورند، از کلمه عشق و محبت فاصله زیادی دارند زیرا گاهی عشق، پای پیاده بر روی گداخته‌های آتش راه رفتن است و در اثر قدرت عشق، سوزناکی آتش را بیشتر حس می‌کنید. سه مؤلفه باعث حرکت و چرخش هستی می‌شوند؛ یکی اضداد است که مانند یک شوک عمل می‌کنند یعنی از ابتدا مأمور هستند که تا انتها تخریب ایجاد کنند و این برای انسان‌های ناآگاه کاربرد دارد اما هر قدر انسان به عمل آگاهی نزدیک می‌شود، از اضداد جدا شده و به نیروی راستین می‌پیوندند. دومی زنجیره‌های عشق است که افراد با امواج از فواصل دور یکدیگر پیدا می‌کنند و به هم وصل می‌شوند و یکی را به وجود می‌آورند که تکرار، تداوم این خط مثل این است که اقیانوس‌های بزرگ و رودها را در عالم به وجود می‌آوردند. ما در مسیری قدم گذاشته‌ایم تا با آموزش‌هایی که می‌گیریم برای پیشبرد اهداف کنگره به وادی چهاردهم برسیم، حرکت کنیم و امیدوارم آموزش‌های لازم را بگیریم. قبل از کنگره فکر می‌کردم عشق فقط رابطه‌ی بین انسان‌ها است ولی کنگره در تمامی جهات، درست حرکت کردن را آموزش می‌دهد.

سلام دوستان سمیه هستم یک همسفر.
وادی چهاردهم با محبت و عشق شروع می‌شود. محبت مانند دانه‌های زنجیر است که یکی‌یکی این دانه‌ها رو باید به دست بیاوریم گرچه خداوند از وجود خود که همان عشق و محبت است در جسم خاکی ما قرار داده اما ما در جهان مادی آن را در خود گم کرده‌ایم و در دیگران جستجو می‌کنیم همچون کالا آن را می‌دانیم، بدهند تا بدهیم اما در کنگره آموزش می‌گیریم که اگر عاشق هستیم باید تمام مخلوقات هستی را بدون هیچ چشم داشتی دوست داشته باشیم. اگر در ظرف وجودی انسان دانش، علم وجود داشته باشد ولی محبت نباشد ظرف خالی است. باید بکوشیم تا بتوانیم جانشین خوبی برای خالق خود روی این زمین خاکی باشیم و این میسر نیست مگر اقدام به تزکیه و پالایش کنیم تا به وادی چهاردهم نزدیک و با آن عجین بشویم.


ویرایش همسفر زهرا رهجوی کمک راهنما سمانه (لژیون یازدهم)
ارسال مطلب همسفر پریسا مرزبان خبری

همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .