English Version
English

زمین جولانگاه عشق است

زمین جولانگاه عشق است

جلسه چهاردهم از دوره بیست و چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی ملاصدرا با استادی کمک‌راهنما تازه‌واردین همسفر سمیه، نگهبانی همسفر فهیمه و دبیری همسفر ارغوان با دستورجلسه (وادی چهاردهم و تأثیر آن روی من) در روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ساعت ۱۵ آغاز به‌کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

"ای قوم به حج رفته کجایید کجایید

معشوق همین جاست بیائید بیائید

معشوق تو همسایه و دیوار به دیوار

در بادیه سرگشته شما در چه هوایید

گر صورت بی صورت معشوق ببینید

هم خانه و هم خواجه و هم کعبه شمائید"

از نگهبان جلسه خانم فهیمه، ایجنت محترم و مرزبانان شعبه که اجازه حضور در شعبه ملاصدرا را به بنده داده‌اند؛ بسیار سپاسگزار هستم. از کمک‌راهنما خانم مریم که از وجود ایشان عشق و حال خوب دریافت کرده و لمس کردن هر جایگاهی در کنگره را مدیون آموزش‌های ایشان هستم؛ تشکر می‌کنم.

با خود بسیار فکر کردم که چرا با وجود مشکلات بسیار من برای این دستورجلسه انتخاب شدم. این دستورجلسه برای من تلنگری بود که بار دیگر وادی ۱۴ را با دقت بیشتری خوانده تا بتوانم متوجه مفهوم آن شوم. من بارها شنیده بودم که هر کس در هر دستورجلسه‌ای را برای استادی یا تولد انتخاب می‌شود؛ قطع به‌یقین آن باعث حال خوش او می‌شود. دستورجلسات برای استاد بیش از دیگران بار آموزشی دارد. من فکر می‌کردم وادی ۱۴ را گذرانده و به مفهوم عشق و محبت رسیده‌ام؛ اما در مدتی که آن را مرور کردم و بیشتر روی آن تجسس و تجسم کردم؛ متوجه شدم که هنوز مفهوم آن را درک نکرده‌ام. محبت در سرتاسر گیتی وجود دارد. خداوند عشق و محبت را در تمام ذرات و موجودات هستی پراکنده کرده که ما قادر به لمس آن نیستیم. همیشه تصور می‌کردم محبت ذاتی بوده و شخص درون خود آن را دارد؛ اما با مطالعه وادی۱۴ به این نتیجه رسیدم که محبت در اثر معرفت و آگاهی به دست می‌آید و هر چقدر معرفت و دانایی ما افزایش یابد؛ ما مفهوم محبت را بهتر درک می‌کنیم. انسان‌ با دوری از ضدارزش‌ها و دفع ذرات ناخالصی می‌تواند درب‌های محبت را درون خود باز کرده و محبت کائنات را دریافت کند. زمین جولانگاه عشق است؛ یعنی عشق و محبت در تمام ذرات هستی وجود دارد؛ اما ما به‌واسطه جهالت و ناآگاهی خود قادر به درک آن‌ نیستیم. یک تازه‌وارد اگر عشق و محبت در درونش نهادینه نشده بود؛ مسافر خود را رها می‌کرد؛ اما با وجود آن‌که راه‌های بسیاری را امتحان کرده و با شکست مواجه شده است؛ باز هم او را همراهی و یاری می‌کند و من به‌عنوان کمک‌راهنما تازه‌واردین اگر از ضدارزش‌ها فاصله گرفته و با دریافت آموزش‌ها دیدگاه خود را تغییر داده باشم؛ به طور قطع عشق و محبت را در وجود او می‌بینم و خالصانه به او خدمت می‌کنم. مهم‌ترین مسئله درک عشق و محبت است. ما نباید مصرف مسافران خود را عامل غرق شدن در ضدارزش‌ها بدانیم؛ بلكه اگر خوب دقت کنیم؛ متوجه خواهیم شد که آن‌ها ما را از ضدارزش‌ها دور کرده و دیدگاه ما را نسبت به کل هستی تغییر داده‌اند پس باید دید ما نیز نسبت به مسافر تغییر کند.

آقای مهندس در وادی ۱۴ می‌فرمایند: خدمت کردن به مخلوق مرحله‌ای از عشق است که بایستی خدمت بلاعوض باشد. این خدمت بلاعوض برای سفر دومی، خدمت در جايگاه‌ها بوده؛ اما برای سفر اولی خدمت به مسافر است. اگر ما در دریای بیکران عشق به مخلوق غرق شده؛ حتی لحظه‌ای درنگ نکردیم و خدمت بلاعوض انجام دادیم؛ برای ما یک امتیاز مثبت خواهد بود و اگر تفکر من غیر از این باشد؛ سودی نخواهد داشت و هیچ آموزشی در آن نیست. در کتاب ۶۰ درجه زیر صفر استاد سردار می‌فرمایند: باید بدانیم که‌ ما همه برای خدمت و آموزش پا به حیات نهاده‌ایم. ابتدا؛ آموزش، سپس؛ خدمت درست انجام بدهیم. وادی ۱۴ بیان می‌کند که آموزش دریافت کنیم و سپس خدمت بلاعوض داشته باشیم.مرحله دیگر عشق، عشق مخلوق به خالق است که برای رسیدن به آن بایستی از مرحله عشق به مخلوق عبور کرده تا عشق به خالق را درک کنیم. ما باید به این درک رسیده باشیم که هر خدمتی، در هر جایگاهی از کره زمین انجام می‌دهیم؛ از آبیاری یک گلدان يا درخت گرفته تا انجام عمل‌های دیگر، نباید از آن انتظار باز پرداخت داشته باشیم. اگر بتوانیم با ترکیه و پالایش از مرحله عشق به خالق عبور کنیم؛ وارد عشق خالق به مخلوق خواهیم شد و چه چیزی باارزش‌تر و زیباتر از اینکه خداوند عاشق بنده‌اش باشد. با مطالعه وادی‌ دریافتم؛ خداوند عاشق کسی می‌شود که بی‌چون و چرا، محبت و خدمت کرده و در انتظار بازپرداخت آن نیست؛ بی‌منت، محبت، مهربانی و عشق نثار دیگران می‌کند و به گونه‌ای خوش قلب است که گاهی اوقات خود نیز متوجه نخواهد شد. خداوند چنین بنده‌ای را بسیار دوست خواهد داشت. زمانی که خداوند عاشق بنده‌ خود شود؛ قطع به‌یقین دیگران نیز عاشق او می‌شوند و حسی زیباتر از این وجود نخواهد داشت. آقای مهندس ۱۲ سی‌دی راجع به وادی چهاردهم، صحبت کرده‌اند که آن بیانگر اهمیت آن است. امیدوارم همه شما در این هفته، بتوانید از این وادی عشق، آن چیزی که روزی شما بوده و خداوند برایتان مقدر کرده است؛ برداشت کنید.

عکاس: همسفر ملیحه (مرزبان خبری)

تایپ و ویرایش: همسفر مرضیه رهجو کمک‌راهنما همسفر زهرا (لژیون ششم)

تنظیم و ارسال: همسفر زهرا رهجو کمک‌راهنما همسفر مریم (لژیون دوم)

همسفران نمایندگی ملاصدرا (نیک آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .