English Version
English

عشق و محبت پشت کوه تزکیه و پالایش قرار دارد

عشق و محبت پشت کوه تزکیه و پالایش قرار دارد

جلسه نهم از دوره هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، نمایندگی اسلامشهر به استادی کمک راهنما مسافر محسن، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر جبرئیل با دستور جلسه « وادی چهاردهم و تأثیر آن بر روی من » در روز دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

پایه و اساس تمامی آموزش در کنگره ۶۰ همین چهارده وادی می باشد این موضوع بسیار مهم است که یک رهجو وقتی که یک وادی را مطالعه می کند و روی آن متمرکز است آیا تأثیری از آن گرفته است و نسبت به آن عملکرد موفقی داشته است. اگر یک رهجو وادی ها را مطالعه کند و به اصطلاح بر روی آنها کار کند و تاثیری از آن‌ها نگرفته باشد و در عملکردش تغییری ایجاد نشده باشد هیچ دستاوردی را به دست نیاورده است و این اشتباه است که صرفاً فقط یک سری مطالب را حفظ کرده باشیم و تاثیری بر روی عملکرد ما نداشته باشد. اگر یک رهجو در پایان سفرش در میزان عشق و محبتی که درونش است تغییری ایجاد نشده باشد، آموزشی فرا نگرفته است.

در متن وادی اشاره شده است که عشق به حرف و سخن و قراردادی نیست، محبت یک حقیقت است و دیدن آن چشم دل میخواهد.

عشق و محبت پشت کوه تزکیه و پالایش قرار دارد، برای اینکه آن عشق و محبت را درک و لمسش کنیم بایستی ناخالصی هایی که درون ما هست را بیرون بریزیم و یکسری از حاشیه‌ها و مسائلی که فقط از ما انرژی می گیرند از خودمان دور کنیم.

بنده به عنوان یک راهنما صرفاً برای خدمت کردن، عشق به رهایی، آموزش دادن و آموزش گرفتن به یک رهجو خدمت میکنم و حساب بنده با عشق است و نه با معشوق، همانگونه که می دانید کنگره ۶۰ بر پایه عشق و محبت بنا شده است و هیچ قدرتی به جز عشق و محبت این مجموعه را نمی تواند گردآوری کند. این عشق محبت است که سبب شده این گونه با نظم در کنار یکدیگر جمع شویم و خدمت کنیم. در دنیایی که هر شخصی هزاران هزار مشکل و گرفتاری دارد فقط آن عشق و محبت است که سبب می شود ما در کنار یکدیگر اینگونه قرار بگیریم زیرا این عشق و محبت چیزی هست که بیرون از کنگره آن را نتوانستیم پیدا کنیم. این عشق و محبت است که باعث می شود که بتوانم تزکیه و پالایش کنیم. این عشق محبت است که سبب می‌شود که این گونه در جلسات حضور پیدا کنیم، آموزش ها را دریافت کنیم، مشکلات را بپذیریم و به خوبی خدمت کنیم و هر آن چیزی که کنگره ۶۰ ارائه میدهد را با جان و دل دریافت کنیم و به کار بندیم تا به حال خوش و آرامش برسیم.

امیدوارم بنده نیز بتوانم قطره ای از این اقیانوس عشق و محبت را دریافت و لمس کنم و با تمام وجود تلاش می کنم از تمامی عزیزان و خدمتگزارانی که بی منت و با عشق خدمت میکنند آموزش بگیرم. یک زمانی بنده فقط دست بگیر داشتم دوست داشتم همه چیز را از دیگران بگیرم اما بعد از مدتی متوجه شدم زمانی که به دیگران خدمت می کنم و آن چیزی را که به من بخشیده اند را با دیگران قسمت می کنم آن زمان است که حالم خوب میشود و انرژی مثبت بیشتری دریافت میکنم.

هدف کنگره ۶۰ همین است که به بنده بیاموزد که آن چیزی را که به تو هدیه شده است و دریافت کرده ای را بدون منت و چشم داشت بتوانی با دیگران قسمت کنی. نکته آخر اینکه عشق و محبت یک راهنما و رهجو گاهی در قالب تذکر یا تشر می باشد زمانی که یک راهنما به رهجویی تذکر می دهد به معنای این نیست که او را ماخذه میکند و این تذکر دادند عین محبت است، زیرا رهجو مسیرش را گم کرده و با آن تذکر و تلنگر به خودش می آید و در مسیر درست قرار میگیرد.

 

متن، عکس، تنظیم: مسافر رضا لژیون پنجم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .