English Version
English

گروه خانواده_ محبت فردی که وارد کنگره می‌شود مثل آب‌شور یا آبی که ذره‌ای گل‌ولای دارد خالص نیست

گروه خانواده_ محبت فردی که وارد کنگره می‌شود مثل آب‌شور یا آبی که ذره‌ای گل‌ولای دارد خالص نیست

اولین  جلسه از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی کنگره۶٠ ویژه همسفران نمایندگی رضا مشهد با استادی دنور محترم همسفر سعیده ، نگهبانی همسفر فاطمه و دبیری همسفر الهه با دستور جلسه « وادی چهاردهم و تاثیر آن روی من » روز دوشنبه بیست‌ودوم اسفند  ماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ١۶:٠٠ برگزار شد. 

خلاصه سخنان استاد:

آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است. بعد از طی‌کردن سیزده وادی به وادی چهاردهم، وادی عشق و محبت می‌رسیم. این وادی بسیار قشنگ است، چرا این وادی در آخر آمده است؟ بعد از آموزش گرفتن، از وادی یک تا سیزده به وادی چهارده که وادی محبت است می‌رسیم، به همین خاطر در انتهاست، چون شکل محبت، نوع محبت در وادی چهارده فرق دارد. وقتی در ابتدا من همسفر وارد کنگره شدم، بامحبت مرزبانان، ایجنت محترم و خدمت‌گزاران آشنا و روبه‌رو شدم، آیا نوع محبت وجودی من هم مدل محبت آن‌ها بود؟ همه‌ی انسان‌ها در وجود خود محبت و عشق را دارند ولی نوع آن متفاوت است. من که از زندگی پر از مشکل و تاریکی وارد کنگره شدم، آیا محبت من مثل محبت افرادی که مدتی در کنگره بودند و وادی چهارده را حس کرده بودند، یکی بود؟ محبت فردی که وارد کنگره می‌شود، مثل آب‌شور یا آبی که ذره‌ای گل‌ولای دارد و خالص نیست. ولی با آموزش‌های کنگره، کم‌کم این محبت خالص، پاک و زلال می‌شود. وقتی‌که محبت زلال در زندگی به نحو احسنت اجرا شود، همه می‌توانند استفاده کنند.

 

محبت زلال خوراک مثبت در زندگی است و باعث می‌شود که از کارهای ضد ارزشی مثل کینه، حسادت و دروغ‌گویی دوری‌کنم. این‌ها همه در وادی چهاردهم آمده است. اگر من این وادی را در زندگی درست اجرا کنم، از کارهای ضدارزشی دور می‌شوم، چون آموزش درست می‌گیرم و حال دلم بامحبت کردن به دیگران خوب می‌شود. محبت بی‌توقع، محبت بی‌انتظار، محبتی که از عمق وجودت بیرون بیاید، محبتی که جناب آقای مهندس‌دژاکام در این وادی کامل برای ما توضیح دادند. وقتی‌که من آن محبت را اجرا کنم، حال دلم و حال زندگی من خوب می‌شود. ما بامحبت کردن می‌توانیم زندگی خود را خوب کنیم. کسی که سفر اول است و مسافرش به تعادل نرسیده است، بامحبت کردن به مسافرش متوجه می‌شود، که چقدر زندگی‌اش تغییر کرده است. در اصل همسفر خودش تغییر کرده است و به تزکیه و پالایش رسیده است. وقتی من در وجود خودم تزکیه و پالایش داشته باشم و وجود خودم را از ضد ارزش ها صاف کنم، متوجه تغییر در اطرافم می‌شوم و دید من بامحبت وجودی خودم تغییر کرده است. اگر من همسفر محبت داشته باشم و تزکیه و پالایش و صاف شوم و محبت بی‌توقع داشته باشم، می‌توانم مسافرم را به محبت واقعی برسانم. چون از قدیم همیشه می‌گفتند؛ بامحبت و گذشت همه‌چیز درست می‌شود، آنچه درگذشت است، در انتقام نیست. اگر من به مسافرم که به تعادل نرسیده است، محبت کنم و هوای او را داشته باشم، به درمان و آسایش می‌رسد و این به زندگی من کمک می‌کند و باعث می‌شود اول حال خودم خوب شود. ان‌شاء‌الله که همه‌ی ما بامحبت درست و بی‌توقع بتوانیم، زندگی درستی داشته باشیم و در کنار همدیگر لذت ببریم. ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید.

 

معرفی نفرات برتر آزمون

تقدیر وتشکر از نگهبان دوره دوم

اهدای لوح تقدیر لزیون سردار

برگزاری جلسه سردار با دستور جلسه ثروت

تایپ: همسفر زهرا رهجوی کمک‌راهنما همسفر گلثومه (لژیون اول)
ویراستاری: همسفر راضیه رهجوی کمک‌راهنما همسفر گلثومه (لژیون اول)
ارسال مطلب: الهه رهجوی کمک‌راهنما همسفر گلثومه (لژیون اول )
همسفران نمایندگی رضا مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .