English Version
English

ورود به عشق نیازمند ظرفیت بالا است

ورود به عشق نیازمند ظرفیت بالا است

چهارمین جلسه از دور بیست و نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی نمایندگی وحید کنگره ۶۰؛ ویژه مسافران با استادی کمک راهنمای محترم مسافر جواد، نگهبانی مسافر خشایار، دبیری مسافر سعید با دستور جلسه " وادی چهاردهم و تأثیر آن روی من " روز دوشنبه 22 اسفندماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد
خداوند را شاکرم که در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم. دستور جلسه امروز وادی چهاردهم یا همان وادی عشق و محبت است. من هنوز درک کاملی از عشق ندارم؛ چراکه این موضوع بسیار پیچیده و عمیق بوده و ورود به آن نیازمند ظرفیت بالایی است. انسان همواره در حال تمرین برای دریافت و پرداخت محبت است. طبق فرموده جناب مهندس، باید ابتدا عشق ورزید تا به عشق رسید و ازنظر من دریافت و پرداخت عشق الزاماً به صورت مساوی صورت نمی‌پذیرد و ممکن است به ازای پرداخت مقدار کمی از عشق به دیگران دریافت چندین برابری داشته باشیم. یکی از شاخه‌های عشق و محبت، بخشش در تمام موضوعات زندگی است. بسیاری از انسان‌ها سال‌های زیادی را در جستجوی خداوند سپری می‌کنند؛ اما به فرموده یکی از پیامبران الهی، عشقی که انسان‌ها در خداوند جستجو می‌کردند را می‌توان در عشق به همنوع خویش پیدا کرد و کلام‌الله ما نیز با "بنام خداوند بخشنده مهربان" شروع می‌شود و این موضوع نشانگر بخشندگی خداوند است.

فردی که محبت ندارد، ظرفش خالی است و من در زمان مصرف همواره از دیگران انتظار عشق و محبت داشتم؛ در صورتیکه به دلیل داشتن منیت زیاد آن را از دیگران دریغ کرده و یا هنر ابراز درست و به‌موقع  آن را نداشتم. محبت کردن بسیار تأثیر گذار است و اگر انسان‌ها حتی تظاهر به آن کنند باز هم تأثیر خود را خواهد گذاشت. خداوند از روی عشق خود، انسان را آفرید؛ بنابراین عشق در وجود همه ما قرار گرفته ولی استفاده از آن را نمی‌دانیم و گاهی اوقات از روی منیت و غرور، محبت خود را پنهان می‌کنیم. در وادی چهاردهم جناب مهندس عشق خداوند به انسان را از بهترین عشق‌ها می‌داند؛ زیرا خلقت انسان همواره جاری و سرشار از عشق و محبت است و از این روی انسان را اشرف مخلوقات نامیده است. انسان‌ها بایستی همواره بدون مناسبت و مقدمه به یکدیگر عشق بورزند و در این موضوع با یکدیگر معامله نکنند.

تایپ: مسافر مهدی

تنظیم و ویرایش: مسافر حمید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .