English Version
English

محبت به همنوع خود

محبت به همنوع خود

آنچه باور است، محبت است و آنچه نیست، ظروف تهی است.
در مورد این دستور جلسه واقعاً باید کلی تفکر کرد تا بتوانیم در مورد آن چیزی را بیان کنیم یا بنویسیم. این‌ وادی یک پیش‌نیاز قبلی داشته که همان سیزده وادی است. وادی عشق، مصداق خود آقای مهندس است، هرچه بخواهم بگویم یا بنویسم، برای من سخت است؛ این وادی زیبا و پر از حس است که کاملاً عظمت و بزرگی هستی و خداوند را به ما نشان می‌دهد.
در وادی عشق به چند ابزار نیاز داریم که معرفت، تجربه، تفکر و آموزش در آن نقش بسزایی دارند. این وادی بعد از سیزده وادی قرار گرفته که اولین وادی یا اولین قدم تفکر است، در ادامه باید در مسیر این سیزده وادی حرکت کنیم و با بالا بردن علم و دانایی خود برای رسیدن به وادی محبت خود را آماده کنیم.
محبت واژه زیبایی است، ولی قرار گرفتن در آن و انجام صحیح آن ساده نیست و تعاریف مخصوص خود را دارد. در جایی محبت و کمک کردن و دستگیری است، ولی در جایی دیگر می‌تواند موجب تخریب و آسیب دیگران شود؛ مثلاً: وقتی در کنگره رابطه خانوادگی صورت می‌گردد و یا پولی قرض می‌دهیم، در ابتدا تصور می‌کنیم که کاری درست یا لطفی برای طرف مقابل انجام داده‌ایم، ولی چه بسا این امر باعث تخریب آن شخص می‌شود، چون هنوز خود ما در حال آموزش دیدن هستیم، این موضوع به دلیل نبودن تفکر به وجود می‌آید؛ تفکر می‌گوید: اگر به این دوست امروز پولی قرض بدهیم او باید فردا بدهی‌اش را به ما پس بدهد و اگر پول نداشته باشد، به کنگره نمی‌آید و از مسیر درمان کاملاً خارج می‌شود.
باید بدانیم تمام مطالب و آموزش‌ها در کنگره با تکرار و تلاش به دست می‌آید. رسیدن به این بند عشق و قرار گرفتن در وادی محبت، نیازمند جاری شدن یک نوع انرژی پاک، مثبت و تأثیرگذار است، چیزی که بتواند محبت را ایجاد کند، باید آن انرژی در درون انسان وجود داشته باشد تا بتواند به دیگران محبت کند.
یک مصرف کننده یا یک فرد به هم ریخته مثل همسفر، اضطراب داشته و عصبی و سرشار از ناامیدی است و نمی‌تواند به همنوع خود محبت کند. برای رسیدن به این انرژی، فرد باید ابتدا خود را دوست داشته و در انتها از تعادل برخوردار باشد. ظرف محبتی که در اثر اعتیاد و ناامیدی خالی شده، باید پر شود و آنگاه که پر شد، لبریز می‌گردد و از لبریز شدن می‌توان به دیگرانی که در کنار ما قرار دارند، نیز سیراب از محبت و امید کنیم که همان وادی عشق است.
سپاسگزارم از تمام کسانی که تمام این عشق را به من هدیه دادند و توانستم خود را پیدا کنم. شکر شکر شکر.


نگارش: کمک راهنمای تازه واردین همسفر زهره کاج
ویرایش: همسفر مهناز رهجوی کمک راهنما همسفر ساره (لژیون هشتم)
ارسال مطلب: همسفر پریسا مرزبان خبری

همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .