English Version
English

اندیشه، قلب و اعمال انسان باید همه یکی شود که بتواند عشق و محبت را درک نماید

اندیشه، قلب و اعمال انسان باید همه یکی شود که بتواند عشق و محبت را درک نماید

*بنام قدرت مطلق الله*
سلام دوستان، مسعود هستم یک مسافر؛
*آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است*
خداوند را سپاسگزار و شاکرم که در این جایگاه قرار گرفتم که بتوانم خدمت کنم وآموزش بگیرم.
*دستور جلسه هفته جاری وادی چهاردهم و تأثیر آن روی من است*
پی بردن به وادی چهاردهم به معنای واقعی آن  واقعا سخت است ولی دور از درک هم نیست؛
عشق یعنی از خود گذشتن ودرک تمام هستی و دوست داشتن بی چون و چرای تمام موجودات هستی که با تفکر و اندیشه سالم میتوان به معنای واقعی آن که حق و حقیقت است پی برد.
دوست داشتن های امروزی  عموما سوری و گذرا است  و مبنای عشق و محبت را نیازهای متقابل تعیین مبکند که بایست دوست داشت یا نه.
اما در کنگره اینطور نیست  و ابراز محبت‌ها سوری و بی اساس نیست بلکه کاملا قابل درک و ملموس است اگر شخصی در کنگره بگوید دوستت دارم آن را واقعا حس خواهید کرد و احساس خوبی  به شما دست می‌دهد عزیزانی که محبت میکنند و عشق می‌ورزند آن هم بدون چشمداشت و بدون هیچ انتظاری برای جبران .به نظرم افراد در کنگره شصت متوجه چیزی شده اند بنام عشق واقعی که قابل درک و فهم برای  خیلی‌ها در خارج از کنگره  نیست..
ما در بیرون از کنگره خیلی مواقع کلمات و جملات عشقی و پر محبتی را شنیده ایم و می‌شنویم ولی به نظرمن همان ظروف تهیست و اکثرا حسی در آن وجود ندارد فقط یه کلمه و یا یک جمله هستند. و این همیشه برایم سوال بود که چرا اینطوری است.
امروز در کنگره جواب خیلی از سوالاتم رو گرفتم از جمله عشق و محبت‌های واقعی  که در اینجا ابراز محبت و عشق یک نماد تنها نیست بلکه کاملا به معنای واقعی اش به نمایش و اجرا گذاشته می‌شود
به طور مثال در کنگره عزیزانی را می پذیرند که بعضا آنها را ا حتی خانواده  طردشان کرده و یا به آنان بخاطر اعتیادشان بی محلی می‌کنند واز دیدنشان بیزارند و آنها در جامعه جایگاه واقعی و انسانی خود را از دست داده اند.
کنگره طعم عشق به دوست داشتن و محبت کردن را به اعضا خود می چشاند و اول آنها را به بهترین نوع ممکن به  خودشان بعد خانواده و جامعه  بر می‌گرداند. و در ادامه انسانهایی خلق می‌شوند که در این حلقه عشق قرار می‌گيرند و ادامه می‌دهند و هر روز به این زنجیره ناگسستنی افزوده می گردد.
این جمله چه زیباست*دستهایی که کمک می‌کنند مقدس تراز لبهایی هستند  که دعا می‌کنند*به نظرم این حق کلمه عشق و محبت را ادا  می‌کند که فقط به دعا کردن و گفتن  خالی نيست و بایستی آنچه را که از منظر عشق و خدمت به زبان می آوریم  با دست و قلب و زبان  به آن  عمل نمائیم.  کنگره به من آموزش داد که باید تمام موجودات هستی را بی چون و چرا دوست داشت چون هر کس در این هستی نقشی بر عهده دارد و به هیچ آفریده نشده است. یاد گرفتم که افکار و اندیشه و قلب و اعمال انسان  باید همه یکی شوند که بتواند محبت و عشق به دیگران را درک نماید.
روز جهانی عشق بر ورق تاریخ خیلی ثبت شده است اما ای کاش سوری نبود.روز جهانی عشق زمانی است که انسانها در کنار هم در صلح و آرامش زندگی کنند و اسیبی به هستی و موجودات دیگر نرسانند.
به فرمایش مولانا
*عشق را بی معرفت معنا مکن
زر نداری مشت خود را وا مکن*


در آخر

در ایام درخت کاری هستیم که اعضا کنگره که در سفر دوم هستند با تمام  وجود آن‌ را به نمایش می‌گذارند و اجرا می‌نمایند و برای خود نمادی از محبت و عشق به هستی را از خود به  یادگار می‌گذارند  که در آینده ای نزدیک همه هستی از آن بر خوردار خواهد شد. و امیدوارم نارِ وجودی ما به نور تبدیل شود که در مسبر عشق  جا نمانیم. ممنونم که به صحبتهای من توجه کردید.

 

 به‌ قلم: مسافر مسعود‌ کمک‌ راهنمای‌ لژیون‌ هشتم‌ نمایندگی‌پرستار

ویرایش و ارسال: مسافر امیرحسین

تهیه و تنظیم سایت نمایندگی پرستار 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .