English Version
English

عشق حلقه گمشده‌ای در زندگی انسان‌ها است

عشق حلقه گمشده‌ای در زندگی انسان‌ها است

مشارکت همسفران لژیون سردار درباب دستورجلسه (وادی چهاردهم و تأثیر آن روی من)

مشارکت همسفر فاطمه: (لژیون اول)

آنچه باور است محبت است و آنچه نیست، ظروف تهی است.
در انتهای وادی چهاردهم آقای مهندس فرمودند: آنچه کنید به خود کنید؛ گر همه نیک و بد کنید. این سخن به من می‌آموزد؛ هر کاری، خوب یا بد که انجام داده؛ درنهایت نتیجه آن به خودم برمی‌گردد؛ بنابراین باید از کینه، بدبینی، حسادت و افکارهای منفی پرهیز کنم. با حرکت کردن در صراط مستقیم، با هر قدم پایه‌های زندگی خود را محکم می‌کنم و درغیراين‌صورت ریشه خود را خشک خواهم کرد؛ بنابراین باید خانواده و اطرافیان خود را دوست داشته و هیچ‌زمانی کینه کسی را به دل نگرفته و برای کسی بد نخواهم. انسان‌ها از هوشِ برابری برخوردار هستند؛ اما خصلت‌ها بستگی به شناخت، آگاهی و دانایی آنها دارد. تنها چیزی‌که در انسان‌ها متفاوت بوده؛ افکار و اندیشه آن‌ها است. خداوند بین مخلوقات خود، هیچ‌فرقی نگذاشته و آن‌ها را دوست دارد. اگر چنین نبود؛ این همه نعمت برای مخلوق خود فراهم نمی‌کرد. پس بیایید یکدیگر را دوست داشته و قدر هم را بدانیم؛ حتی اگر این عشق کوتاه‌مدت بوده باشد و همچنین قدر و منزلت نعمت‌های قادر مطلق را دانسته و از فرمان‌های او اطاعت کنیم.

مشارکت همسفر ژیلا: (لژیون دوم)

آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است.
وادی چهاردهم وادی عشق و محبت است که با پیام محبت شروع می‌شود. عشق و محبت ما را در کنگره گرد هم آورده است. در انسان باید سه مؤلفه عشق، محبت و عقل هم‌زمان با هم باشند تا فرد به محبت واقعی برسد. انسان‌هایی که محبت ندارند و وجودشان از محبت و دوست داشتن واقعی خالی است؛ مانند ظروف تهی هستند‌. برای اینکه به محبت واقعی برسیم؛ باید تصفیه، تسویه و تزکیه را انجام داده باشیم تا محبت از درون ما جوشش پیدا کرده و معنا محبت را لمس کنیم، آن‌موقع است که هستی و تمام افراد را بدون هیچ منفعت و ترسی دوست داریم. محبت نیاز به دانایی دارد. محبت یک موهبت الهی است که تمام افراد آن را به راحتی پیدا نمی‌کنند. شاید بسیاری از افراد از نظر مادی در رفاه باشند و در کارهای خیر نیز شرکت کنند؛ اما هرگز محبت را نمی‌شناسند. کسی‌که ناخالصی درونش باشد، محبت شامل او نمی‌شود. برای ازبین بردن ناخالصی‌ها باید با دریافت آموزش‌ها دانایی خود را افزایش داده تا ذره‌ذره آن‌ها در وجودمان کاهش پیدا کنند.
دعایی در کتاب مقدس وجود دارد که می‌فرماید: خداوندا سینه مرا بازکن تا سخن خود و آن چیزی که در درون من هست، بتوانم به دیگران انتقال دهم. بازشدن سینه و دریچه قلب همان عشق و محبت است که آن باید در درون من باشد تا بتوانم به دیگران نیز انتقال دهم. عشق حلقه گمشده‌ای در زندگی انسان‌ها است. انسان‌ها به جای اینکه دنبال عشق باشند، به‌دنبال سایه‌های آن هستند و از اصل وجودی خود غافل شده‌اند. خداوند گِل وجودی انسان را با عشق و محبت سرشته است و انسان سرمنشأ عشق و محبت است. کسی‌که به عشق برسد؛ یعنی اصل توحید را انجام داده است. راه عاشق شدن این است که اضداد درونی خود که حس‌های منفی بوده را بشناسیم و از آن‌ها دوری کنیم.

مشارکت همسفر زینب: (لژیون سوم)

آنچه باور است‌ محبت است و آنچه نیست، ظروف تهی است.
عشق متعلق به همه انسان‌ها، کل هستی و به‌ تمام موجودات است. زمین و آسمان، هستی و نیستی و هر آنچه در آسمان‌ها وجود دارد؛ همه عشق است. هر فرد در هر جایگاه که قرار دارد؛ فقط بایستی دریچه قلب خود را بگشاید تا مهمان‌دار امواج عشق گردد و طعم شیرین آن را بچشد.
وادی چهاردهم یا وادی عشق تنها مطلبی است که ما را در کنگره گرد هم جمع کرده است. کنگره ۶۰ بر مبنا عشق و محبت بنا شده است. جناب مهندس الگویی بی‌نقص از عشق و محبت برای تمام افراد هستند؛ چراکه با تمام وجود به ما عشق ورزیده و عشق و محبت را به ما آموختند و به‌عنوان یکی از بنده‌های خوب خداوند، بدون هیچ‌گونه منفعت و چشم‌داشتی به مخلوقین او که در بند اسارت اعتیاد بودند؛ خدمت کردند و حال خوب آزادی خود را با دیگران قسمت کردند؛ زیرا عشق پای پیاده روی گداخته‌های آتش راه رفتن است. عشق و محبت درون کنگره بسیار متفاوت است. به‌طور‌حتم این روزها، بیرون از کنگره کسی‌که عاشقانه ببخشد، محبت کند و بدون درنظرگرفتن منافع شخصی خود برای دیگران کاری انجام دهد؛ کمتر وجود دارد؛ اما اعضا کنگره ۶۰ این عشق را از آقای مهندس آموختند و با تمام وجود به همنوعان خودشان خدمت کرده و عشق می‌ورزند و عشق، شادی و لبخند را به خانواده‌ها و فرزندان ایران‌زمین هدیه می‌کنند. با حضور در کنگره و دریافت آموزش‌ متوجه معنا واقعی عشق و محبت شدم.
از خداوند بزرگ برای آقای مهندس و خانواده محترم ایشان و تک‌تک اعضا کنگره ۶۰ که با تمام وجود و عشق خالصانه به دیگران خدمت می‌کنند؛ سلامتی خواستارم.

تصویرگر: همسفر فاطمه رهجو کمک‌راهنما همسفر مهری (لژیون اول)
ویرایش: همسفر نجمه رهجو کمک‌راهنما همسفر سعیده (لژیون پنجم)
تنظیم و ارسال: همسفر الهه رهجو کمک‌راهنما همسفر ندا (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی ملاصدرا (نیک‌آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .