English Version
English

هرسفر دومی سالانه یک درخت باید بکارد

هرسفر دومی سالانه یک درخت باید بکارد

چهاردهمین جلسه از دور بیستم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی مسافران و همسفران کنگره شصت با استادی مسافر محمدباقر، نگهبانی مسافر ابراهيم، دبیری مسافر ابوالفضل با دستور جلسه درختکاری، روز پنج شنبه مورخ۱۴۰۱/۱۲/۱۸راس ساعت ۱۷برگذار گردید
خلاصه سخنان استاد

  سلام دوستان محمد باقر هستم یک مسافر
اول از همه خداوند را شاکرم که به من اجازه داد در این جایگاه بشینم و از همگی شما عزیزان آموزش بگیرم. از مهندس عزیز بابت فراهم کردن این کانون تشکر می‌کنم که من نوعی اینجا بیایم به درمان و حال خوش برسم. از استاد امین، استاد جهان بینی و دیده بان های محترم که در پیشبرد اهداف کنگره زحمات زیادی می‌کشند تشکر می کنم. از ایجنت شعبه و راهنمای لژیون هفتم که اجازه دادند امروز من در این جایگاه بشینم تشکر می کنم. امیدوارم موفق باشند. از پایه‌گذاران شعبه همدان و در راس آنها آقای کرمی و خانم کرمی که زحمات زیادی کشیدند تا این شعبه به شکوفایی برسد تقدیر و تشکر می کنم. امیدوارم هرکجا که هستند سالم و سلامت باشند. از کلیه خدمتگزاران، مرزبانان تشکر می کنم که زحمات زیادی می‌کشند. و در نهایت از راهنمای خودم آقای اسماعیل امرایی که برای من زحمات زیادی کشیدند تشکر می کنم. اما در مورد دستور جلسه:
به فرموده آقای مهندس؛ هر سفر دومی که وادی هشتم را اجرا کرده و وارد وادی دوازدهم شده است باید سالانه یک درخت بکارد. در کره زمین سه نوع موجود، وجود دارد یکی انسان، یکی حیوان و یکی گیاه میباشد. حیوانات و گیاهان بدون نیاز به ما می توانند به زندگی خودشان ادامه بدهند. اما ما به هر دو گروه نیازمندیم و اگر این ها نباشد مخصوصاً گیاهان دچار مشکلات فراوانی می شویم. کاشت درخت یک فرهنگ است که در کنگره این فرهنگ باید پیشگام و الگویی برای سایر جامعه باشد. اگر در سطح کره زمین اکسیژن وجود نداشته باشد خیلی از بیماری ها و مشکلات به وجود می‌آید. امروزه به خاطر آلودگی هوا و تولید گازهای گلخانه‌ای بیماری های فراوانی، از جمله آسم، بیماری‌های تنفسی، ریه و قلبی به خاطر همین بدی آب و هوا به وجود آمده است. که برای  حل شدن بخش عمده‌ای از این مشکلات، کاشت درخت و گیاهان می تواند کارساز باشد. که باید با مراقبت و رسیدگی هم همراه باشد.
درختان گاز کربنیک هوا را میگیرند و اکسیژن مفید در اختیار انسان قرار می دهند. از میوه درختان که برای تامین ویتامین های مورد نیاز بدن و مواد مغذی بدن است، استفاده میشود. درختان باعث خنک شدن آب و هوا می شوند. ما درخت زندگیمان که قبلاً به خاطر مصرف پوسیده شده است باید از این به بعد جوری پرورش دهیم و با هرس درست به آنها شاخ و برگ های قوی و تنه و ریشه قوی بدهیم که از شکوفه ها و میوه های عالی و خوشمزه برای خود و اطرافیان و جامعه باشند. و مفید واقع شوند. بدون آفت باشند و در جهت اعمال نیک و ارزشی حرکت کنند تا نسلی مفید از ما به جا بماند. خیلی ممنون که به حرفای من گوش دادید.
تایپ مسافر:مسعود
مرزبان کشیک:مسافر رضا
تنظیم و ارسال مسافر:محمد
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .