English Version
English

درخت نبض زندگی انسان‌هاست

درخت نبض زندگی انسان‌هاست

ششمین جلسه از دوره هفتم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی بیهقی سبزوار روزهای پنجشنبه با نگهبانی مسافر حمید، استادی کمک راهنما مسافر روح‌الله و دبیری مسافر ابراهیم، با دستور جلسه "هفته درختکاری" در تاریخ ۱۸/ ۱۲ /۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.


خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان روح‌الله هستم یک مسافر
از نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که استادی جلسه را به بنده واگذار کردند. دستور جلسه هفته درختکاری است. ما در سال ۵۲ دستور جلسه داریم که ۱۴ دستور جلسه‌ی آن مربوط به کتاب عشق است. ما باید این چهارده وادی را طی کنیم تا تزکیه و پالایش را انجام دهیم. کره زمین این سیاره کوچک و زیبا، توسط خداوند آفریده شد، اما ما انسان‌ها از زمانی که چشم گشودیم شروع به تخریب این سیاره کردیم که بارزترین آن‌ها تخریب جنگل‌ها و اکوسیستم است. درخت نبض زندگی انسان‌هاست. تغییر اقلیم، گرمایش زمین و ذوب شدن یخ‌های قطبی حاصل تخریب انسان‌ها در محیط‌زیست خودشان است.
آقای مهندس با اندیشه‌ی ژرف خودشان، این دستور جلسه را قراردادند برای اینکه بتوانیم از طبیعت جبران خسارت کنیم. ما خیلی به خودمان، خانواده، جامعه و محیط‌زیست خسارت زدیم، پس کسانی که یک سال از تزکیه و پالایش آن‌ها گذشته باشد، می‌توانند در این هفته با خودشان پیمان ببندند که هرسال حداقل یک نهال بکارند و با آبیاری و مراقبت از آن این نهال را تبدیل به یک درخت کنند. درختان ریه زمین هستند.
آموزش‌های کنگره به من یاد داد که هرساله در این جشن شرکت کنم و با خودم پیمان ببندم که هرسال این سنت حسنه را انجام دهم و چقدر لذت‌بخش است که وقتی از جایی رد می‌شویم بگوییم این درخت را من کاشته‌ام. امیدوارم کسانی که فردا به این اردو می‌آیند با خود پیمان ببندند که هرسال حتماً یک درخت بکارند.
از این‌که سکوت کرده و به صحبت‌های من توجه کردید از همه شما ممنونم.


عکاس: مسافر حمید، لژیون سوم
تایپ: مسافر رضا، لژیون پنجم
ارسال: مسافر سلمان، لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .