English Version
English

نگهداری درمان مهم تر از خود درمان.

نگهداری درمان مهم تر از خود درمان.

نهمین جلسه از دور چهل و سوم کارگاه های صبحگاهی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی پارک لاله به استادی راهنمای محترم مسافر مجید، نگهبانی مسافر مجید و دبیری مسافر ایمان با دستور جلسه (هفته درخت کاری ) پنجشنبه18 اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز به کار کرد.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مجید هستم یک مسافر. خوشحالم که در پارک لاله در کنار شما عزیزان هستم و می توانم از شما آموزش بگیرم.
خلقت با زایش و تولید آغاز شد، در خلقت تمام عناصر تولیدکننده هستند. بر خلاف من در زمان اعتیاد که مصرف کننده بودم و هیچ تولیدی نداشتم، و فقط در حال تخریب کردن خودم و محیط زیست و جامعه ام بودم.
برای همین منظور کنگره 60 یک روز را به درخت کاری اختصاص می دهد. یکی از اهداف آن این است که ما نگهداری و مراقبت کردن از بذری که کاشته ایم را بیاموزیم. رهایی از اعتیاد مهم است ولی بسیار مهم تر از آن ماندن در این وضعیت است.
تمثیل انسان معتاد یک درخت پوسیده است که تصویر آن در کتاب عبور از منطقه 60 درجه موجود می باشد. این درخت پوسیده در انتهای سفر اول باید به درخت سالم و استواری تبدیل شود که نشان از رهایی و سلامتی است. این درخت دارای سایه ای است که دیگران هم میئتوانند از آن استفاده کنند.
در کنگره وقتی ما درخت کاشتیم به ما گفتند برای آن یک نشان هم بگذارید تا بتوانید آنرا رصد و پیگیری کنید، در اصل بما نگهداری و مراقبت از کاشته مان را یاد می دهند. درمان اعتیاد راحت و در دسترس است ولی باید جهان بینی من تغییر کند تا بتوانم آنرا حفظ کنم.
تفاوت کنگره 60 با دیگر سازمانهای ترک اعتیاد این است که اولا در کنگره درمان اعتیاد صورت می گیرد و دوما به ما می گوید تا نگرش و جهان بینی تغییر نکند و از مصرف کننده بودن تبدیل به یک تولید کننده محبت و خدمت نشویم درمانی اتفاق نمی افتد.
در وادی دوازدهم گفته می شود بروید در زمین زندگی کنید و بگذارید دیگران هم زندگی کنند. در واقع دیگران تمامی موجودات و گیاهان و درختان هستند که باید در ابتدا سعی کنیم تخریب ایجاد نکنیم و به کسی آزار نرسانیم، در مرحله بعد کارهایی مانند درخت کاری و نگهبانی از طبیعت و حیوانات انجام دهیم.
از اینکه به صحبتهای من گوش کردید سپاسگزارم.

تایپ و بارگزاری: مسافر حامد لژیون 19 آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .