English Version
English

کارگاهای آموزشی عمومی پنج شنبه 18 اسفند ماه اولین سال رهایی مسافر مهدی

کارگاهای آموزشی عمومی پنج شنبه 18 اسفند ماه اولین سال رهایی مسافر مهدی

هفتمین جلسه از دوره هشتم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰، نمایندگی عرب زاده، با استادی دیده بان محترم مسافر مهدی ، نگهبانی مسافر فرشاد و دبیری مسافر حمید، با دستور جلسه اول "درختکاری "و دستور جلسه دوم اولین سال رهایی مسافر مهدی پنجشنبه 18 اسفند ماه  ۱۴۰۱ ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد

به نام نامی عشق
سلام دوستان مهدی هستم مسافر
خداوند را شاکرم که به من اجازه داد تا امروز در خدمت شما عزیزان در این جایگاه باشم.
امروز دستور جلسات زیادی داریم و انشاءالله که بتوانیم همه مراسمات را یکی یکی پشت سر هم برگزار کنیم .
در مورد دستور جلسه اول که درختکاری است، همه می‌دانید که در اسفند ماه این مراسم در تمام کشور اجرا می‌شود، در کتب آورده شده که خداوند قبل از خلق انسان ،زمین و تمام اسباب و وسایل که برای حیات و زیست انسان نیاز است را خلق نمود و زمین را مهیا کرد و بعد انسان بر زمین قدم گذاشت. اگر خوب دقت کنید خیلی جاهایی که می‌رویم بیابان و کویر است وقتی تاریخچه و پیشینه آن را نگاه می‌کنیم می‌بینیم مملو از درختان و پوشش گیاهی بوده است ولی به دلیل عدم آگاهی انسانها الان تبدیل به یک زمین لم یزرع و یا به یک کوهی که هیچ پوشش گیاهی روی آن نیست تبدیل شده است، شاید صد سال پیش خیلی از کوههایی که اطراف خود ما هستند مملو از پوشش جنگلی بوده است الان خیلی از کوههایی که حدود صد کیلومتر ،صد و پنجاه کیلومتر سمت جاده خوزستان هستند می‌بینیم که یکسری درخت روی آنها هست ولی شاید چند سال پیش که من رفته بودم پوشش گیاهی با امسال خیلی متفاوت بود خیلی از آنها نابود شده است و تمام این پوشش گیاهی و درختها را انسان ها به خاطر عدم آگاهی دارند یکی یکی از بین می‌برند.
ما در کنگره چون جمعیت احیای انسانی هستیم و از اسممان مشخص است باید یکسری آموزش‌های کاملی که مربوط به انسان است را به انسانها بدهیم.
هفته ایی داریم به نام هفته درختکاری که تمام کنگره در روز جمعه نزدیک به آخر سال این مراسم  را اجرا می‌کنند و مراسم خیلی پربار و پر انرژی است .
ما امسال به لطف خداوند قسمت شده است که دو روز ، روز درختکاری در  اصفهان داشته باشیم.
سالهای گذشته در بیابان های سگزی درختچه هایی میکاشتیم تا جلوی بیابان زایی گرفته شود.
این کار را هر سال افراد کنگره به کمک منابع طبیعی انجام می‌دهند، چقدر صحنه زیبایی است ،من امروز در کویر قدم میزدم و به درختچه هایی که سال قبل کاشته بودیم نگاه میکردم انرژی خیلی عالی و فوق العاده ایی به من دست می‌داد اصلاً طبیعت از طریق حس از ما تشکر می‌کند و متوجه می‌شویم که چه کار عظیمی انجام می‌دهیم و چقدر خوب است که ما سیستم طبیعت را احیاء می‌کنیم و به هستی کمک می‌کنیم ،کمک کنیم و درخت بکاریم ،درخت یعنی زندگی ،درخت یعنی حیات و اگر درخت نباشد انسان هم نیست ،درختی که اکسیژن تولید می‌کند ،اگر درخت نبود و تولید اکسیژن نبود که هیچ کدام از ما نمی‌توانستیم زندگی کنیم.
پس خیلی آیتم مهمی است و باید به آن اهمیت بدهیم و اگر جایی هم درخت را تخریب می‌کنند باید جلوگیری کنیم ،تا می‌توانید اگر می‌دانید زمینی است و می‌شود در آن درختی کاشت حتماً این کار را انجام دهید و به یادگار بکارید، چقدر خوب است که انسان در طول عمرش چندین درخت بکارد و بزرگ شدن و رشدش را ببیند و این چقدر زیباست.
یک درخت اینجاست (در شعبه) و بچه ها چندین بار به من گفتند این درخت وسط راه است اجازه بدید آنرا ببریمش، من نگاه کردم و گفتم این درخت دارد با شما حرف میزند دلتان می‌آید ببریدش؟حالا یکم ماشین‌ها این طرف و آن طرف می‌شوند ولی درخت را نبرید ،موجود زنده است اگر زبانش را بفهمید و با او صحبت کنید کاملاً متوجه می‌شوید که عجب موجود زیبایی است و چه خدمتی به سیستم هستی  می‌کند ، ما و شما و تمام موجوداتی که به اکسیژن نیاز  داریم فقط و فقط از طریق درختان تأمین می‌شویم.
ما اردوی درختکاری را برای هر شهری جدا کردیم به علت اینکه جمعیت ما در اصفهان خداراشکر زیاد شده است و کنترل تمام شعب سخت است به همین دلیل چند گروه شدیم و هر کدام از شهرهای اطراف که شعبه داریم برای خودشان جداگانه این اردو را برگزار می‌کنند، اصفهان ۴ تا شعبه داریم که  امروز رفتیم و فردا هم بختیار دشت نزدیک هزارنفر با پوشش خبری ،نزدیک پالایشگاه خواهیم رفت و درختکاری انجام می‌دهیم و آموزش میگیریم، ما هم ،آموزش می‌دهیم و هم آموزش میگیریم .
مسئول منابع طبیعی امروز چه سخن زیبایی فرمودند؛ گفتند که من نمی‌دانم شما بچه های کنگره به چه طریقی درخت میکارید که ما وقتی هزینه میکنیم و پیمانکار برای ما درخت می‌کارد نزدیک به ۳۰،۴۰ درصد آن رشد می‌کند ولی شما (اعضاء کنگره) که بدون هیچ دستمزدی این کار را انجام می‌دهید نزدیک به ۸۵ درصد درخت ها رشد می‌کنند، شما چه کار میکنید؟ گفتیم ما با حس خوب این کار را انجام می‌دهیم و آموزش گرفته ایم و فهمیدیم که کل زندگی انسان به جز خدمت و آموزش چیز دیگری نیست و ما جزئی از هستی هستیم و باید به هستی خدمت کنیم .
انشاءالله که اردوی خوبی داشته باشیم کسانی که برای فردا ثبت نام کردند، توجه داشته باشید که برای اولین بار است که در شهر مبارکه اردوی درخت کاری داریم ،ما در مبارکه تا به حال هیچگونه مراسمی نداشتیم خیلی مواظب باشید ،شما حامل پیام کنگره ۶۰ هستید و مردم به شما نگاه می‌کنند، ما فردی که مصرف سیگار دارد در هیچ اردویی با خودمان نمی‌بریم.
بچه هایی که به این اردو می‌روند یا خدمتگزار هستند و یا آموزش دیده اند و درمان سیگارشده اند و یا درحال درمان هستند.
این افراد می‌روند و به مردم آموزش می‌دهند. با استفاده از پوشش کنگره شرکت کنید ،اگر خبرنگار آمد شما به زیبایی تمام پیام کنگره را به نحو احسنت انتقال بدهید .
همه افراد آموزش کامل را دیده اند و من هیچگونه نگرانی نخواهم داشت.
در مورد دستور جلسه دوم تولد یکمین سال رهایی آقا مهدی و همسفرشان است ،بایستند و تشویقشان کنید .
آقا مهدی را همه می‌شناسند روز اولی که آمد ما در محل قبلی شعبه بودیم، حرکتش را خوب آغاز کرد، نه تنها مهدی بلکه هرکدام از شما که می‌خواهید به درمان و حال خوب برسید کافی است گوش به فرمان باشید و به حرف راهنما گوش کنید.
ایشان مو به مو گوش داد و انجام داد و اکنون هم با کل خانواده در حال خدمت هستند و زندگی‌شان روی نظم و آرامش است. 

ما همه در زندگی به دنبال آرامش هستیم و این بزرگترین چیزی است که ما در کنگره می‌توانیم داشته باشیم.
تمام شکست هایی که ما در زندگی داریم به علت عدم آگاهی است، در کنگره به انسانها آگاهی داده می‌شود و مهدی هم آگاه شد و تولد اولین سال رهایی اش است و خودش و همسفرش در جایگاه مرزبانی قرار گرفته اند ،این افراد برای تمام شما سفر اولی‌ها که تازه راه را شروع کردید و درحال درمان و آموزش هستید ، الگو هستند .
این افراد خوبند و خوب خدمت کرده اند و خوب حقیقت کنگره را دریافت کرده اند و انشاءالله هم خودشان و هم همسفرشان شال مقدس کمک راهنمایی را بگیرند و مطمئنم که می‌گیرند و در مسیری که قرار گرفته اند و پله های ترقی را طی می‌کنند به جایگاه کمک راهنمایی هم خواهند رسید، به این خانواده بزرگوار خیلی تبریک می‌گویم و به فرزندانشان حسین ،یاسین ،محمد و به راهنمای همسفرشان سرکار خانم سمیرا خیلی تبریک می‌گویم به هرحال نقش خیلی به سزایی  دارند و اگر نبودند ما مسافرها نمی‌توانستیم آموزش‌ها را به این خوبی دریافت کنیم و عملی کنیم .
یک گله کوچک از همسفران شعبه عربزاده دارم، به دلیل مشغله های زیاد نمیتوانم حضور مستمری در پارک داشته باشم ولی هفته پیش که نظارت کردم متوجه شدم که متأسفانه همسفران پارک را جدی نمیگرند و متأسفانه ما انسانها زود فراموش می‌کنیم چهارشنبه گذشته موضوعی را به آقای مهندس میگفتم که ایشان قبول نمی‌کردند و به من گفتند ؛مهدی انسانها زود فراموش می‌کنند و این هم مثل بقیه فراموش می‌کند .
اینهمه خوبی کنگره به شما کرد اکثر شما یا همه شما حالتان خوب نبود که وارد کنگره شدید زندگی شما، زندگی روتین و نرمالی نبود، همه گرفتاری داشتید همه به دنبال درمان مسافرتان بودید، الان مسافرتان درمان شده است و یا درحال درمان است، آنهایی که مسافرشان درمان نشده کم و زیاد می آیند ولی آنهایی که درمان شده اند و دیگر خیالشان راحت شده است دیگر اصلاً طرف پارک نمی آیند. این جزئی از آموزش شماست قدر چیزهایی که خداوند به شما داده را بدانید ،پارک برای شما خانمهای همسفر و آقایان مسافر واجب است.
حضور مسافران تقریبا خوب است ولی حضور همسفران بسیار کم است ،الان نزدیک به عید است و به دلیل خانه تکانی شب عید عدم حضورتان در یک جمعه جایز است ولی چند هفته است که چک میکنم و حضورتان مرتب کمتر می‌شود و روز به روز تعدادتان کمتر می‌شود، شما باید پیام بدهید ،خیلی از خانواده های دردمند هستند که نمی‌دانند کنگره چیست ،حضور شماها باعث می‌شود که آنها ببینند و بفهمند و سوال کنند که این خانمها چرا اینجا جمع شده اند و اکثر افرادی که وارد کنگره شده اند به  دلیل  دیده شدن خانواده ها در پارک طالقانی و بقیه پارک‌ها در کل ایران بوده و با کنگره ۶۰ آشنا شده اند، هر کاری که خداوند برای شما انجام دهد یک مسئولیتی برعهده شما قرار می‌دهد، اگر راهی برای شما باز شد اگر کنگره راه گشای شما شد فرقی نمی‌کند مسافر و یا همسفر، نباید در مسئولیت خود کوتاهی کنید و باید مسئولیتی را که دارید انجام دهید .
حضور انسانها یک مسئولیت است و باید حضور داشته باشید انشاءالله که در پارک مبارکه هم دیگر نبینیم جمعیت همسفران کم است .
از ایجنت همسفران سوال کردم و معلوم شد که ۱۲۰ الی ۱۳۰ همسفر در شعبه حضور دارند ولی ۲۰ تا ۳۰ نفر شرکت می‌کنند واقعاً باعث تأسف می باشد و انشاءالله که دیگر اتفاق نمی افتد و همسفران محترم حضور پیدا می‌کنند.
در مورد مرزبانها هم کمی صحبت کنم؛پایان دوره مرزبانی بچه ها فرا رسیده ما از روزی که خشت شعبه مبارکه را گذاشتیم زحمت بچه ها بود و من کاری نکردم من فقط سرپرست بچه ها بودم ، کار اصلی را بچه ها انجام دادند ،کسانی که اول آمدند آقایان حسن و اکبر و مجید بودند آمدند و در شعبه اول من از آنها درخواست کردم که کارهای مرزبانی را انجام دهند ،خداقوتشان بدهد و به زندگیشان برکت بدهد ،ماندند و وظیفه خودشان را فهمیدند و خدمت کردند و اکنون لذتش را می‌برند، نهالی که کاشتند امروز چقدر خوب رشد کرده است ،از ابتدا آمدند و ماندند و از خدمت اینها پنج مرزبان دیگر به وجود آمده است اگر مرزبانها حضور نداشتند اکنون ما انتخاباتی نداشتیم، انتخاباتی که در اولین دوره ۱۵ نفر شرکت می‌کنند خیلی عالیست و این نشان دهنده این است که زحمت بسیاری در این شعبه کشیده شده است و مرزبانی بسیار منظم و پویایی داشته است و من به ایشان تبریک می‌گویم به خاطر خدماتی که بیشتر از یک دوره کشیدند و فکر می‌کنم حداقل نزدیک به دو دوره بودند یک دوره بدون شال و یک دوره با شال ،ما تا زمانی که شال نگرفته باشیم و پیمان نبسته باشیم به عنوان سابقه خدمت از ما پذیرفته نمی‌شود.
بچه ها نزدیک به ۱۲،۱۳ ماه بدون شال خدمت کردند و بعد از آن پیمان بستند و رسماً کارشان را شروع کردند و تمام شد و چقدر زود عمر ما میگذرد و من خودم تعجب می‌کنم که چگونه بیست و اندی ماه گذشت ،اولین دوره تمام شد و دوره دوم شروع شده است و مطمئنم که چرخ کنگره و این شعبه می‌چرخد و سالیان سال دوره های مرزبانی یکی پس از دیگری به پایان می‌رسد و انسانهای زیادی خواهند آمد و آموزش خواهند گرفت .
به ایشان تبریک می‌گویم و خداقوت می‌گویم و امیدوارم که خداوند برکت خدمتی را که در کنگره انجام دادید در زندگیتان جاری و ساری کند و این برکت وجود دارد و مشخص میباشد .
از این که به صحبت‌های من گوش دادید از همه شما تشکر میکنم آقای مهندس را تشویق کنید .


اعلام سفر مسافر مهدی:
سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر
آنتی ایکس مصرفی تریاک و شیره، مدت تخریب پانزده سال، روش درمانDST، داروی درمانOT، مدت سفر سیزده ماه، نام راهنما آقای مهدی صدیقی، مدت رهایی یک سال و دو ماه وهجده روز
در ادامه با بیست سال تخریب وارد لژیون ویلیام شدم آنتی ایکس مصرفی انواع دخانیات، روش درمان DST، داروی درمان نیکوتین خوراکی، مدت سفر یازده ماه، نام راهنما آقای ولی الله بخشیان ، مدت رهایی یک سال و دو ماه و هجده روز، رشته‌ ورزشی فوتبال

آرزو مسافر و همسفران ایشان:
سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر
آرزوی اول سلامتی و طول عمر برای جناب  مهندس و خانواده گرامی ایشان و آرزوی دومم این است که به همراه همسرم در جایگاه راهنمایی خدمت کنیم.
سلام دوستان محمد هستم همسفر
آرزویم این است که انشاالله همه به علم کنگره پی ببرند و دیگر اینکه همه‌ی سفر اولی‌ها به حال خوش و درمان برسند.
سلام دوستان حسین هستم همسفر
سلامتی و طول عمر برای جناب مهندس آرزو می‌کنم و اینکه همیشه در کنگره ماندگار باشیم.
سلام دوستان زهرا هستم همسفر مهدی
آرزومند آرزو‌های جناب مهندس عزیز و
سفر عالی برای سفر اولی‌ها هستم و دیگر اینکه مادران و همسفران به حال خوش برسند.

سخنان مسافر مهدی:
به نام قدرت مطلق الله
خدا را شکر میکنم که در این جایگاه قرار دارم.
خیلی خوشحال هستم و این لحظات لذتبخش را برای تمام دوستانی که در حال سفر هستند خواستارم.
از صمیم قلب تشکر میکنم از آقای مهندس و خانم آنی بزرگوار و استاد امین. همچنین متشکرم از دیده بان محترم آقای صدیقی و کمک راهنمای محترم همسفرم خانم سمیرا که ما را در این مسیر یاری کردند.
دستور جلسه این هفته درختکاری بود و پیامی که برای من داشت این بود که ما سالی را که سپری کردیم جشن بگیریم نه سال جدید که میآید و هنوز هیچ اتفاق و تغییر و یا تحولی در آن رقم نزده ایم!!!
بسیار خوشحال و شکرگزار هستم که این سال برای ما پر از خیر و برکت بود و جشن اولین سال رهایی ما مصادف شد با پیام این هفته. انشاء الله با خدماتمان بتوانیم سالهای دیگر را جشن بگیریم.
در مورد مصرف مواد باید بگویم من هم راههای زیادی را برای رهایی از دام این تاریکی رفتم، چند باری پاکت سیگارم را له کردم و موادم را داخل رودخانه انداختم، چون از سر ناآگاهی خیال می‌کردم که با این کارها میتوانم رها بشوم..
با اینکه آدمی نبودم که بخواهم کمپ بروم ولی این کار را کردم اما موفق نشدم.
خدا را شاکر و سپاسگزارم که پیام کنگره به من رسید و با اینجا آشنا شدم، آمدم و سفر خوبی انجام دادم.
با راهنمایی آقای صدیقی عزیز که آموزشهای  مهندس را به ما انتقال دادند و من آموزش گرفتم.
همسفرم هم از همان روز اول قبول کردند که به کنگره بیایند، ایشان واقعاً برای من بال پرواز بودند .همسفران کوچکمان هم همواره در کنار ما بودند. از آنها تشکر میکنم و خدا را شکر که به درمان رسیدم.

در مورد مصرف سیگارم باید یک مطلب را بگویم، که من زیاد به مهمانی نمیرفتم اما زمانی هم که میرفتم همسفرم از من قول میگرفت که آن چند دقیقه را من سیگار نکشم. با اینکه می‌گفتم چشم اما با خوردن اولین چای هوس سیگار میکردم و بلافاصله برای کشیدن سیگار به حیاط می‌رفتم. حتی با اینکه همسفرم خواهش میکرد حداقل داخل ماشین سیگار نکشم ولی نمیتوانستم. خیلی باعث آزار و اذیت و خُرد شدن آنها شدم. از اینجا و در حضور همه از آنها عذر خواهی میکنم. آقای مهندس در بخشی از سی دی آن کس که نداند میفرماید ما باید در صدد ساختن باشیم، ساختن هر چیزی که به ما کمک میکند. ساختن ساختمان علم و دانش، ساختن کاخ محبت‌، ساختن اعضای بدن و فیزیولوژی و جسم خودمان.
ساختن رفتار و کردارمان ساختن دوستان و آشنایانمان، ساختن کار و اعتبارمان. پس هر کاری که ما در اینجا انجام میدهیم اگر درست حرکت کنیم و درست بسازیم، کارمان به مراتب راحت تر میشود. وقتی ما عمل درست انجام دادن را شروع می‌کنیم هم در این جهان و هم جهان بعدی بهره میبریم. وقتی انسان شروع میکند به تخریب جسم، مثلاً با پرخوری، مواد مخدر، رفتار و کردار بد، نادانی و جهالت و... بعداً خودش به مشکل برمیخورد. پس این مسئله خیلی فرق میکند که ما با کوله باری از بدبختی به جهان دیگر منتقل شویم یا با کوله بار علم و آگاهی.
انسانی که مرتکب گناه میشود خودش برای خودش مشکل ایجاد میکند. اگر پیامبران ما را به صراط مستقیم هدایت میکنند برای آسایش خود ماست.
من آگاهی نداشتم و نمیدانستم باید چکار کنم؟! دوست داشتم مواد و سیگار مصرف نکنم ولی نمی‌شد. خدا را شکر که در کنگره درمان شدم و از روزی که درمان شدم آرامش به زندگی ام برگشته و این آرامش را برای همه شما عزیزان خواستارم.
در ادامه تشکر میکنم از آقای مصطفی جعفری که به من اجازه دادند در سایت خدمت کنم و آموزش بگیرم.
از همه دوستان، از آقا فرشاد عزیز و از گروه مرزبانی دوره اول، که خیلی دوستشان دارم و از آنها آموزش گرفتم صمیمانه تشکر میکنم.
سخنان همسفر محمد:
سلام دوستان محمد هستم یک همسفر
من هم تشکر میکنم از آقای مهندس و خانواده محترمشان که این شرایط را فراهم کردند که من هم در کنار پدر و مادرم به علم و آگاهی برسم.
از خانم سمیرا و آقای صدیقی ممنون هستم که با آموزش های خوبشان به پدر و مادرم، علم و آگاهی بخشیدند.
از پدرم ممنونم که یک مسافر شدند تا من بتوانم به واسطه ی ایشان به کنگره بیایم.

 

سخنان راهنما گروه خانواده همسفر سمیرا:
سلام دوستان سمیرا هستم کمک راهنمای لژیون یکم.
خدا را شکر که در این حیات هستم و یک بار دیگر توفیق پیدا کردم در کنار یک خانواده ای باشم که با خوب سفر کردنشان این روز را جشن میگیرند و سعادت خیلی والایی است که ببینیم یک خانواده خوشحال و پر از انرژی و حس های خوب هستند.
بیرون دنبال بهشت نگردید بهشت همینجاست. جایی که خانواده در کنار هم در آرامش و صلح و در حال خوش باشند، این بهشت واقعی است و آقا مهدی با خوب سفر کردنش این هدیه را به خانواده اش تقدیم کرد و این خیلی ارزش دارد که بیاییم کنگره خوب سفر کنیم و این حال خوب را به کسانی که دوستشان داریم هدیه کنیم.
چون حیات زود تمام میشود و همین است که زمان در کنگره زود میگذرد. پس تا زمانی که در این حیات هستیم قدردان چیز هایی که داریم، باشیم. کنگره را سرسری نگیریم این صندلی که در آن قرار گرفتیم قرار است علم و آگاهی ما را بالا ببرد و قرار است آموزش ببینیم. آموزش درست زندگی کردن بدون مواد، بدون سیگار... و من اطمینان دارم در آینده محمد عزیز و حسین و یاسین به پدرشان افتخار میکنند چون بچه ها دیگر شاهد حال خرابی او نیستند. خیلی سخت است فرزندت بزرگ باشد و حال خرابی های تورا ببیند‌.
تا کی ادامه بدهیم؟ چقدر فرصت داریم؟
کاشتن درخت، پشت هر دستور جلسه ای که آقای مهندس قرار میدهد یک علمی نهفته است.
همه میروند درختکاری معنی این درختکاری چه بوده؟ کسی که رها شده سفر دومی شده کسی که سیگار نمیکشد می تواند برود، سفر اولی را راه نمیدهند، چون باید مثل درخت قوی شده باشند. چه درختی میخواهید باشید ؟! درختی که همسفرتان بتواند به آن تکیه کند یا نه؟!!
بذری که میکارید در تاریکی قرار میدهید؟ در تاریکی قرار گرفتید، ولی الان روشنایی هاست، رشد کنید، شکوفه بدهید، میوه بدهید تا همسفرانتان در کنارتان آرامش داشته باشند.
خانم زهرا از همان اول عاشق بود از همان اول عاشق کنگره بود. هیچ موقع نافرمانی نکرد و همیشه چشم گفت و پاداش این چشم گفتن رهایی و رسیدن به جایگاه مرزبانیست. با اینکه با وجود بچه های کوچک برایش سخت بود ولی رها کرد و سی دی هایش را نوشت.
خدا را شکر میکنم که آقا مهدی در روز تولدش شال مرزبانی گرفت و این لذتبخش است.
الهی تمام مسافران رها شوند و این حس زیبا را بچشند. ای مسافر اگر داری خطا میکنی و گریز میزنی، ما داریم همسفرانتان را به صبوری و آرامش و سکوت دعوت میکنیم ،پس خواهش میکنم درست سفر کنید.

سخنان همسفر زهرا:
سلام دوستان زهرا هستم یک همسفر
خدای بزرگ را شاکرم برای این لحظات قشنگ و ناب و زیبا.
از جناب مهندس دژاکام عزیز و خانواده محترمشان سپاسگزارم. از دیده بان ارجمند آقای صدیقی متشکرم و همچنین از همسفر قهرمان ایشان، دستشان را از راه دور می بوسم که برای ما الگو بوده و هستند. از کمک راهنمای خودم خانم سمیرا عزیز و از مرزبانان و ایجنت دوره قبل و این دوره و از تمامی عزیزانی که امروز درحال خوش ما تأثیر گذار بودند تشکر میکنم.
کنگره یک میانبر است بین من و خدای من ،یک میانبر که به قدرت مطلق الله نزدیکتر شویم.
پس باید قدردان این مکان مقدس و امن باشیم. وقتی شنیدم کنگره مکان مقدسی است ناخوداگاه مسجد به ذهنم آمد. دیدم که مانند مسجد مقدس است و چه بسا بیشتر ایمان آوردم و سعی کردم خوب سفر کنم و مسافرم را به خوبی حمایت کنم، فرمانبردار باشم و به حرمت های کنگره احترام بگذارم سی دی هایم را بنویسم و در صراط مستقیم قدم بردارم.
چرا کنگره از مسجد مقدس تر است؟چون انسانهای زخم خورده و دلشکسته با حال خراب را با آغوش باز میپذیرد. کسانی که هیچ جای دیگر پذیرای آنها نیستند.

کسانی که در تاریکی هستند و نامید. اما با ورود به این مکان نور امید در دلهایشان روشن میشود از چشمه آموزش می نوشند روح و روان را تزکیه و پالایش میکنند‌ و قدم در راه درست میگذارند و تبدیل به انسانهای بزرگ، استاد و الگو میشوند و این حال خوش خودشان را به دیگران انتقال میدهند و دست زخم خورده های دیگر را به گرمی میفشارند.
من این نعمت بزرگ کنگره را مدیون مسافر اولم مهدی و مسافر دومم آقا ابراهیم هستم.
به مسافر اولم مدیونم به خاطر اینکه به درستی حرکت کردند و این برای خانواده ما برکت زیادی به همراه داشت ایشان کمک کردند که من در کنارشان به علم و آگاهی و آرامش برسم. خیلی از ایشان ممنون هستم که سفر عالی داشتند و سعی کردند با وجود شرایط سخت خودشان را به جلسات کنگره برسانند.
من هم به نوبه خودم تلاش میکردم در کنار ایشان درست حرکت کنم و با تلاشم و نوشتن سی دی ها و خدمت کردن این عشق و شور را به ایشان انتقال بدهم و ایشان حال خوش من را که می‌دیدند تأثیر می‌گرفتند. همچنین برادرم آقا ابراهیم که در دوران مجردی درگیر این بیماری شده بود، ولی از بزرگی و مردانگی اش درس گرفتم و اینکه ماندم و با بچه هایم زندگی کردم مدیون برادرم هستم و آرزو میکنم سفر عالی داشته باشد و چراغ راه دیگر مسافران شود و در آخر از پسر های گلم تشکر میکنم.
سخنان همسفر حسین:
سلام دوستان حسین هستم همسفر
از جناب مهندس و خانواده‌ی محترم‌شان تشکر می‌کنم، از دیده بان ارجمند آقای صدیقی و کمک راهنمای محترم خانم سمیرا تشکر می‌کنم، از پدر و مادر عزیزم تشکر می‌کنم که در کنگره ۶۰
خیلی عالی حرکت می‌کنند و در زندگیمان در آرامش هستیم.

عکاس:مسافر جواد

تنظیم و ارسال:مسافر مصطفی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .