English Version
English

درختان نیض زمین هستند

درختان نیض زمین هستند

جلسه دوازدهم  از دوره بیست‌ویکم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰ ویژه همسفران نمایندگی اروند آبادان و خرمشهر، با استادی کمک‌راهنما همسفر سمیرا، نگهبانی همسفر  فاطمه و دبیری همسفر شهناز با دستور جلسه «هفته درختکاری» ساعت 16:۰۰ روز دوشنبه 15 اسفندماه سال 1401 آغاز به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:

 از نگهبان جلسه خانم فاطمه تشکر می کنم، اجازه خدمت در این جایگاه را در اختیار من قرار دادند تا آموزش بگیرم.
این هفته، هفته درخت کاری است و جناب مهندس این موضوع را در دستور جلسات هفتگی قرار دادند و این اهمیت درخت کاری را نشان می‌دهد! در وادی دوازدهم در مورد درخت کاری  صحبت شده است و این موضوع این را میرساند که نباید به راحتی از این دستور جلسه عبور کرد، زیرا آموزشهای مربوط به خودش را دارد. طبق دستور جناب مهندس، کسانی که وارد سفر دوم می شوند و ۴۰ سی دی را می نویسند، می‌توانند در اردوی درخت کاری شرکت کنند و این اردو تنها برای مسافران می باشد و متاسفانه ما همسفران نمی‌توانیم در این اردو شرکت کنیم  و از آن محروم هستیم! اما می‌توانیم به صورت انفرادی  این کار را انجام دهیم، حال می‌تواند هر درختی باشد، فقط در جایی کاشته شود که در دسترس ما باشد؛ جناب مهندس تاکید می کنند که حتماً در دسترس بوده و طوری نباشد که درخت را بکاریم و آن را رها کنیم!
حال چرا در کنگره به موضوع درخت کاری خیلی تاکید می‌شود؟ و یا منِ انسان، یا منِ سمیرا چه زمانی میتوانم  به محیط زیست و یا انسان های دیگر تخریب وارد کنم؟  زمانی می توانم این کار را انجام بدهم که ابتدا در درون خود، به وسیله کارهای ضد ارزشی مانند غیبت، دروغ، تجسس و یا هر کار ضد ارزشی دیگر، تخریب ایجاد شود؛ مانند یک لیوان که ابتدا خودش پر می شود و بعد لبریز می شود، یعنی من ابتدا تخریب ها را درون خود ایجاد می کنم و بعد میتوانم به محیط، اطرافیان و به انسان های دیگر انتقال بدهم؛ زمانی که این اتفاق ها بیفتد قطعاً درون من خشک خواهد شد! قبل از ورودم به کنگره عقیده من این بود که اگر آشغالی در خیابان بریزم، شهرداری آن را جمع میکند! مانند بعضی از مردم که وقتی به آنها میگویم آشغال نریزید، خیلی برایشان سخت است این کار را انجام ندهند و با این کار، آنها ابتدا به خود آسیب وارد می کنند و بعد به محیط زیست! استاد امین خیلی زیبا در این مورد می فرمایند: وقتی انسان درونش خشک می‌شود مانند یک کویر می‌ماند، در کویر حیوان هایی سمی مانند عقرب و مار وجود دارند که انسان را نیش میزنند و باعث مُردنش می‌شوند، و این خشکی اگر در درون من باشد، قطعاً کلام من نیز سمی خواهد بود.
قبلا خوانده بودیم که درختان دی اکسید کربن را می گیرند و اکسیژن را تولید می کنند و اطلاعات ما در همین حد بود. کنگره آموزش های خیلی قشنگی به ما می‌دهد، الان ما می دانیم که انسان یکسری هاله در اطراف خود دارد که به وسیله کارهای ضد ارزشی و مواد مخدر از بین میرود و دقیقا همین کار را درختان با کره زمین انجام می دهند، درختان باعث میشوند که هاله اطراف زمین درست شود. اگر درختان و سبزه ها نباشند قطعاً زمین آسیب خواهد دید. استاد امین می فرمایند: اول شروع کنم به خوبی آوردن، ابتدا خوبی را وارد کنم، تا بدی برود. من منتظرم مسافرم خوب شود تا حالم خوب شود و این کلام اغلب ما می باشد، این ها را بارها شنیدم! جناب مهندس در مورد دیو چو بیرون رود فرشته درآید میفرمایند: منتظر نباشید دیو بیرون رود، ابتدا شما خوبی را انجام دهید؛ حال خوبی چیست؟ در کنگره فرمانبرداری کنم و آموزش ها را عملی کنم قطعاً بعد از آن حس من بهتر خواهد شد و وقتی حس ما بهتر شد قطعاً دنیای اطراف ما نیز بهتر می‌شود. امیدوارم هر کسی به صورت انفرادی در هر کجا، کنار خانه اش باشد یا هر جایی که به آن دسترسی داشته باشد این کار را انجام دهد. جناب مهندس می‌فرمایند اگر درخت خشک شد، سال دیگر دو درخت بکاریم! فکر کنید که چرا مهندس میگویند اگر درخت خشک شد سال دیگر دو درخت بکاریم؟ منظور شان این است که ناامید نشویم، ممکن است درخت از بین برود، باید امیدوار باشیم و به تلاش خود ادامه دهیم؛ قطعا اگر تلاش کنیم، به هرچه می‌خواهیم می‌رسیم و درون خودمان تا زمانی که آباد نشده، انتظار نداشته باشیم دیگران تغییر کنند. ممنون که به صحبت های من گوش کردید.

 

 

ویراستاری: راهنمای تازه‌واردین همسفر آمنه
ارسال: مرزبان خبری همسفر مولود
همسفران نمایندگی اروند آبادان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .