English Version
English

خلاصه سی‌دی قیاس

خلاصه سی‌دی قیاس

تسخیر شدن، مسئله مهمی بوده که در سفر دوم با آن مواجه خواهیم شد. نمونه بارزی از تسخیر شدن همان مواد مخدر بوده که با پرده کشیدن بر روی افکار‌ انسان‌ها، باعث شده تا متوجه اتفاقات و رویدادهای اطراف خود نشوند؛ زیرا این عمل حس‌های ما را بسته و یا معکوس عمل می‌کند. به عنوان مثال، زمانی که شخصی از روی محبت و علاقه کاری را برای من انجام می‌دهد؛ اما در ادامه من تصور کنم که این کار را از روی دشمنی و کینه انجام داده‌ است.

در سفر اول انسان‌ها، با مصرف موادمخدر تسخیر می‌شوند؛ اما در سفر دوم با توجه به قطع مواد مخدر، اتفاقاتی رخ خواهد داد که به صور پنهان انسان مربوط می‌شود. با توجه به پنهان بودن موضوع، کار دشوارتر شده و در ادامه ترس، ناامیدی، منیت و خشم به‌ صورت‌های گوناگونی خود را نشان می‌دهد؛ بنابراین بایستی در سفر‌دوم سنت‌های الهی را بشناسیم. زمانی‌که خداوند درباره حضرت ایوب سخن می‌گویند! منظور صبر این پیامبر بوده که به‌واسطه بیماری و از دست دادن اموال، ایشان را مورد آزماش قرار دادند. حضرت ایوب در پاسخ فرمود: پروردگارا رنجی که به من رسیده را دور کن، زیرا این رنج امتحان سطح ایمان من بوده که با پناه‌بردن به قدرت‌مطلق از آن مرحله عبور کردم.

پیامبران نماد انسان‌هایی هستند که به درجات رفیع انسانی رسیده‌اند و این‌جا حضرت ایوب مخاطب نیستند؛ بلکه مخاطب خداوند همه انسان‌ها بوده که اگر به این موضوع دقت کنیم در خواهیم یافت که با کسب توانایی یا قدرت، ما نیز مورد آزمایش قرار خواهیم گرفت. بسیاری از اشخاص مسائل پیرامون خود را نادیده گرفته و همیشه تلاش خود را با تلاش دیگران مقایسه می‌کنند؛ در این صورت هر روز قیاس را با عقل تکرار کرده و تا جایی پیش می‌روند که با تلاش بیش از اندازه خود نسبت به دیگران حسادت می‌کنند. به‌عنوان مثال شخصی همراه دوست خود وارد کنگره شده و در ابتدا سفر خوبی را پشت‌سر می‌گذارد؛ اما پس از مدتی سفر خود را خراب کرده و دوباره شروع به سفر می‌کند، در صورتی که دوستش به جایگاه بالاتری دست پیدا خواهدکرد؛ بنابراین گرفتار قیاس شده و در ادامه باعث می‌شود که نسبت به خود، دوست یا خدا خود نفرت پیدا کند. در این مرحله نفس‌اماره وارد عمل شده و اطلاعات غلطی را در اختیار عقل قرار می‌دهد. انسان در هنگام قیاس ابتدا با حس بی‌عدالتی وارد بازی شده و سپس نیروهای بازدارنده با به کارگیری ابزار خود، مانع رشد دانایی و آگاهی او خواهند شد.

ویرایش: همسفر مرضیه رهجو کمک‌راهنما همسفر زهرا (لژیون ششم)

تنظیم و ارسال: همسفر زهرا رهجو کمک‌راهنما همسفر مریم (لژیون دوم)

همسفران نمایندگی ملاصدرا (نیک‌آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .