English Version
English

در وادی دوازدهم در کنگره۶۰ تاکید آموزش بر درختکاری است.

در وادی دوازدهم در کنگره۶۰ تاکید آموزش بر درختکاری است.

سلام دوستان فائزه هستم یک همسفر

در وادی دوازدهم در کنگره۶۰ تاکید آموزش، بر درختکاری است. یعنی هر فردی که در مسیر درمان اعتیاد به کنگره۶۰ می‌آید پس از رهایی از دام اعتیاد در پایان سفر اول و ورود و ادامه دادن به سفر دوم لازم‌ است تا اقداماتی را برای کامل شدن درمانش انجام دهد؛ این اقدامات از قبیل اجرای پیمان وادی هشتم و درختکاری در وادی دوازدهم و... می‌باشد. حال این سوال پیش می‌آید که چه ارتباطی بین درمان اعتیاد و درختکاری وجود دارد؟
ما می‌دانیم که انسان برای زنده ماندن و ادامه‌ی حیات بر روی زمین نیاز به اکسیژن و هوای پاکیزه دارد و درختان تولیدکننده‌ی اکسیژن هستند و دی‌اکسید کربن را استفاده می‌کنند درست برعکس انسان، هم‌چنین هوا را خنک نگه می‌دارند بنابراین وجود درختان برای ادامه‌ی حیات ما و نیز زمین الزامی‌ است و ما انسان‌ها لازم‌ است برای این‌که بتوانیم در این‌ کره‌خاکی به حیات‌مان ادامه بدهیم در حفظ سلامت و مراقبت از آن همواره کوشا باشیم.
دستور جلسه درختکاری را جناب مهندس برای این قرار دادند که به انسان‌ها آموزش بدهند و یادآوری کنند که ما در مقابل زندگی‌ کردن در زمین مسئول هستیم. در مقابل این‌که به سلامت کره زمین کمک کنیم و در حفظ سلامت کره‌ زمین کوشا باشیم در مراقبت‌کردن و حفظ سلامت خودمان نیز مسئول هستیم.
زمانی‌که مصرف‌کنندگان مواد مخدر، مواد استفاده می‌کنند، سیگار می‌کشند ته سیگارشان را روی زمین می‌اندازند و این کار موجب آلودگی هوا و محیط می‌شود و هوا را آلوده می‌کنند و به همه آسیب می‌زنند.
بنابراین لازم‌ است که در مسیر درمان همت کنند و با کاشتن درخت، آن‌چه که در گذشته صدمه زده‌اند را جبران کنند؛ زیراکه درختان باعث پاکیزگی هوا می‌شوند و در چرخه‌ی تولید اکسیژن و دی‌اکسیدکربن سهم موثری دارند و منبع عظیمی برای تولید هوای سالم و پاک در کره‌‌ی زمین هستند و درختکاری به ما کمک می‌کند تا در آبادانی و احیای زندگی در زمین نقش موثری ایفا کنیم و حس شادی و مفید بودن را با انجام کار درست و ارزشمند تجربه کنیم.
طبق گزارش جناب مهندس در روز چهارشنبه تاکنون با همکاری ارگان‌های مربوط به جمعیت احیای‌انسانی کنگره۶۰ توانسته است در شهرهای تهران، اصفهان، هیدج و... درختان زیادی را بکارد و در اصفهان این درختان مانع حرکت شن‌های  روان شده و از آسیب به شهرها توسط حرکت شن‌ها جلوگیری می‌کنند. همچنین جناب مهندس می‌فرمایند که من هر سال بالغ بر ۲۰۰ تا ۲۵۰ رأس درخت می‌کارم. بنابراین زمانی‌که ما استاد و الگوی ارزشمندی در مسیر زندگی‌مان داریم بهترین کار این‌ است که همواره سعی و تلاش نمائیم تا ما هم همانند ایشان نمونه‌ی شایسته‌ای زیبا و سالم زیستن باشیم.
به امید روزهای هرچه آبادتر.

 

ویراستاری: همسفر مریم رهجوی کمک‌راهنما ناهید (لژیون یازدهم)

ارسال مطلب: همسفر زینب رهجوی کمک‌راهنما ناهید (لژیون یازدهم)

 

همسفران نمایندگی بنیان مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .