English Version
English

کاشتن درخت، نوعی جبران خسارت

کاشتن درخت، نوعی جبران خسارت


مشارکت همسفران در مورد درختکاری


سلام دوستان مهری هستم یک همسفر


درختکاری مصداق بارز وادی دوازدهم است که به ما می‌گوید؛ در آخر امر، امر اول اجرا می‌شود. امر اول، مثل کاشتن گندم می‌ماند. برای امر اول باید زمین آماده کشت باشد تا بعد از گذشت زمان همان 8-9 ماه به امر آخر یعنی به ثمر رسیدن گندم برسد.
درختان نبض زندگی هستند و کاشتن درخت، جبران خسارت از خود انسان، خانواده و جامعه است وقتی انسان خسارت ایجاد می‌کند، باید جبران خسارت بکند که درختکاری یکی از راه‌های جبران خسارت است.


سلام دوستان نسیم هستم همسفر

هفته درختکاری را خدمت اعضای کنگره ۶۰ تبریک می‌گویم. در کتاب عشق دو وادی اجرایی داریم، یکی وادی هشتم و اجرای پیمان و دیگری وادی دوازدهم که همان درختکاری است. این‌ها برای من یک پیامی دارد؛ وقتی بخواهم به هدفی برسم، اول باید بستر را فراهم کنم، بعد بذر بکارم و سپس از آن مراقبت کنم و به آن زمان لازم را بدهم تا به هدفی که دارم برسم. هدف هر چیزی می‌تواند باشد؛ مثلاً کاشت گندم هشت ماه وقت لازم دارد.
هدف هرچه که هست باید به آن زمان بدهیم تا به آن برسیم. در وادی هشتم در مورد جبران خسارت صحبت شده، جبران خسارتی که به خودم زدم، باید خودم را ببخشم، جبران خسارت از خانواده و باید با محبت آن را جبران کنم و جبران خسارت جامعه است که درختکاری می‌تواند یک جبران باشد که در وادی دوازدهم به آن اشاره‌شده است. یک مسافر یا یک همسفر وقتی وارد کنگره می‌شود، یک سال آموزش می‌بیند و این عمل را انجام می‌دهد. باید درختی که می‌کارد نشانه‌گذاری کند، از آن درخت مراقبت کند تا رشد کند.
یکی دیگر از راه‌های جبران خسارت، جمع‌آوری زباله‌های داخل طبیعت است. من قبل از کنگره نسبت به زباله‌های داخل طبیعت بی‌توجه بودم ولی وقتی وارد کنگره شدم و روزهای جمعه در پارک حضور داشتم راهنمای خودم را می‌دیدم که زباله‌ها را جمع می‌کند و داخل نایلون می‌ریخت و از ایشان یاد گرفتم که هر موقع با خانواده بیرون می‌روم یک نایلون مخصوص زباله‌ها ببرم و نسبت به طبیعت و پاکیزگی طبیعت بی‌تفاوت نیستم و یک حال خوبی به من دست می‌دهد و لذت می‌برم.


سلام دوستان فاطمه هستم همسفر


هفته درختکاری را خدمت همه عزیزان تبریک می‌گویم. من درختکاری را خیلی دوست دارم ولی تا الان سعادت نداشتم درخت بکارم ولی در خانه در پله‌های خانه‌مان گل گذاشتم و گل‌هایم را خیلی دوست دارم و هرروز با گل‌هایم حرف می‌زنم و به آن‌ها رسیدگی می‌کنم. یادم هست برادرم در حیاط خانه پدری که بسیار بزرگ بود، چند درخت گردو کاشت که آن‌ها بزرگ شدند و به بار نشستند و مادرم می‌گفت زکات بار درختان این هست که به دیگران هم بدهیم. به همسایگان و نزدیکان از بار درختان می‌دادند. برادرم می‌گفتند که وقتی این درختان بزرگ می‌شوند و میوه بدهند برای ما هم ثواب نوشته می‌شود و این در ذهن من ماند.
این هفته به این دستور جلسه فکر می‌کردم و خیلی دوست داشتم که یکجایی پیدا کنم تا بتوانم در آنجا درخت بکارم. مسافرم امسال خداراشکر در امر درختکاری شرکت می‌کند و در آبیاری درختان نیز همکاری لازم را انجام می‌دهد، درختش را نشانه‌گذاری کرده و خیلی درختی را که کاشته دوست دارد.

سلام دوستان الهام هستم یک همسفر


ابتدا هفته درختکاری را خدمت بنیان‌ کنگره ۶۰ جناب مهندس دژاکام و خانواده ایشان و همچنین به تک‌تک اعضای کنگره ۶۰ تبریک عرض می‌کنم. اگر درختان نبودند، اکسیژن نبود، میوه نبود، طبیعت زیبا هم نبود.
پانزده اسفند روز درختکاری است. روز درختکاری یکی از روزهایی است که مردم تشویق به درختکاری و کاشتن گل و گیاه می‌شوند و هدف از این کار تأمین اکسیژن و هوای پاک است و این کار چقدر شگفت‌انگیز است. وقتی به درختان نگاه می‌کنیم بیشتر به قدرت خداوند پی می‌بریم. درخت، بر روی زمین است، ریشه‌هایش در زمین فرورفته و شاخه‌هایش در آسمان مشغول ذکر خداوند است و با تمام وجود خداوند را ستایش می‌کنند. ما هم باید در همه حال شکرگزار خداوند باشیم، زیرا خداوند این ناظم هستی، هستی را بانظم به وجود آورده است.


سلام دوستان مریم هستم همسفر


آقای مهندس در صحبت‌هایشان می‌فرمایند که دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم تا دیگران بخورند این جمله خیلی قشنگی برایم بود.
تجربه‌ای که من در رابطه با درختکاری داشتم، شنیده بودم که درختان، گل و گیاهی که ما می‌کاریم از همان لحظه‌ای که در زمین فرو می‌روند و رشد می‌کنند تسبیح و ذکر خداوند را می‌گویند. این تسبیح و ذکر برای من که آن گیاه را کاشتم هم نوشته می‌شود. من سال قبل به یاد عزیزانی که ازدست‌داده بودم، درختانی در باغچه خانه خودم کاشتم. وقتی به این درختان نگاه می‌کنم و رشد این درختان رامی‌بینم حس خیلی خوبی به من دست می‌دهد و به این فکر می‌کنم شاید روزی ما نباشیم، ولی این درختان هستند، شکرگزاری می‌کنند، تسبیح و ذکر خداوند را میگویند.

تایپ: همسفر مریم رهجوی کمک راهنما همسفر نسرین (لژیون دوم)
ویراستار، تصویرگر: کمک راهنمای تازه واردین، همسفر زهرا
ارسال: همسفر پرتو رهجوی کمک راهنما همسفر نسرین (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی عمان سامانی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .