English Version
English

وجود مشکلات، گامی برای پخته شدن

وجود مشکلات، گامی برای پخته شدن

گزارش عملکرد لژیون پنجم همسفران نمایندگی عمان سامانی شهرکرد، سی‌دی «ویلیام 5» در روز دوشنبه 15/12/1401 با استادی کمک راهنما همسفر شیرین در ساعت 16:30 آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد‌‌:

نیروهای منفی باید باشند و آن‌ها را نمی‌شود از بین برد. اینکه چرا مشکلات وجود دارند؟ چرا انسان‌هایی اطراف ما هستند که ما را اذیت می‌کنند؟ چرا اعتیاد هست؟ چرا قاتل هست؟ چرا دزد هست؟ خب این‌ها همه باید باشند. وجود آن‌ها برای رشد انسان، نیاز می‌باشند. این‌ها برای ما مثل یک تکانه هستند که یک‌باره ما را تکان می‌دهند و از خواب بیدارمان می‌کنند و مانند گاردریل ریل هستند که هر موقع بخواهیم از جاده زندگی خارج شویم ما را به زندگی برمی‌گردانند.

در جاده زندگی، برای مثال یک نفر هست که همیشه حواسش به زندگی دیگران است تا یکجایی که متوجه می‌شود که فرزند خودش مصرف‌کننده شده است و اینجا متوجه می‌شویم، آن فرد باید حواسش به زندگی خودش باشد. اگر این انرژی را برای زندگی خود صرف می‌کرد، این اتفاق نمی‌افتاد. در جاده زندگی این اتفاقات و افراد وجود دارند و انسان متوجه می‌شود که باید حواسش به زندگی خودش باشد. پس ما نمی‌توانیم نیروهای منفی را از بین ببریم؛ اما می‌توانیم از آن‌ها درس بگیریم.

روش درست برخورد کردن با مشکلات زندگی این است که بدانم آن‌ها را خودم باید حل کنم و از مشکلات درس بگیرم. اگر امروز مشکلی برای من پیش آمد من باید آن را حل کنم، اگر به کس دیگری بگو‌یم و خودم آن مشکل را حل نکنم، آن مشکل بازهم با من است. اگر اعتیاد روزی من شده، پس یک‌چیزی در اعتیاد هست که من باید اول آن‌ را یاد بگیرم، شاید صبور نبودم و می‌خواهد صبور بودن را به من یاد بدهد، شاید آدمی بودم که دیگران را درک نمی‌کردم، می‌خواهد درک کردن را به من یاد بدهد.

خیلی چیزها ممکن است در دل یک مشکل باشد که باید من آن‌ها را یاد بگیرم و تا آن‌ها را یاد نگیرم، این مشکلات وجود دارند و با من می‌مانند. پس مشکلات همیشه وجود دارند تا ما پخته‌تر بشویم. نمی‌توانیم مشکلات را از بین ببریم. این‌که من انتظار داشته باشم که یک روز من دیگر مشکل نداشته باش امکان ندارد و در این صورت من نمی‌توانم زندگی کنم. اگر مشکلات نباشند، زندگی مثل یک جاده یکنواخت، صاف و خسته‌کننده می‌ماند. ما در کنگره یاد می‌گیریم که با آدم‌های نادان وارد جنگ نشویم و بهترین کار این است که از مدار آن‌ها خارج شویم.

تایپ: همسفر سارا رهجوی کمک راهنما همسفر شیرین (لژیون پنجم)
تهیه گزارش: همسفر طاهره رهجوی کمک راهنما همسفر نسرین (لژیون دوم)
ویراستار، تصویرگر و ارسال: کمک راهنمای تازه واردین، همسفر زهرا
همسفران نمایندگی عمان سامانی
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .