English Version
English

درختکاری تعادل را به زمین بر می گرداند

درختکاری تعادل را به زمین بر می گرداند

نهمین جلسه از دوره نهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی بیهقی سبزوار روزهای سه‌شنبه با استادی مسافر مجید، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر علی با دستور جلسه  "هفته درختکاری" در تاریخ 16 اسفندماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مجید هستم یک مسافر
دستور جلسه درختکاری است. ممکن است بگوییم درخت‌کاری چه ربطی به درمان اعتیاد دارد. جناب مهندس میگوید کسی که به رهایی میرسد به شکرانه این نعمت بزرگ باید یک نهال بکارد. در وادی دوازدهم هم می گوید در آخر امر،امر اول اجرا می‌شود. باید او نهالی را که کاشته ببیند و رؤیت کند و مراقبت کند که چطور رشد کرده و بزرگ می شود. شاید برای ما سوال باشد که این جمله‌هایی که آقای مهندس یا بزرگان ما میگویند چه ربطی به درمان ما دارد. ما سال‌ها درگیر  اعتیاد بودیم و اگر انسان را یک نهال در نظر بگیریم با مصرف مواد انگار نفت پای این نهال ریخته ایم و در این سال‌ها این درخت را خشک کرده ایم. در کنگره یاد می‌گیریم چطور این نهال و خودمان را دوباره احیا کنیم.

در آموزش‌های آقای مهندس از سه مؤلفه جسم، روان و جهان‌بینی صحبت می شود که باید به تعادل برسند. ما می خواهیم در این هستی و در این زمین زندگی کنیم پس باید نحوه درست استفاده کردن از آن را یاد بگیریم، نمی‌توانیم به هستی و درختان آسیب بزنیم چون در کنگره فهمیدیم تأثیرش به خود ما بر می گردد. همانطور که در اثر مصرف مواد تعادل ما از بین رفت، در اثر بی‌توجهی انسان‌ها و تخریب گیاهان و درختان تعادل در زمین هم بهم خورده، طوری که یک‌جا خیلی سرد می‌شود و یکجا خیلی گرم می شود یعنی کره زمین از تعادل خارج شده است.

در گذشته زمانی‌که با دوستان به جنگلی می‌رفتیم کسانی که ما را می دیدند میگفتند اینها مصرف‌کننده هستند و آمده اند تا آتش درست کنند و محیط را تخریب کنند. ولی الان اگر بچه های کنگره برای ورزش و تفریح به جایی می‌روند همه می‌دانند اینها برای غارت و تخریب نیامدند و آمده اند تا آباد کنند و کارشان سازندگی است. حالا چقدر خوب است که ما هم یک نهال بکاریم و از آن به‌خوبی مراقبت کنیم.
هفته درخت‌کاری را به شما دوستان و خدمت‌گزاران تبریک میگم. ممنونم که به صحبتهای من گوش کردید.


تایپ: مسافر علی، لژیون سوم
عکاس: مسافر حمید، لژیون سوم
ارسال: مسافر سلمان، لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .