English Version
English

گروه خانواده- جبران خسارت از محیط زیست با کاشتن درخت

گروه خانواده- جبران خسارت از محیط زیست با کاشتن درخت

دومین جلسه از دوره نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره60 ویژه همسفران نمایندگی دلیجان به نگهبانی همسفر زهرا، دبیری همسفر پریسا و استادی همسفر زینب، با دستور جلسه «هفته درختکاری» در روز سه‌شنبه مورخ شانزدهم اسفند 1401 رأس ساعت 16:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را بسیار شاکرم که امروز در این جایگاه قرار گرفتم؛ از ایجنت محترم، نگهبان عزیز و گروه مرزبانی تشکر می‌کنم که به من اجازه خدمت کردن دادند.
ابتدا جا دارد هفته درختکاری را به همه عزیزان تبریک بگویم. اگر کمی دقت کنیم حیات ما انسان‌ها به گیاهان و حیوانات وابسته است. درختان نیاز ما را برطرف کرده‌اند و به ما اکسیژن می‌رسانند.

وجود درختان باعث خنک بودن هوا می‌شود و گرمای زمین را می‌گیرند و آن را خنک می‌کنند و اکسیژن کافی را برای ما تولید می‌کنند. در کنگره یاد می‌گیریم که ابتدا خودمان و مسافرانمان احیا شویم و بعد شروع به آباد کردن محیط زیست و آباد کردن دنیا  کنیم.

مسافران در اثر مصرف مواد مخدر و همسفران با انجام ضدارزش‌ها تخریب‌هایی به خود و دیگران وارد کرده‌اند؛ پس باید از خودمان، اطرافیانمان و جامعه جبران خسارت کنیم، برای این جبران خسارت آقای مهندس این امر بزرگ را که در ماه اسفند درختکاری انجام بگیرد، تدارک دید‌ه‌اند و مسافران هر ساله با ذوق و شوق در این امر مهم شرکت می‌کنند و سالانه درخت‌های بسیاری می‌کارند؛ که این موضوع جای شکر دارد؛ زیرا چندین سال دیگر می‌بینیم که دنیا پر از سرسبزی و درخت و فضای سبز شده است که واقعاً امر خیلی مهمی است.

اگر خوب دقت کنیم، دانسته و یا ندانسته به محیط زیست خیلی تخریب و آلودگی وارد کرده‌ایم و جبران خسارت فقط برای مسافران نیست؛ من همسفر هم ممکن است خیلی آلودگی‌هایی را به وجود آورده باشم، مثلاً من خودم در سفر رهایی مسافرم لیوان یکبار مصرف خودم را روی زمین انداختم؛ در آن لحظه سنگینی نگاه دیگران را روی خودم حس کردم و از کارم شرمنده شدم و کنگره برای من الگو و درس عبرتی شد که کوچک‌ترین زباله‌ای را در طبیعت رها نکنم؛ حتی اگر جایی زباله‌ای باشد آن را همراه خود به سطل زباله می‌اندازم.

و در نهایت ما یاد گرفتیم که در کنگره یک درخت که می‌کاریم باید از آن مراقبت کنیم. وادی دوازدهم به ما یاد داد که درخت را می‌کاریم آن را نشانه‌گذاری کنیم و جایش را مشخص کنیم و از آن مراقبت کنیم و آبیاری کنیم و چقدر خوب است که در کنگره این کار به درستی انجام می‌شود. امیدوارم برای همسفران هم‌ اردوی درختکاری ایجاد شود تا ما بتوانیم در این امر عظیم شرکت کنیم.

تایپ: همسفر زهرا.ص رهجوی کمک‌راهنما همسفر مهدیه (لژیون اول)

ویرایش و ارسال: همسفر پریسا (مرزبان خبری)

همسفران نمایندگی دلیجان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .