English Version
English

در سیستم کائنات همه‌چیز درحرکت است

در سیستم کائنات همه‌چیز درحرکت است

جلسه هفتم از دوره بیست ویکم، ازسری کارگاه‌های آموزشی، خصوصی مسافران کنگره ۶۰ نمایندگی ملاصدرا با دستورجلسه" درختکاری "با نگهبانی مسافر محمد و استادی کمک راهنما مسافر مجتبی و دبیری موقت مسافر احمدرضا در روز سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه 1401 رأس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مجتبی هستم، یک مسافر
ابتدا از بنیان کنگره60 جناب آقای مهندس و کمک راهنمای عزیزم آقا صادق رضوانی تشکر می‌کنم.
دستور جلسه این هفته درختکاری است. همه شما دوستان می‌دانید 15اسفندماه مربوط به‌روز درختکاری می‌باشد. در کنگره60، پنجاه دو دستور جلسه داریم که همه این‌ها زنجیروار به هم متصل می‌باشند.در اینجا یک سؤال پیش می‌آید که چرا آقای مهندس، موضوع درختکاری را در دستور جلسات قراردادند؟در سیستم کائنات که ما داریم زندگی می‌کنیم، هر موجودی یک وظیفه‌ای دارد، این‌طور نیست که کسی بگوید چرا من خلق شدم یا چرا این بوته بیابانی خلق‌شده است؟ در وادی دوم می‌گوید: هیچ‌چیز جهت بیهودگی خلق نشده است. ما انسان‌ها همه برای خدمت و آموزش آمده‌ایم، درختان و بوته‌ها هم یک وظایفی دارند.یک سفر اولی وقتی‌که وارد کنگره60 می‌شود باید درخت وجودی خود را بکارد و از آن مواظبت کند، چون قبل از کنگره یک درخت پوسیده بودیم، یک سفر اولی اگر طبق حرمت و قوانین حرکت کند و یک فرمان‌بردار خوب باشد، وقتی داروی اُتی را مصرف می‌کنیم داریم نهال کاشته شده را آب یاری می‌کنیم اگر می‌خواهیم درخت وجودی ما تنومند و بزرگ شود باید خدمت کنیم و بدانیم که حال خوب و خوش با خدمت کردن به وجود می‌آید .
ما وقتی وارد کنگره می‌شویم اگر می‌خواهیم درخت وجودی ما مستحکم باشد و بار دهد، از بیست روز تا دو ماه بعد از شروع درمان، این درخت گل می‌دهد.
در سیستم کائنات همه‌چیز درحرکت است. چیزی نیست که سکون داشته باشد اگر چیزی ساکن و بدون حرکت باشد تبدیل به مرداب و گنداب می‌شود انسان‌ها همیشه رنگ عوض می‌کنند گیاهان و درختان هم‌رنگ عوض می‌کنند. ما جزئی از طبیعت هستیم در این فصل، زایش طبیعت است باید یک درخت بکاریم کاشتنش مهم نیست یک نفر که به کنگره می‌آید و به رهایی و حال خوش می‌رسد باید سالی یک درخت بکارد تا بهای رهایی آن را پرداخت کرده باشد. حالا آن درخت را کجا بکاریم و چگونه از آن محافظت نماییم؟ بسیار مهم است که انشالله بعد از 10،11 ماه به یک درخت تنومند تبدیل بشویم. برای بُعد دیگر و حیاط دیگر، باید تصفیه‌شده و پاک باشیم و با درخت کاشتن این پاکی، کامل می گردد "دیگران کاشتند ما خوردیم ما بکاریم تا دیگران بخورند"با یک شعر سخنانم را به پایان می‌رسانم.
تمام راز هستی در دل بذری نهان است
دل هر ذره‌، بشکافی در او راز جهان است
بخوان برگی ز دیوان درخت آفرینش
که درس زندگی ساده‌تر از آب روان است
"از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از شما سپاسگزارم".

تایپ: مسافر محمود (لژیون پنجم)

ارسال: سایت نمایندگی ملاصدرا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .