English Version
English

کل هستی به‌ طور منظم در حال حرکت بوده و همه‌چیز حساب شده و منظم است

کل هستی به‌ طور منظم در حال حرکت بوده و همه‌چیز حساب شده و منظم است

مشارکت همسفران نمایندگی ملاصدرا درباب دستورجلسه «درختکاری»  در روز دوشنبه مورخ 1401/12/15

مشارکت کمک‌راهنما همسفر سعیده:

کل هستی به طور منظم در حال حرکت بوده و همه‌چیز حساب شده و منظم است؛ اما تنها موجودی که به طبیعت خسارت وارد می‌کند، انسان است. به شکرانه الهی این مسیر برای ما نمایان شده و آقای مهندس مانند همیشه، درباره درختکاری نیز به ما آموزش‌های بسیاری داده‌اند. درختکاری باعث شده که از طبیعت جبران خسارت کرده و حس و حال خوبی را دریافت کنیم. ما باید گیاهان را با حس خوب کاشته تا آن‌ها نیز شاداب و سرحال باشند. بنده تا قبل از ورود به کنگره، ذهنم درگیر بوده و گلهایم همیشه پلاسیده بودند و تلاشم برای داشتن گلی شاداب، بی‌فایده بود؛ اما زمانی‌که وارد کنگره شده و حس‌هایم تغییر کردند؛ گل‌ها بسیار شاداب شده و رشد خوبی دارند.


مشارکت همسفر نجمه:

از جمله خصوصیات درختان این بوده که دی‌اکسیدکربن هوا را گرفته و به اکسیژن تبدیل می‌کنند که باعث تصفیه هوا شده و درادامه از ایجاد گرد‌ و غبار و بروز سیل جلوگیری می‌کنند. محل سکونت ما کویری بوده و اطراف شهرمان مملو از شن و ماسه است و اگر هوا طوفانی شود؛ این ماسه‌ها روان و به داخل خانه‌ها هدایت می‌شوند. با توجه به کویری بودن منطقه، در اطراف شهر درختان گز کاشته شده بود که اشخاصی باعث قطع و سرقت آن‌ها می‌شدند. در نتیجه ما علاقه بسیاری به فضا‌ سبز و رودخانه‌ها داریم تا از آن‌ها کسب انرژی کنیم؛ اما هیچ‌گاه برای حفظ آن تلاش نمی‌کنیم.


مشارکت همسفر زلیخا:

انسان‌ها اگر درباره گیاهان و درختان خوب فکر کنند؛ درمی‌یابند که هرکدام از آن‌ها به ما انرژی انتقال می‌دهند؛ پس حتی‌الامکان باید درخت کاشته و از آن‌ها مراقبت کنیم. درختان در اطراف خود هاله‌ای ایجاد کرده که از بروز آلودگی جلوگیری می‌کند و اگر این خاصیت نبود؛ آلودگی‌های بسیاری ایجاد شده و باعث بروز بیماری‌های متعدد می‌شد. زمانی‌که گیاهان و سرسبزی وجود داشته باشد؛ آلودگی‌ها کمتر شده و از روان شدن شن و ماسه‌ها در هنگام بارندگی، جلوگیری می‌شود. کاشت نهال باعث شده که محیط‌زیست ما نابود نشود.

 

مشارکت همسفر زهرا: (لژیون پنجم)

انسان‌ها با کاشت نهال به محیط‌زیست خود اهمیت داده و حفظ و نگهداری آن را وظیفه خود می‌دانند. اگر ما از محیط‌زیست خود به‌درستی استفاده نکنیم، به آن خسارت وارد کنیم و یا درختان را قطع کنیم؛ باعث آلوده شدن هوا و خسارت به زندگی خود می‌شویم.


مشارکت همسفر فریبا:

آقای مهندس در سی‌دی درختکاری فرمودند: افراد بسیاری وجود دارند که به جامعه و طبیعت خسارت وارد کرده و برای جبران خسارت، بایستی سالانه یک درخت بکارند و از آن مراقبت کنند.


مشارکت همسفر فاطمه:

آقای مهندس هیچ دستور‌جلسه‌ای را بدون تفکر قرار نداده‌اند. دستور‌جلسه درختکاری به این دلیل بوده که ما با احیا شدن و بازسازی جسم و روح خود، متوجه شدیم که چه خسارتی به جامعه وارد کرده و با کاشت نهال یا درخت باید از طبیعت جبران خسارت کنیم.

تایپ: همسفر فریبا رهجو کمک‌راهنما همسفر زهرا (لژیون ششم)
ویرایش: همسفر مرضیه رهجو کمک راهنما همسفر زهرا (لژیون ششم)
تنظیم و ارسال: همسفر الهه رهجو کمک‌راهنما همسفر ندا (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی ملاصدرا (نیک‌آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .