English Version
English

کنگره60؛ طعمِ لذت‌بخشِ زندگی سالم

کنگره60؛ طعمِ لذت‌بخشِ زندگی سالم

آن‌کس که بداند و بخواهد که بداند

خود را به بلندای سعادت برساند

سلام لطفا به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید:
سلام دوستان محبوبه هستم همسفر عباس؛ مسافر من با بیش از ۱۵ سال تخریب وارد کنگره شدند؛ آخرین آنتی‌ایکس مصرفی شیره خوراکی؛ ۱۰ ماه سفر می‌کنند به روش DST؛ داروی درمان شربت OT؛ با کمک راهنمای محترم‌ آقا رضا حسین زاده لژیون ۱۲؛ ورزش در کنگره شنا و فوتسال؛ کمک راهنمای خودم خانم زهرا عزیز؛ ورزش در کنگره ایروبیک؛ TDS در حال مصرف ۰/۹

از چه طریقی با کنگره آشنا شدید؛ در ابتدای ورودتان چه چیزی باعث جذب شما شد؟
مسافرم چند ماه قبل،  بدون این‌که به من اطلاع بدهند، وارد کنگره شدند؛ در این دوران متوجه شدم و خواستم به کنگره بیایم، اما ایشان مخالفِ آمدن من بودند و به هیچ وجه راضی نمی‌شدند، تا این‌که بعد از ۶ ماه حضور ایشان در کنگره به‌صورت کاملا اتفاقی، همسفر یکی از هم لژیونی‌های مسافرم را دیدم، با ایشان در مورد این مکان صحبت کردم، آشنا و ترغیب شدم به اصرار بیشتر و تمام تلاشِ خود را کردم تا این‌که این اتفاق محقق شد و مسافرم رضایت داد؛ در ابتدای ورودم مکان گرم و صمیمی کنگره و همچنین مرزبانان و راهنمایان با پوشش مرتب، سفید، رفتار با آرامش و موجه آنان، من‌را جذب کرد.


برای انتخاب لژیون و کمک راهنما به چه طریقی اقدام کردید؛ حس شما در اولین روز ورود به کنگره و تغییراتی که اکنون در شما ایجاد شده بیان نمایید؟
در پایان سه جلسه اول، با راهنمایی خانم معصومه عزیز که فرمودند: با توجه به حس خودتان راهنما را انتخاب کنید؛ در آن روز خوشبختانه خانم زهرا عزیز، اعلام ظرفیت کردند و این بزرگ‌ترین شانس من بود. آن نگاه زیبا و لبخند با آرامش مورد توجه‌ام قرار گرفت و همان موقع ایشان را انتخاب کردم. حسِ من، قبل از ورود به کنگره، ترس از شناخته شدن بود ، نگران حضور در این محیط بودم، استرس داشتم، ولی حال، حس خیلی زیبایی دارم، کنگره را دانشگاه خودم می‌دانم و حس امیدواری و هدفمندی در من ایجاد شده است.


لطفا در ارتباط با دستور جلسه هفته «درختکاری» برای ما صحبت کنید:
درختان چشم اندازهای طبیعت هستند و سرسبزی و طراوت طبیعت، غبار ملال و افسردگی را از تن انسان می‌زداید و شادابی و نشاط را در وجود، پدیدار می‌کند. درختان از موهبت‌های پر سود الهی هستند، که خداوند مهربان در دسترس و اختیار انسان قرار داده است.  همچنین گیاهان مهم‌ترین و مؤثر‌ترین تولید کنندگان غذا در خشکی هستند. طبیعت بدون درخت،  ناموزون و زشت می‌گردد؛ وجود جنگل و درخت در صحنه طبیعت و زندگی انسان، باعث زیبایی، شادی، سرسبزی و آسایش، رفاه، صفا، پاکی و طراوت می‌شود.


وادی اول چه نقشی در زندگی شما ایفا کرده است؟ قبل از ورود به کنگره، چگونه مسائل‌تان را بررسی و حل می‌کردید؟
در این وادی متوجه شدم، تفکر با فکر کردن متفاوت است . تفکر یک حرکت ذهنی و درونی است، ولی فکر در ذهن پراکنده است. کلی فکر در ذهن من وجود دارد، که در گذشته به همان افکار عمل می‌کردم و خیلی وقت‌ها، ناموفق بودم و ثمره‌اش ناامیدی بود؛ ولی حال آموزش گرفتم که قبل از هر کاری تفکر کنم و ببینم آیا توانایی آن کار را دارم؟


آیا منظور از درختکاری، در فضای بیرون خانه است یا در خانه، همسفر می‌تواند با گل، گیاه و طبیعت، ارتباط خوبی برقرار کند؟ 
خیر، در منزل هم می‌توان با گیاهان ارتباط برقرار کرد. خوشبختانه در خانواده‌ای متولد شدم که عاشق درخت، گل و گیاه هستند؛ مادرم پانسیون زیبایی از انواع گل‌ها دارند و پدرم در خارج از شهر خانه باغی دارند که در آنجا درختان میوه فراوان است؛ این ذوق و اشتیاق در من و مسافرم نیز هست؛ از ابتدا که درختان نهال کوچکی بودند، ما شاهد بودیم تا حال که تبدیل به درختان بزرگ شده‌اند و ثمره‌اش را می‌بینیم؛ حتی من ‌و مسافرم چند درخت آنجا کاشتیم. من هر گاه حال روحی مساعدی ندارم و دچار ناراحتی می‌شوم به آنجا می‌روم و با دیدن درختان و سرسبزی حس امید و سرزندگی را تجربه می‌کنم. در منزل نیز گل‌های متنوعی دارم و سعی می‌کنم در پرورش و سرسبزی آن‌ها کوتاهی نکنم.


خانم محبوبه عزیز نظرتان در مورد سی‌دی، هفته چیست؟ از حسِ خود، زمانِ نوشتن بفرمائید؟
کل ساختار کنگره، ساختار آموزشی است و حتی آموزش دهندگان نیز در حال آموزش و یادگیری هستند که یکی از این راه‌ها سی‌دی نوشتن است؛ اما سی‌دی هفتگی: ما از آخرین اطلاعات و اخبار به روز مطلع و با آخرین تغییرات و قوانین آشنا می‌شویم.  حسِ من در زمان نوشتن، بسیار خوب است،  کسی که در کنگره است؛ باید به روز آموزش ببیند و با این سیستم جلو برود که دچار گمراهی نگردد؛ زیرا یادگیری در پرتو همین آموزش‌ها است که جسم به تعادل و سلامتی می‌رسد.


«درخت دوستی بنشان، که کام دل به بار آرد
نهال دشمنی بَر کن، که رنجِ بی‌شمار آرد»

برداشت شما از این بیت زیبا چیست؟
دوستی‌ها، باعث پیوند محبت و رنج‌ها همچون باری بر دوش انسان سنگینی می‌کند؛ پس بهتر آن است که دوستی و محبت را گسترش دهیم و مانند درختی تنومند و سر بر آسمان افراشته، کینه و دشمنی را از همان ابتدا که نهال کوچکی است، برچینیم و با پیوند محبت جایگزین کنیم ،تا این بار سنگین را با خود حمل نکنیم.
 

لطفاً حسِ خود را نسبت به واژه‌های عنوان شده، بیان کنید:

صبح جمعه، پارک نیلوفر آبی: حس زندگی و شادابی و طراوت


کمک راهنما همسفر زهرا: اسوه صبر و استقامت، سنگ صبور و چراغی روشن در دل ترس‌ها و نا امیدی من


لژیون: احساس صمیمیت و همدلی در جمع دوستان و هر‌ روز آموزش و تجربه جدید


نمایندگی شفا: دانشکده معرفت و خودشناسی


مسافرتان: عشق و امید به زندگی


خواسته شما: رسیدن به آرامش و خوشبختی


رهایی: حس پرواز و آزادی آن‌گاه که پروانه طعم پرواز آزادانه را می چشد، آن‌گاه که سر مستی تکان دادن بال‌هایش را در هوا می‌یابد، دیگر کسی را یارای آن نباشد، که به پیله بازش گرداند یا قانعش دارد، که کِرم بودن، برتر است.


سفر اول: پایان تاریکی و شروع روشنایی و سفری به درون خویشتن

در پایان اگر مطلبی هست که تمایل دارید عنوان شود، برای ما بیان کنید؟

تشکر و خدا قوت، خدمت جناب مهندس دژاکام و خانواده محترمشان به خاطر بنیان این مکان مقدس؛ آرزو می‌کنم تمام کسانی که خواهان رهایی از دام اعتیاد هستند، هر چه زودتر راه را پیدا کنند و به درمان برسند؛ خانواده‌شان طعم لذت‌بخشِ زندگی سالم را تجربه کنند و فرزندانشان که تحت فشار روحی و روانی بودند، به شادابی و سرزندگی برگردند.

تشکر از همسفر محبوبه عزیز، بابت زمان و انتقالِ تجربیات صمیمانه و آموزنده

ویراستار، تهیه و رابط گفت‌وگو: همسفر نرگس، رهجوی کمک راهنما همسفر نجمه (لژیون دوازدهم)

تنظیم و ارسال: همسفر اعظم، رهجوی کمک راهنما همسفر اعظم (لژیون یک)

همسفران نمایندگی شف

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .