English Version
English

درختکاری و تاثیرات آن روی من

درختکاری و تاثیرات آن روی من

پنجمین جلسه از دوره هشتاد و دوم از کارگاه‌های آموزش خصوصی کنگره ۶۰، ویژه مسافران نمایندگی شادآباد با استادی مسافر محمدصادق و نگهبانی مسافر محمدعلی و دبیری مسافر حمید با دستور جلسه « درختکاری » در روز دوشنبه 15 اسفند‌ماه سال ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمدصادق هستم یک مسافر.

خدا را شکر می‌کنم که توانستم در این جایگاه قرار بگیرم تا آموزش کسب کنم و خدمت نمایم. از راهنمای عزیزم تشکر می‌کنم که فرصت خدمت در این جایگاه را به من داد.
در رابطه با دستور جلسه هفته درختکاری باید بگویم که بهترین بازه زمانی آن اواخر زمستان تا اوایل بهار است که در آموزه‌های ما در کنگره60 از مورخه 15 الی 22 اسفند هفته درختکاری نامیده شده است.
دستور جلساتی که از طرف جناب مهندس اراِئه می‌شود برمبنای این است که منِ مسافر در این هستی چگونه با نعمت‌هایی که خداوند به من داده برخورد نمایم و از آن بهره ببرم.
یک رهجو یا کلاً انسان احتیاج به این طبیعت دارد تا ادامه حیات دهد چون یکی از الگوهای درست زندگی کردن نگاه کردن به طبیعت و درختان است. اگر درختان در هستی نباشند ما هوای پاک و اکسیژن کافی نخواهیم داشت. درختان باعث می‌شوند از گردوغبار و سیل جلوگیری شود همچنین باعث می‌شود از یک سری گازهای شیمیایی جلوگیری کنند.
در هستی چیزی نیست که بی‌دلیل به وجود آمده باشد. روش آموزش‌های کنگره60 الگویی از طبیعت می‌باشد. الگوی آموزشی که من می‌توانم از درخت دریافت کنم این است که، تمام موانع روبه‌رو را پشت سر می‌گذارد تا به نور برسد. مثل ریشه‌اش که اگر سنگی جلوی آن قرار بگیرد آن را کنار میزند؛ تا به نور برسد. چیز مهمی که می‌تواند برای انسان باشد همان‌طور که در کتاب کلام‌الله مجید آمده، انسان چیزی جز سعی و تلاش نیست مانند کسی که در کنگره تمام تلاشش را می‌کند که از تاریکی به سمت نور هدایت شود.
خداوند بهترین طراح و معمار هستی است ،شما چیزی را در هستی مشاهده نمی‌کنید که تکراری باشد و هر چیزی که وجود دارد لازمه هستی است؛ حتی درختان یا حشرات که خلق‌شده‌اند در این طبیعت هدفی دارند و ما به‌عنوان انسان مسئولیتی در قبال موجودات هستی داریم. ما باید از طبیعت  نگهداری کنیم. به همین دلیل است که هفته‌ی  درخت‌کاری به وجود آمده است. من برای زندگی کردن و بهره‌مند شدن از زندگی پا به هستی گذاشته‌ام و طبیعت برای رفاه و صلح و آرامش و خوب زیستن من به وجود آمده است. من قبل از ورودم به کنگره خسارتی به خودم و خانواده و طبیعت زده‌ام و درختان را به آتش کشیدم و روی آن‌ها یادگاری نوشته‌ام.  حالا با نهال کاشتن در اردوی درختکاری ذره‌ای از این خسارت‌هایی که به طبیعت وارد کرده‌ام را بایستی جبران کنم.
در کنگره اگر نفسی را احیا کنیم انگار کل نفس‌ها را احیا کرده‌ایم. درخت هم موجود زنده می‌باشد؛ پس با کاشت نهال، نفسی را احیا کرده‌ایم. انشالله که همیشه در این امر خیر پیشرو باشیم. 
از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید از شما سپاسگزارم.

تایپ و ویراستاری: مسافر محمد-مسافر علی
عکس و تنظیم: مسافر علی‌اصغر
مرزبان کشیک: مسافر حمید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .