English Version
English

گزارش عملکرد لژیون سوم_ تبدیل به فاضلاب جوشان با حرکت در مسیر ضدارزش‌ها

گزارش عملکرد لژیون سوم_ تبدیل به فاضلاب جوشان با حرکت در مسیر ضدارزش‌ها

خلاصه عملکرد لژیون سوم به استادی کمک‌راهنما همسفر فهیمه با دستور جلسه سی‌دی «فاضلاب‌های جوشان» روز پنج‌شنبه یازدهم اسفندماه ۱۴۰۱

سلام دوستان فهیمه هستم همسفر
همان‌طور که می‌دانید در وادی یازدهم گفته شده، چشمه‌های جوشان و رودهای خروشان، همه به بحر و اقیانوس می‌رسند. در کنگره معمولا‌‌ً وقتی می‌خواهند مطلبی را بیان کنند، در قالب یک تمثیل یا مثال بیان می‌کنند که هر شخص بتواند خودش را در قالب آن مثال برانداز کند. چشمه برای جوشان بودن نیاز به منابع آبی دارد، اختلاف ارتفاع و پتانسیل هم لازم است، باید چشمه جوشان چنان قدرتی داشته باشد تا بتواند به رود خروشان تبدیل شود و درنهایت به دریا و اقیانوس برسد، یعنی به مقصد برسد. انسان هم اگر بخواهد به مقصد برسد باید این‌گونه عمل کند. برای اینکه انسان مثل چشمه جوشان و رود خروشان باشد باید در زندگی اطلاعات و آگاهی کامل داشته باشد، این اطلاعات و آگاهی  تمام سطوح زندگی را در برمی‌گیرد، نه فقط یک رشته یا قسمت خاص.
دانایی همان تفکر، تجربه و آموزش است که اگر در زندگی آن را کاربردی کنیم یعنی به مرحله عمل دربیاوریم، می‌توانیم به دانایی مؤثر برسیم. دانایی دو بخش است: دانایی عام و دانایی خاص، این دو جدا از دانایی و دانایی مؤثر هستند. دانایی خاص همان‌طور که از اسمش پیداست یعنی شخص در  یک رشته خاص به آگاهی رسیده است مثل پزشکی، نجوم‌، مهندسی... و در مورد رشته‌های دیگر آگاهی ندارد. دانایی که مدّنظر کنگره است دانایی عام است.
دانایی یعنی دانستن، آموزش و تفکر کردن، یعنی علم زیستن، علم و هنر زندگی کردن، فهم و درک آن، یعنی مردم‌دار بودن. منظور از دانایی این است که به آرامش برسیم و بتوانیم از زندگی لذت ببریم. ما باید هنرِ چشمه و رود خروشان بودن را در کل زندگی یاد بگیریم. باید بتوانیم از ضدارزش‌ها فاصله بگیریم و به طرف ارزش‌ها حرکت کنیم. انسان‌ در هر شرایطی می‌تواند هم به چشمه‌ای جوشان و رود خروشان و هم به فاضلاب جوشان و باتلاق خروشان تبدیل شود.
اگر بخواهیم چشمه جوشان و رود خروشان باشیم باید ده دقیقه، یک ربع قبل از شروع جلسه در شعبه باشیم، فرمانبردار و مطیع راهنما و تابع مقررات و قوانین بوده و در مسیر ارزش‌ها حرکت کنیم. نتیجه اعمال ما انسان‌هاست که ما را تبدیل به چشمه جوشان و رود خروشان یا فاضلاب جوشان و باتلاق خروشان می‌کند. ما می‌توانیم این اختلاف پتانسیل را با دانایی، تفکر، تجربه و آموزش به‌دست بیاوریم و با پرهیز از ضد‌ارزش‌ها و انجام ارزش‌ها به بحر و اقیانوس برسیم. آقای مهندس فرمودند: دانستنِ تنها، کافی نیست باید همراه با عمل باشد چون یک کتاب و یک سی‌دی هم همه چیز را می‌داند، اگر انسان به دانسته‌هایش عمل نکند مانند کتاب و سی‌دی است. ممنون که به صحبت‌های من گوش دادید، منتظر شنیدن مشارکت‌های شما عزیزان هستم.

سلام دوستان افسانه هستم همسفر
انسان‌ها دو دسته‌اند، یک دسته چشمه‌های جوشان و دیگری فاضلاب‌های جوشان. ولی همه انسان‌ها در هر شرایطی می‌توانند به چشمه‌ جوشان و رود خروشان تبدیل شوند و این ربطی به سن، سواد، پول و... ندارد. برای این‌که به چشمه‌ای جوشان تبدیل شویم باید منابع اطلاعاتی و آگاهی خود را در تمام سطوح بالا ببریم و به دانایی برسیم. یعنی علم و هنر زیستن را بیاموزیم، به نقطه‌ای برسیم که صلح، آرامش و آسایش داشته باشیم، بتوانیم از زندگی لذت ببریم، در مسیر ارزش‌ها، راه و صراط مستقیم حرکت کنیم و از تمام ضدارزش‌ها یعنی از دروغ گفتن، تجسس در کار دیگران، غیبت، تهمت، قضاوت و... دوری کنیم وگرنه تبدیل به فاضلاب خروشان می‌شویم که به باتلاق منتهی می‌گردد.
پس وقتی وارد کنگره می‌شویم باید هرچه داریم مانند تحصیلات، پول، ماشین و... را دَم در بگذاریم تا بتوانیم آموزش بگیریم و به درمان برسیم. کنگره مثل حمام قدیمی می‌ماند، وقتی وارد می‌شوید، فرقی نمی‌کند که شاه باشی یا وکیل یا وزیر، همه می‌آیند که تمیز بشوند و بروند. کنگره هم همین‌طور است، جسم، روح و روان را می‌شوید و تمیز می‌کند. پس تسلیم باشیم و به سیستم، روش درمان، قوانین و راهنمایان اعتقاد داشته باشیم، وگرنه وقت خود را تلف نکنیم و به دنبال زندگی خود برویم، باید اول فرمان‌برداری را یاد بگیریم تا فرمانده خوبی شویم.
مار اگر صاف نشود، نمی‌تواند وارد سوراخ شود. وقتی به کنگره می‌آییم باید یک‌رنگ بشویم، در بیرون، هفت‌رنگ بودیم، شیر، ببر و پلنگ بودیم ولی این‌جا بیشه‌ ماست، خانه ماست و در بیشه باید آرام باشیم. این‌جا محلی است که درمان می‌شویم، از قعر تاریکی‌ها بیرون می‌آییم، باید راهنما را قبول داشته باشیم و هر چیز که می‌گویند، انجام دهیم. در یک نیام دو شمشیر نشاید، ما نمی‌توانیم هم خودرأی باشیم، هم به درمان برسیم، هم راهنما را قبول داشته باشیم و هم قبول نداشته باشیم، در این صورت به درمان نمی‌رسیم. امیدوارم من، رهجوی سفراولی، بتوانم با فراگیری و کاربردی نمودن آموزش‌ها در مسیر رود خروشان قرار گیرم و از قعر تاریکی‌ها به روشنایی برسم.

سلام دوستان ایران هستم همسفر
آقای مهندس می‌فرمایند: انسان باید مثل چشمه‌های جوشان تبدیل به رودهای خروشان شود، تغییر پتانسیل یا تغییر ارتفاع یکی از عواملی است که باعث می‌شود آب چشمه‌‌ روی زمین جاری و تبدیل به رودی خروشان شود. در انسان هم صفتِ جاری شدن امکان‌پذیر است. تغییر پتانسیل در انسان همان حرکت به سمت ارزش‌هاست. وقتی انسان با تفکر شروع به حرکت در راه ارزش‌ها می‌کند، این‌جا همان تغییر پتانسیل لازم در او ایجاد می‌شود و می‌تواند به‌سان چشمه‌ای جوشان به رودی خروشان تبدیل شود. نکته دیگر این‌که انسان در هر زمان می‌تواند به فاضلابی خروشان نیز تبدیل شود. این امر در زندگی  با حرکت به سمت ضدارزش‌ها و انجام امور غیر انسانی رقم می‌خورد. صفت‌هایی چون خشم، حسد، منیت، دروغگویی و کینه به‌راحتی  انسان را همچون فاضلابی خروشان به سمت ناکجاآباد و نابودی پیش خواهند برد. صفت گذشته در انسان، صادق نیست چون جاری است. امیدوارم اکنون که با شروع سفر و آموزش‌های کنگره امکان تغییر مسیر برای من فراهم شده، با تفکر درست و به‌کار بستن آموزش‌ها، صفت‌های بد گذشته‌ام را تبدیل به صفات و عادت‌های نیک انسانی کرده و رفته‌رفته به تعادل نزدیک شوم.

سلام دوستان لیلا هستم یک همسفر
چشمه‌های جوشان و رودهای خروشان همه به بحر و اقیانوس می‌رسند. هر فرد می‌تواند با بالا بردن اطلاعات و آگاهی‌های خود و افزایش اختلاف پتانسیل بیرون و درون تبدیل به چشمه جوشان و رود خروشان شود. البته منظور از بالا بردن سطح اطلاعات و دانایی، دانایی عام است. این دانایی همان علم درست زیستن است که تمام سطوح زندگی را شامل می‌شود. در مقابل آن دانایی خاص است که تخصص در یک رشته است و مورد بحث ما نیست. زمانی که فردی اطلاعات و دانایی خود را به‌طور مؤثر بالا برده و با تفکر، آموزش و تجربه‌های مفید بتواند جایگاه خود را تغییر دهد و حرکت به سمت ارزش‌ها را سرلوحه برنامه زندگی خود قرار دهد، می‌تواند چشمه جوشان و رود خروشان شود. هرقدر این تغییر جایگاه بیشتر باشد اختلاف پتانسیل بیشتر شده و کسب لذت و انرژی زیادتر است و موانعی که برای حرکت در مسیر مورد نظر پیش می‌آیند راحت‌تر کنار می‌روند. اگر فردی، خواست قلبی و تفکر سالم داشته باشد حتی اگر وجود او خالی یا نیمه‌پر باشد می‌تواند با حس سالم، عقل سالم و عشق سالم کمبودها را جبران کند و با حرکت و جهش‌های سالم به سرمنزل مقصود که همان رسیدن به آرامش، آسایش و صلح درونی است، دست پیدا کند.

گردآوری و ویرایش: رابط خبری همسفر فاطمه لژیون کمک‌راهنما همسفر فهیمه ( لژیون سوم)
ارسال: همسفر وجیهه لژیون کمک‌راهنما همسفر زینب (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی وکیلی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .