English Version
English

ابتدا حفظ و نگهداری طبیعت و بعد توسعه آن

ابتدا حفظ و نگهداری طبیعت و بعد توسعه آن

ششمین جلسه ازدوره پنجم کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره60 نمایندگی باغستان کرج با استادی کمک راهنما مسافر رضا، نگهبانی مسافر سعید و دبیری مسافر علی رضا با دستور جلسه "درختکاری" روز دوشنبه 15 اسفندماه 1401 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان رضا هستم یک مسافر، از خداوند بزرگ سپاسگزارم که به بنده فرصت دادند تا خدمت کنم.
دستور جلسه این هفته، درختکاری می‌باشد. دستور جلسه‌ای که بسیار حس و حال خوبی دارد.
در مورد این دستور جلسه و به‌طور کلی درختکاری خیلی سررشته نداشته‌ام، و یکی با بار به‌واسطه حضور در کنگره 60 این کار را تجربه کرده‌ام. که بسیار حس خوبی دارد اما به عقیده من؛ همان‌طور که در کشاورزی مراحل کاشت ، داشت و برداشت وجود دارد، ما هم باید این کار را انجام بدهیم و صرفاً پس از کاشت درخت آن را فراموش نکنیم. یا شرایطی ایجاد شود که بتوانیم پیگیر رشد و نگهداری آن باشیم.
اگر ما فقط کاشت درخت را در نظر بگیریم، در آینده دیگر محصولی نداریم از آن استفاده کنیم و امروز که ما از کاشته‌های دیگران استفاده می‌کنیم باید ما نیز با تکمیل کامل فرایند درختکاری برای نسل‌های بعد خود این امکان را فراهم کنیم. اگر ما فقط مصرف‌کننده باشیم دیگر به اهمیت چیزهای را که در اختیار ما است توجه نمی‌کنیم و بابی توجهی کامل انها را تخریب می‌کنیم.
این تخریب‌ها را کاملاً می‌شود بعد از برگشت از یک تفریح نیم روزه ،در فضای تفریحی طبیعی مثل جنگل و دریاها و ... مشاهده کرد. به‌گونه‌ای که خود شخص از دیدن این صحنه دچار شوک می‌شود. یکی از پیام‌های این دستور جلسه این است که ما احترام گذاشتن به طبیعت و موجودات را یاد بگیریم و به‌درستی از این سرمایه استفاده کنیم و مهم‌تر اینکه آن را برای دیگران نیز حفظ کنیم.
خداوند بزرگ تمام جمادات، نباتات، حیوانات ، گیاهان، آب‌وهوا و....را خلق کرده که در اختیار انسان باشد و انسان بتواند از انها استفاده کند برای آسایش و رفاه خود و اگر انسان نسبت به این موضوع هوشیار نباشد، قطعاً در غفلت کامل به سر می‌برد و متوجه رمز و راز هستی نمی‌شود. این غفلت نیز در جهان خاکی نتیجه‌ای جز این ندارد که شرایط زندگی و اب و هوا روزبه‌روز بیشتر دچار بحران می‌شود وزندگی در زمین سختر می‌شود.
دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم دنیای فیزیک است و جهان کنش و واکنش که در آن برای به دست آوردن هر چیزی باید بهای آن را بدهیم. مسیر زندگی شرایطی که در آن قرار داریم و هر اتفاقی که برای ما رقم می‌خورد چه در ظاهر و چه در باطن نتیجه عملکرد ما است و برای بهبود این موضوع چاره‌ای نداریم جز اینکه در مسیر ارزش‌ها قرار بگیریم.
از اینکه به صحبت‌های بنده گوش فرا دادید از همه شما، سپاسگزارم.

 

 

تایپ: مسافر مصطفی لژیون دوم

تنظیم: مسافر امیر لژیون سوم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .