English Version
English

نگهداری از درخت مانند نگهداری از فرزند

نگهداری از درخت مانند نگهداری از فرزند

سیزدهمین جلسه از دوره سی ام سری کارگاه‌های آموزشی _ خصوصی کنگره ۶۰ ، (ویژه آقایان) نمایندگی رودکی با استادی مسافر هاشم، نگهبانی مسافر یزدان و دبیری مسافر محسن  با دستور جلسه "درختکاری"  روز دوشنبه ۱۵ اسپندماه ۱۴۰۱ سر ساعت ۱۷ برگزار شد.

 چکیده گفتار استاد؛

از نگهبان عزیز سپاسگزارم که استادی جلسه را در اختیار بنده گذاشتند تا با دستور جلسه 《درختکاری 》در خدمت شما عزیزان باشم.
ابتدا از کمک راهنمای عزیزم عباس آقا و همه برادر لژیونیهای عزیزم و شما دوستان سپاسگزارم و همواره خدا را شکر می کنم که وارد کنگره شدم تا بتوانم درس زندگی را بیاموزم.
همواره از زمانی که وارد کنگره شدم به خودم می گویم که ای کاش زودتر وارد این ساختار میشدم، همواره به خودم گوشزد می کنم که ای کاش با درختکاری و اینگونه دستور جلسات زودتر آشنا میشدم چرا که از زمانی که وارد کنگره شدم خودم و طبیعت را بهتر شناخته ام. کنگره پیش از هر کاری آدرس خودمان را به ما می دهد که این امر باعث می شود به خودشناسی دست پیدا کنیم. من همواره بعد از اینکه در کنگره درمان شدم از راه رفتن زیر درخت ها و ابیاری و نگهداری از آنها لذت بیشتری میبرم، پیش از این همواره تنها دنبال این بودم که از میوه های درخت لذت ببرم اما اینک حتی از وجود درخت، از سایه درخت و از انرژی آن بهره بیشتری میبرم. من همیشه انرژی ای را که از درختان دریافت کرده ام  را هرگز از کشیدن مواد مخدر نگرفتم. درخت ها می توانند درس قناعت را در وادی پنجم به ما بیاموزند. در بخش قناعت در وادی پنجم می آموزیم که از کمترین امکانات و داشته ها بهترین استفاده را ببریم که درخت  بدینگونه عمل میکند که از یک خاک و یا یک آب آلوده استفاده می کند و بهترین محصولات را از خود باز تولید می کند. درختکاری در کنگره ۶۰ یکی از گزینه هایی است که باید با انجام آن خسارت هایی که پیشتر وارد کرده ایم را جبران نماییم. بنابراین درخت ها را باید مانند فرزند خودمان دوست بداریم و از آنها مراقبت کنیم چرا که زندگی انسان و کره زمین در گرو بودنِ درخت ها است. با استفاده از این دستور جلسه ها میتوانیم در ابتدا خودمان و در ادامه درخت ها را بیشتر بشناسیم چرا که انسان ابتدا باید خودش را بشناسد سپس برسد به شناخت دنیای اطرافش. نگهداری از درخت ها مانند یک معامله برد _ برد می باشد که با آبیاری، هرس و مراقبت از آن ها من نیز می توانم از میوه، انرژی و سایه آن استفاده کنم.

 

 

عکس؛ مسافر علیرضا

نگارش و تهیه؛ مسافر حسن

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .