English Version
English

گفت‌وگو_ شکرگزاری، قدردانی و جبران خسارت با عضویت در لژیون سردار

 گفت‌وگو_ شکرگزاری، قدردانی و جبران خسارت با عضویت در لژیون سردار

آنان‌که می‌بخشند و در بخشش خود معنایی برای درد و شکنجه نمی‌یابند، اینان در جستجوی هیچ نوع شادی نیستند و حتی به فکر نشر مَناقب (کارهایی که موجب ستایش شود) و فضایل خود نمی‌افتند. اینان آنچه را دارند، می‌بخشند مانند گل‌ها و ریحان‌ها که بوی خود را در چمنزارها و جُلگه‌ها پخش‌می‌کنند. خدای بزرگ با دستان این افراد، سخن‌می‌گوید و از میان دیدگانِ این اشخاص به زمین لبخندمی‌زند. جبران خلیل جبران

درود بر شما، خانم فاطمه عزیز لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید.
سلام دوستان فاطمه هستم همسفر حمزه، ما با بیش از هشت سال تخریب وارد کنگره شدیم، آنتی‌ایکس‌های مصرفی شیره، تریاک، متادون، قرص، به روش DST و داروی OT به مدت ۱۴ماه و ۲۹روز با راهنمایی آقای محمد ضرغامی در شعبه تخت‌جمشید شیراز، سفر کردیم. راهنمای خوب خودم هم خانم زینب عزیز هستند و الان ۵سال و ۵ماه و چند روز هست که آزاد و رها هستیم. درادامه سفر نیکوتین داشتند با راهنمایی، آقای سعید نمکی، مدت سفرشان ۱۱ماه‌ و هشت‌روز و الان ۴سال و ۱۰ماه از بند سیگار هم رها هستند.

چه عاملی سبب جذب شما به لژیون سردار شد؟
من با آموزش‌هایی که گرفتم فهمیدم برای رسیدن به حال خوب، تجربه حسِ بخشش، شکرگزاری، قدردانی و جبران خسارت باید این جایگاه خدمتی را تجربه کنم و بزرگترین مسئله هم، آموزشی است که از این لژیون  دریافت می‌کنم.

به نظر شما چه کسانی می‌توانند عضو لژیون سردار شوند؟
کسانی که از نظر مالی در وضعیت مناسبی باشند و مهم‌تر اینکه قدرت بخشندگی در این انسان‌ها به درجه‌ای رسیده باشد که بتوانند از مال‌ خود گذشته و ببخشند.

پیام لژیون سردار را چگونه دریافت کردید؟ چند سالی هست که با کنگره آشنا شدم اما هیچ‌وقت سعادت شرکت در لژیون سردار یا جشن گلریزان را نداشتم. خدا را شکر، مسافرم توفیق حضور در لژیون سردار را داشتند، ایشان همیشه از حس و حال خوب در لژیون سردار صحبت می‌کردند تا اینکه وارد شعبه وکیلی یزد شدیم، نیّت کردم خداوند این توفیق را نصیب من هم بکند و خدا را شکر توانستم در این مسیر قدمی بردارم.

ورود به لژیون سردار چه تغییراتی را در زندگی یا مَنِش شما ایجاد کرد؟
خدا را شکر با ورود به لژیون سردار این توفیق نصیبم شد که بتوانم بار دیگر در مسیر آموزش قرار گرفته و تحت آموزش‌های ناب کنگره باشم، فکر می‌کنم همین‌که بتوانم در جلسات شرکت کرده، آگاهی و دانایی‌ام  را بالا ببرم، خود تغییری بزرگ است و إن‌شاءالله این آموزش‌ها را در زندگی‌ام کاربردی می‌کنم.

آیا واقعاً پرداخت پول و بخشش، کمک می‌کند که انسان به حال خوب دست یابد؟
اگر انسان بداند برای چه باید ببخشد، کمک کند و علت کاری که انجام می‌دهد را بداند، بله حتماً حال او را خوب می‌کند اما اگر این کار را از روی جهل، منیّت و برای به‌دست آوردن اسم و رسم انجام دهد، نه‌تنها حالش خوب نمی‌شود بلکه حالش بدتر هم می‌شود.

نظر شما در مورد واژه‌های زیر چیست؟
بخشش: بخشش، توانایی است که ما باید آن را در خودمان به‌وجود آوریم و این نیاز به آموزش، تمرین و تکرار دارد. انسان وقتی می‌بخشد احساس قدرت کرده و این قدرت حس و حال بسیار خوبی را ایجاد می‌کند.
ثروت: داشته‌های باارزش ما، همه ثروت محسوب می‌شوند مانند فرزندان‌، مسافری که حال خوبی دارد، زندگی آرام و بی‌دغدغه‌ای که به یُمن آموزش‌های کنگره داریم و ...
ثروت لزوماً پول نیست، چیزهای دیگری هم هست که ارزش بالاتری نسبت به پول دارند و با هیچ پولی قابل خریداری نیستند.
گلریزان: زمانی برای مَحک زدن خودمان است تا ببینیم آیا قدرت بخشش داریم یا نه؟!
پهلوان: وقتی انسان خواسته داشته باشد، به قدرت پهلوانی هم خواهد رسید، این قدرت اول باید در درون به‌وجود آید سپس در بیرون به‌ثمر نشیند.

خانم فاطمه عزیز، از شما بسیار سپاس‌گزارم که وقت خود را در اختیار ما قرار دادید.

تهیه: رابط خبری همسفر افضل لژیون کمک‌راهنما همسفر فاطمه (لژیون یکم)
نگارش: همسفر صدیقه لژیون کمک‌راهنما همسفر فاطمه (لژیون یکم)
ارسال: همسفر وجیهه لژیون کمک‌راهنما همسفر زینب (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی وکیلی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .