English Version
English

کنگره بهترین ثروت است

کنگره بهترین ثروت است

جلسه نهم از دوره اول جلسات لژیون سردار همسفران نمایندگی جهان‌بین شهرکرد با استادی همسفر عظیمه، نگهبانی کمک‌راهنما همسفر سودابه و دبیری همسفر اکرم، دنور با دستور جلسه‌ «ثروت» در روز یک‌شنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۵:۰۰ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

وقتی صحبت از ثروت می‌شود، ذهن ما به سمت پول و دارایی می‌رود؛ اما هر دستور جلسه‌ای یک معنای اولیه دارد و یک معنای اصلی پشت آن است. معنای اولیه ثروت همان پول و دارایی است و معنای اصلی آن، چیزی است که به من حس رضایت‌مندی بدهد که در کنگره، به آن حال خوب می‌گویند. حال خوب به‌غیراز پول خیلی چیزها است؛ خانواده خوب، فرزند خوب، سلامتی و شغل خوب و به‌عناوین‌مختلف هر کس این ثروت را دارد. اگر دارایی و مال من احساس رضایت برای من به وجود نیاورد ثروت نیست. ثروت را باید درجایی بدهم که به من حال خوش می‌دهد؛ اگر این کار را کردم ثروت برایم باقی می‌ماند در غیر این صورت هیچ اثری ندارد.

استاد امین در جزوه جهان‌بینی می‌فرمایند: «پول در جهان بیرون هم‌عرض باانرژی در جهان درون است و پول نوعی انرژی است که اگر در مسیر نادرست قرار بگیرد چه در صور پنهان و چه در صور آشکار برای ما تخریب به وجود می‌آورد.»

وادی چهاردهم می‌گوید: «چیزی که از صراط مستقیم به دست می‌آورید به دیگران هم ببخشید، تنها مال و دارایی را برای خودتان نخواهید، به دیگران هم انفاق کنید، ببخشید و رحم کنید تا خداوند، سیستم خلقت و اطرافیان هم به ما ببخشند و رحم کنند.» خداوند باواسطه به ما کمک می‌کند؛ من را واسطه کمک به دیگری قرار می‌دهد و دیگری را واسطه کمک به من قرار می‌دهد مثل همین سیستم کنگره، کسانی که حالشان خوب شده است به دیگران هم کمک می‌کنند که حالشان خوب بشود.

امیدوارم بتوانیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم و از بخشش نترسیم. پول مال کسی است که خرج کند و از آن لذت ببرد و اختیار پولش را داشته باشد نه مال کسی که فقط نگهبان پولش باشد و هیچ استفاده‌ای از آن نکند. بعضی‌ها می‌گویند: دلمان می‌خواهد کمک کنیم ولی نمی‌توانیم. استاد امین در سی‌دی شرک می‌فرمایند: «به‌واسطه نقض فرمان و کارهای ضد ارزشی که انجام داده‌اید اختیار از شما گرفته‌شده است و با نیروهای بازدارنده و منفی شریک شده‌اید و با انجام کارهای ارزشی و رفتن به سمت نور ذره‌ذره می‌توانیم اختیارمان را پس بگیریم». در کودکی از ما می‌پرسیدند علم بهتر است یا ثروت؟ ما می‌گفتیم علم، اما در کنگره و به‌واسطه آموزش‌هایی که آموختیم می‌گوییم علم در کنار ثروت خوب است. در کنگره به استحکام پایه‌های مالی توجه زیادی می‌کنند. آقای مهندس در سی‌دی‌هایشان در مورد مسائل مالی صحبت می‌کنند و خیلی تأکیددارند که پایه‌های مالی‌تان را قوی کنید.

استاد امین در جای دیگر می‌فرمایند: «پولی که به دست می‌آورم فقط مال من نیست، آن پول مال کس دیگری است. به‌نوعی دارایی و پول دیگران در دارایی من نهاده شده است و ما باید این حس را داشته باشیم که ببخشیم و فقط برای خودمان نخواهیم و منافع خودمان را در نظر نگیریم.»

کنگره و آموزش‌های آن ثروت‌هایی هستند که به تک‌تک ما داده‌شده‌اند، اگر قدر این ثروت را ندانیم از کف خواهیم داد. من که به کنگره آمدم با یک حال خراب آمدم. باید یادم باشد که چه حالی داشتم و الآن چه حالی دارم. کنگره ثروت است، عضویت در لژیون سردار یک ثروت است و من حاضر نیستم آن را با هیچ مادیاتی عوض کنم.

مشارکت ایجنت گروه خانواده، همسفر یلدا

خداوند را شاکر هستم که بار دیگر اجازه دادند در لژیون سردار حضورداشته باشم. ما دو نوع ثروت داریم: ثروت مادی و معنوی. بارها اساتید آقای مهندس در صحبت‌هایشان، ایشان را تشویق کرده بودند که پایه‌های مالی‌شان را قوی کنند. خارج از کنگره من بارها شنیده بودم که پول، چرک کف دست است و هیچ ارزشی ندارد؛ اما در کنگره و در آموزش‌ها آموختم که پول از ارزش والایی برخوردار است. یک‌زمانی که پیامبر اعظم دائم سرمایه خود را می‌بخشیدند، از طرف خداوند به ایشان وحی شد: «باید هم بدهی و هم بگیری، هم جان را و هم مال را»، این نشان می‌دهد که مادیات از ارزش والایی برخوردار است. کسی که معاش ندارد معاد هم ندارد.

روش جمع‌آوری مال را هم آقای مهندس به ما آموختند که اولاً در صراط مستقیم جمع‌آوری بشود و بعد هم «دانه‌دانه است غله در انبار»، کسی که یک قران پول ندارد پس نمی‌تواند ببخشد و دائم دست نیازش به سمت دیگران دراز است.

ثروت معنوی زمانی اتفاق می‌افتد که علم انسان بالا برود؛ زمانی که بتواند بی توقع به دیگران خدمت کند، ببخشد و بتواند بی توقع دیگران را دوست داشته باشد، این یعنی ثروت معنوی اتفاق می‌افتد که بتوانیم از چیزهایی که داریم، حتی از خانواده‌ای که داریم نهایت استفاده و لذت کافی را ببریم.


تایپ: همسفر فرزانه رهجوی کمک‌راهنما همسفر فریبا، عضو لژیون سردار
عکاس: همسفر حکیمه، مرزبان خبری گروه خانواده
ویراستار و ارسال: همسفر کبری، خدمتگزار سایت و عضو لژیون سردار
همسفران نمایندگی جهان‌بین شهرکرد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .