English Version
English

دستور جلسه « درختکاري »

دستور جلسه « درختکاري »

جلسه يازدهم از دوره دوم سري کارگاه هاي آموزشي عمومي کنگره 60 ويژه مسافرين و همسفرين با استادي کمک راهنماي محترم مسافر رضا و نگهباني مسافر مجتبي و دبيري مسافر محمود با دستور جلسه « درختکاري » در روز شنبه 13 اسفند ماه 1401 آغاز به کار نمود .
خلاصه سخنان استاد :
سلام دوستان رضا هستم مسافر
خيلي خوشحالم که در خدمت شما هستم در مورد دستور جلسه درختکاري که مربوط به وادي دوازدهم می باشد و پيام اين است :
در زمين زندگي کنيد و بگذاريد ديگران هم زندگي کنند
هر چه بر خود نمي پسنديد براي ديگران هم روا مداريد
در زمين به طبيعت ، گياهان ، جانوران و به ساير انسانها خسارت وارد نکنيد
زمين را آلوده نکنيد
آب ها را لجن نکنيد
ديگران قبل از شما کاشتند و شما خورديد، بايستي شما هم بکاريد تا ديگران بخورند.
و توصيه آخر من براي آباداني زمين محيطي پاکيزه و سالم براي خودتان اين است که : همه ساله يک درخت بکاريد از هر نوع که باشد و در هر کجا که برويد تا شايد ذره اي از فرمان در آخر امر ، امر اول اجرا ميشود را با بزرگ شدن درختاني که خود کاشته ايد رؤيت کنيد.
اکثر آدمها نه تنها در ايران در هر جاي زمين در رنج هستند و هر کدام به گونه اي و فقط محدود به ما نيست هر کجا به طريقي و اين از کجا بر مي خيزد و ما مشکل را در کجا ميبينيم.
در اين وادي مي گويد که هر کسي بايد از خودش شروع کند و ما وقتي وارد اين کره خاکي شديم اين توصيه هاي ساده را اجرا نميکنيم و مي گوييم مي خواهيم زندگي کنيم و براي زندگي خودم زندگي ديگران را خراب می کنم و طوري نيست که زندگي کنم و بگذارم ديگران هم زندگي کنند آنها کاشتند و من مي خورم و من محال بگذارم کسي بخورد و خيلي چيزهاي ديگر.
اگر ما بخواهيم وضعيت زندگی بهتر شود کافيست اين قوانين ساده را اجرا کنيم و در کنگره چيزي که به عنوان درمان گفته ميشود که اگر زماني که مصرف ميکني با زماني که درمان ميشوي هيچ فرقي نکني درون ما کامل نيست بايد شروع کنيم به عوض شدن و به طبيعت احترام بگذاريم به انسان ها احترام بگذاريم و هرچه را براي خودمان روا نداريم براي ديگران هم روا نداريم .
در مورد درختکاري در کنگره ، بعد از يکسال رهايي يک درخت بايد کاشت تا به نتيجه برسد و سال هاي بعد هم همينطور تا بتوانيم حداقل خسارتي که وارد کرديم جبران شود .

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .