English Version
English

با جبران خسارت از طبیعت راه برای ما نمایان می‌شود

با جبران خسارت از طبیعت راه برای ما نمایان می‌شود

در خصوص دستورجلسه " درختکاری " با مسافر محسن یکی از خدمت‌گزاران خوب که نقش بسزایی هم در تأسیس شعبه شهرضا داشتند گفت‌وگویی را ترتیب داده‌ایم که نظر شما عزیزان را به آن جلب می‌نماییم:

لطفاً خودتان را به رسم کنگره معرفی بفرمایید.
سلام دوستان محسن هستم یک مسافر
با ۲۰ سال تخریب وارد کنگره شدم. آنتی ایکس شیره، به روش DST و داروی OT مدت ۱۱ ماه و ۲۴ روز به راهنمایی آقا صادق سفر کردم و در حال حاضر ۷ سال و چند ماه است که آزاد و رها هستم، در ادامه آنتی ایکس انواع دخانیات، تخریب ۱۵ سال، با آدامس نیکوتین خوراکی سفر کردم، رهایی از دخانیات ۵ سال و ۷ ماه، ورزش در کنگره دارت.

چرا در کنگره ۶۰ یک دستورجلسه به نام هفته درختکاری اختصاص داده‌شده است؟
کنگره ۶۰ با انجیوهای دیگر متفاوت است و چون کنگره ۶۰ به روز است این هفته را به نام هفته درختکاری نامیده است که ما بتوانیم هم از خودمان و هم از دیگران جبران خسارت کنیم. من قبل از ورود به کنگره از روی ناآگاهی خسارت‌های زیادی به طبیعت وارد کردم و طبق وادی هشتم که آقای مهندس می‌فرمایند باید جبران خسارت کنیم تا راه برای ما نمایان شود. آقای مهندس این هفته را به نام درختکاری نامیده‌اند تا ما بتوانیم از طبیعت جبران خسارت کنیم و انرژی آن به زندگی‌مان بازگردد.

هدف اصلی کنگره ۶۰ در رابطه با احیای محیط‌زیست چیست؟
ما در طول سال ۵۲ دستور جلسه داریم که هرکدام از این‌ها اهمیت زیادی دارد. همان‌طور که همه ما یک درخت می‌کاریم و از آن مواظبت می‌کنیم و به آن‌ها اهمیت می‌دهیم، باید به جسم و روان خودمان رسیدگی کنیم تا مثل یک درخت که ثمر می‌دهد جسم و روان ما هم به تعادل و درمان برسد. به نظر من هرسال این مسئله به ما یادآوری می‌شود که همان‌طور که نفس ما در کنگره احیا می‌شود باید بتوانیم محیط‌زیست را احیا کنیم، چون وقتی‌که محیط‌زیست احیا شود مثل یک انسان است زندگی دوباره می‌گردد و همه می‌توانند از آن بهره کافی را ببرند.

مسافران سفر اول و دوم چه نقشی می‌توانند در این هفته داشته باشند؟
همان‌گونه که ذکر شد در وادی هشتم مسافران سفر دوم در هفته درختکاری شرکت می‌کنند تا جبران خسارت کنند، مسافران سفر اول هم با نگاه به آن‌ها می‌توانند از آن‌ها آموزش و الگو بگیرند و متوجه اهمیت احیا در کنگره بشوند.

با توجه به اینکه نمایندگی شهرضا حدود دو سال است در حال فعالیت است آیا درزمینهٔ درختکاری فعالیتی داشته است؟
سال اول که کنگره در شهرضا افتتاح شد به خاطر نداشتن رهجو با نمایندگی اصفهان هماهنگ شد و جهت اردوی درختکاری شرکت کردیم، ولی در اسفندماه ۱۴۰۰ یک منطقه را در سروستان شهرضا که شهردار محترم شهرضا آقای دکتر قاسمی و شورای شهر عزیز به ما دادن و حدود ۲۵۰ درخت در آن بکاریم که این‌ها نشانه‌ای از کنگره ۶۰ و درختکاری برای افرادی که مثل من مصرف‌کننده بودند و یا هستند یک الگو می‌شود که هر کس درخود انگیزه داشت می‌تواند به آن برسد.

و اما کلام آخر...
در کلام آخر از آقای مهندس و تمام خدمت‌گزاران کنگره ۶۰ علی الخصوص خدمت‌گزاران سایت شهرضا به خاطر اینکه این بستر را برای ما فراهم کردند که بتوانیم آموزش بگیریم و یک الگو باشیم تا دیگران بتوانند از ما استفاده کنند، سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم که هم خودم و هم‌خانواده‌ام خدمتگزاران خوبی برای کنگره باشیم و همان‌طور که آقای مهندس فرمودند هر نفر ۱۲۰ درخت در طول زندگی‌اش بکارد.
از اینکه بنده را برای مصاحبه انتخاب کردید سپاس‌گزارم.

تهیه‌کننده و ویرایش مطلب: مسافر مهدی ل4
تنظیم و ارسال: مسافر محمد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .