English Version
English

بازپرداخت خسارت با کاشتن درخت

بازپرداخت خسارت با کاشتن درخت

نهمین جلسه از دوره سی و یکم سری کارگاه های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ ویژه نمایندگی رودکی با دستور جلسه《درختکاری》با استادی مسافر اصغر، نگهبانی مسافر رسول و دبیری مسافر علی روز شنبه ۱۳ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ در ساعت ۱۷ برگزار شد.

 

چکیده گفتار استاد؛
سلام دوستان اصغر هستم یک مسافر.
از نگهبان ارجمند سپاسگزارم که استادی جلسه را به بنده واگذار کردند تا با دستور جلسه 《درختکاری 》در خدمت شما دوستان باشم.
نامی که جناب آقای مهندس برای کنگره ۶۰ گذاشته اند، احیای جمعیت انسانی است، در واقع در هفته درختکاری هم ما باید همکاری داشته باشیم و با عملکرد خودمان به طور کلی کمک کنیم تا طبیعیت هم  احیا شود. ضرر و زیانی را که در مدت تخریب داشته ایم به درختان و به طبیعت و به محیط زیست را تا حدودی بتوانیم به نوعی جبران کنیم. اگر درختان نبودند، اکسیژنی وجود نداشت و جنگل و میوه هم وجود نداشت. از زمان قدیم تا به امروز از درختان برای تهیه محصولات چوبی و هیزم استفاده می کنیم. و من به قدرت خداوند ایمان می آورم که چگونه به این درختان جان داده است  و ما باید شکرگزار این نعمت خداوند باشیم. در کنگره ۶۰، جناب مهندس هر ساله یک دستور جلسه هفتگی را هفته درختکاری قرار داده اند و هر ساله باشندگان در کنگره ۶۰ در تمام نمایندگی ها گرد هم جمع می شوند و  مسافرانی که رها شده باشند هم در روز درختکاری درخت می کارند. اول به خاطر آسیب هایی که در زمان مصرف به محیط زیست وارد کردیم را جبران کنیم و دوم اینکه محیط زیست را حفظ کنیم برای آیندگان و فرزندانمان. این دو موضوع مسئله ای بودند که جناب  مهندس دژاکام نیز به آنها در جلسه هفته درختکاری پرداختند که ما باید آن ها را انجام بدهیم.
خیلی از مسائلی که در کنگره به ما آموزش داده می شود این هست که تخریب های که در زمان مصرف به وجود آوردیم را جبران کنیم یا به نوعی حساب خودمان را صفر و یا تسویه کنیم. مثلا همین هفته درختکاری بازپرداختی است که ما به طبیعت داریم و همینطور باز پرداخت خسارت های  که ما به جامعه و خانواده و اطرافیانمان و بعد همینطور به محیط زیست خودمان باید اهمیت دهیم.
در آخر امیدوارم همه عزیزان با شرکت در این روز زیبا بتوانند رابطه بهتری با طبیعت برقرار کنند.

 

نگارش و عکس؛ مسافر علیرضا

تهیه و تنظیم: مسافر حسن

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .