English Version
English

ما در کنگره60 حرف نمی‌زنیم بلکه عمل می‌کنیم

ما در کنگره60 حرف نمی‌زنیم بلکه عمل می‌کنیم

هفتمین جلسه از دور سی و هشتم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره۶۰؛ نمایندگی وحید؛ ویژه مسافران و همسفران با استادی ایجنت محترم مسافر محمد، نگهبانی مسافر محمود و دبیری مسافر مرتضی با دستور جلسه «درختکاری» و در ادامه جشن اولین سال رهایی مسافر علی در روز شنبه 13 اسفندماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:

خداوند را شاکرم که فرصت خدمت کردن در این جایگاه را نصیبم کرد. دستور جلسه درختکاری یکی از موضوعات مهم در جهان امروز است؛ زیرا کره زمین با مشکلات زیست‌محیطی زیادی مواجه است که درختان می‌توانند تا حدی این مشکل‌ها را برطرف کنند. یکی از موضوعات که انسان‌ها آن را رعایت نمی‌کنند قدردان بودن است؛ زیرا معجزه حیات خود حیات است و ما باید سپاسگزار نعمت‌های خداوند باشیم. تازه‌واردی که با حال بسیار خراب وارد کنگره می‌شوند باید قدران این مکان باشند.

زیرا در اینجا نه‌تنها خود فرد احیا می‌شود بلکه خانواده او و حتی یک جامعه زنده می‌گردد. ما این قدردانی را در وادی چهاردهم آموزش می‌بینیم که قدیمی‌ها کاشتند ما برداشت کردیم و ما نیز می‌کاریم تا آیندگان بهره آن را ببرند. ما باید به حفظ بقای محیط‌زیست کمک کنیم؛ زیرا این طبیعت تنها برای من نیست؛ بلکه آیندگان به آن نیاز مبرم دارند. آقای مهندس به زیبایی دستور جلسه درختکاری را در کنگره مطرح کردند تا ما قدردان نعمت‌های خداوند در محیط‌زیست باشیم. کنگره60 انسان‌ها را بازیگر یا مرد عمل می‌نماید.

زیرا ما در اینجا کاری را که انجام بدهیم یا تجربه آن را داشته باشیم در موردش صحبت می‌کنیم در کل ما در کنگره60 حرف نمی‌زنیم؛ بلکه عمل می‌کنیم. ما در کنگره60 برای کمک به محیط‌زیست اردوی درختکاری داریم و اعضایی که به رهایی رسیده‌اند باید یک درخت را کاشته و از آن محافظت کنند تا به ثمر برسد. امیدوارم این دستور جلسه را بتوانیم برای تمامی انسان‌ها مطرح کنیم؛ زیرا این موضوع به ما آموزش می‌دهد که قدردان نعمت‌های خداوند بوده و خود را مسئول محیط‌زیست و آیندگان بدانیم.

 

قسمت دوم دستور جلسه در مورد تولد اولین سال رهایی مرزبان مسافر علی است. علی آقا به‌واسطه پسرش رضا به کنگره وارد شد و در ادامه کل خانواده او عضو کنگره شدند. اگر امروز علی در این جایگاه قرارگرفته است، نتیجه زحمات او است؛ زیرا بعد از رهایی خدمتگزار بود و شوق خدمت کردن را در او می‌دیدم و این موضوع نشان می‌دهد که علی و خانواده‌اش در مسیر درست حرکت کرده‌اند. این جشن بزرگ را به کمک راهنمای همسفرش، همسفران عزیزش و همه اعضای کنگره60 تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که در مسیر کنگره مستدام و موفق باشند.

 

اعلام سفر:

سلام دوستان علی هستم یک مسافر؛ آنتی‌ایکس متادون، روش درمان DST، داروی درمان داروی OT، مدت سفر 11 ماه و 24 روز، مدت رهایی 1 سال و 6 ماه، رشته ورزشی باستانی، راهنما ایجنت محترم مسافر محمد؛ آنتی‌ایکس دوم سیگار، روش درمان DST داروی درمان نیکوتین خوراکی، مدت سفر 10 ماه و 24 روز، مدت رهایی 1 سال، کمک راهنما مسافر محمد

آرزو:

امیدوارم هیچ مصرف‌کننده مواد مخدری در دنیا نباشد.

سخنان مسافر علی:

سلام دوستان علی هستم مسافر. خداوند را شکر می‌کنم که توانستم این جایگاه را تجربه کنم. از کمک راهنمایان سفر اول و دوم خود، راهنمای همسفرم، همسر عزیزم که بال پرواز من بوده‌‍‌اند و از همه شما که در جشن رهایی من شرکت کردید کمال تشکر و قدردانی را دارم. من خیلی خوشحالم که پسرم نیز به‌عنوان مسافر در جلسه حضور دارد و بالاخره بعد از سال‌ها درگیری بیماری اعتیاد و امتحان روش‌های مختلف ترک و حضور 8 ساله در NA توانستیم این جایگاه را تجربه کنیم.

طبق رسوم اجداد ما در نوروز همه‌ی خانواده‌ها مشغول خرید شب عید و جشن و پای‌کوبی هستند؛ اما شوربختانه من این روزهای شادی را در کمپ و به‌دوراز خانواده سپری می‌کردم. به لطف خدا با کنگره 60 آشنا شدم و روی صحبتم بیشتر با سفر اولی‌ها است که بدانند بیرون از کنگره درمانی صورت نمی‌گیرد و همه‌چیز همین‌جاست و بنده نیز بالاخره با 25 سال تخریب مواد مخدر تسلیم کنگره شدم. متن پیام سفراول ناجی من بود؛ زیرا باعث شکل‌گیری انگیزه در من شد.

من بعد از خدمت در بخش آبدارخانه و فاصله‌ای که به‌واسطه‌ی بیماری من، با کنگره به وجود آمد، توسط یک همسفر، مجدد رفع شد و در بخش صدور کارت مشغول به خدمت شدم و اکنون در جایگاه مرزبانی هستم. امیدوارم این جایگاه سکوی پرتابی باشد تا بتوانم نقص‌های خود را برطرف کنم.

سخنان کمک راهنمای همسفر:

سلام دوستان اکرم هستم همسفر؛ خیلی خوشحالم که این‌گونه جشن‌ها در شعبه برگزار می‌شود. طبق فرمایش جناب مهندس اعتیاد ترکش‌هایی دارد که اطرافیان شخص را مورد اصابت قرار می‌دهد و همان‌طور که مسافر در پروسه‌ی درمان قرار دارد باید همسفر خود را نیز تشویق به این راه بکند و بال پروازی برای او شود. این جشن فرخنده را به علی آقا و راهنمای خوبشان و همین‌طور به خانواده محترمشان نیز تبریک می‌گویم. این تولدها القائات مثبتی هستند برای کسانی که تازه رهایی گرفتند و نقطه‌ی امیدی هستند برای سفر اولی‌ها و همچنین نقطه تفکری برای دوستانی که همسفر ندارند.

در پایان برای این خانواده خدمتگزار آرزوی بهترین‌ها را دارم.

سخنان همسفر:

سلام دوستان مریم هستم همسفر؛ خیلی خوشحالم که این جایگاه را تجربه می‌کنم و برای همه همسفران از خداوند این جایگاه رو طلب می‌کنم. در رأس از جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان، آقایان ضیایی، عزیزی و موسی پور تشکر می‌کنم که بسیار برای مسافر من زحمت کشیدند تا به این جایگاه برسد. خانواده‌ی ما همچون کشتی بود که به‌واسطه‌ی تخریب‌هایی که مسافر من ایجاد کرده بود بشدت آسیب‌دیده بود و این آسیب‌ها با ورود پسرم به دنیای تاریکی تشدید و در حال غرق شدن بود و خدا را شکر می‌کنم که کنگره 60 کشتی نجات ما شد و ما را یاری کرد تا این جایگاه را تجربه کنیم.

تایپ سخنان استاد و عکس: مرزبان خبری همسفر آرش
تایپ تولد: مسافر حمید
تنظیم و ویرایش: مسافر علیرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .