English Version
English

تنفس زمین در گرو نشاط درختان

تنفس زمین در گرو نشاط درختان

سیزدهمین جلسه از دوره چهارم کارگاه های آموزش عمومی کنگره60 نمایندگی باغستان کرج با استادی مسافر احمد، نگهبانی مسافر ایرج و دبیری مسافر غلامرضا با دستور جلسه "درختکاری" روز شنبه 13 اسفندماه 1401 ساعت17 آغاز به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان احمد هستم یک مسافر، خداوند بزرگ را شاکرم به‌واسطه‌ی فرصتی که به من عطا کردند تا بتوانم خدمت کنم.
دستور جلسه امروز که می‌خواهیم در مورد آن با یکدیگر مشارکت کنیم؛ هفته درختکاری است.
این دستور جلسه برای من تداعی‌کننده روز اولی است که، وارد کنگره 60 شدم و آن‌وقت متأسفانه نتوانستم در روز درختکاری مشارکت کنم. من به‌واسطه شغلی که داشتم با مقوله گل و گیاه و درخت کاملاً آشنایی داشتم. اما نکته اینجاست که نگاه من به طبیعت و فضای سبز نسبت به امروز و بعد ورودم به کنگره 60 کاملاً متفاوت بود. جناب مهندس فلسفه این کار را کاملاً برای ما توضیح داده‌اند.
درجایی جناب مهندس اشاره می‌کنند که؛ ما در جهان خاکی خود چندگونه موجود زنده داریم که، به دسته‌بندی انسان‌ها، جانوران و گیاهان تقسیم می‌شود و نکته قابل‌توجه این است که انسان‌ها و حیوانات برای بقای خود نیاز به گیاهان دارند، حال چه به‌طور مستقیم و چه به‌صورت غیرمستقیم، اما گیاهان تا حدود زیادی از این موضوع مستثنا هستند. خود این مطلب اهمیت گیاهان و درختان را برای ما روشن می‌کند.
ازنظری هم، همان‌طور که می‌دانیم سرانه فضای سبز هر شخص در جامعه ما به‌واسطه شهرسازی و شهرنشینی بی‌رویه بسیار دورتر از حد معمول است و این هفته و روز درختکاری باعث می‌شود حداقل بخشی از این خلأ جبران شود. خیلی از ما زمانی که مصرف‌کننده بودیم خیلی به این موضوع اهمیت نمی‌دادیم و امروز و در این هفته می‌توانیم اندکی از آن را جبران کنیم.
درخت‌ها و گیاهان در اصطلاح ریه‌های کره زمین هستند و برای تبدیل مونواکسید کربن به اکسیژن ما نیاز به این درختان و گیاهان داریم و باید سعی کنیم در هرسال که در کنگره 60 هستیم یک نهال بکاریم و مراقب این نهال باشیم تا رشد کند و سال‌به‌سال این درختان افزایش پیدا کند تا هم فضای سرسبز و زنده‌ای داشته باشیم و هم هوای پاک و تمیزی برای نفس کشیدن.
در کنگره 60 برای هر مطلبی که دریافت می‌کنیم به ما آموزش داده‌اند و گفته‌شده که ؛ دیگران کاشتند و ما برداشتیم و ما نیز می‌کاریم تا دیگرانی بعد ما از آن استفاده کنند.. درختکاری نیز خود یک عملی است که سال‌ها بعد از ما نیز از منافع آن دیگران بهره‌مند می‌شوند.
از همه شما تشکر می‌کنم که به مشارکت بنده توجه کردید.

 

تایپ: مسافر مصطفی لژیون دوم

تنظیم و ارائه: مسافر احسان لژیون سوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .