English Version
English

وظایف راهنما به مراتب بیشتر از وظایف رهجوست

وظایف راهنما به مراتب بیشتر از وظایف رهجوست

یازدهمین جلسه از دوره‌ی هفدهم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره۶۰ نمایندگی زنجان با دستور جلسه‌ی «وظایف راهنما و رهجو» با نگهبانی مسافر اصغر، دبیری مسافر علیرضا و استادی مرزبان مسافر یحیی، در روز پنج‌شنبه مورخ 11 اسفندماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ آغاز بکار نمود.

سخنان استاد:

سلام دوستان یحیی هستم مسافر، قبل از هر چیز خدای خودم را شاکر و سپاسگزارم که امروز هم توفیق حاصل شد در کنگره ۶۰ حضور داشته باشم و از آموزش‌های کنگره بهره‌مند شوم، از ایجنت محترم آقا سینا، لژیون مرزبانی و تمامی عزیزان تشکر می‌کنم که اجازه دادند در این جایگاه باشم و خدمت کنم، دستور جلسه‌ی این هفته وظایف راهنما و رهجو هست، من اگر بخواهم در مورد این دستور جلسه چیزی بگویم به نظر من وظایف راهنما خیلی بیشتر از وظایف رهجو هست، وظایف رهجو فقط این است که به فرمان‌ها راهنما گوش دهد تکالیف و سی‌دی‌ها را به‌موقع بنویسد.

با ظاهری آراسته و منظم و حضور به‌موقع و مرتب در کنگره داشته باشد، این‌ها وظایف رهجو هستند، ولی وظایف راهنما به‌غیراز اینکه باید به رهجو آموزش دهد، مسئولیت رهجو بر عهده‌ی ایشان است، راهنما‌ها باید در جریان احوالات رهجو‌ها و کیفیت سفر آن‌ها باشند، راهنما باید قادر باشد رهجوی بی‌نظم را طوری آموزش دهد تا منظم شود و یا رهجویی که سی‌دی‌ها را مرتب نمی‌نویسد را توجیه کند تا سی‌دی بنویسد.

مسئولیت رهجو باراهنماست و وظیفه‌ی دیگر راهنما رهجو بودن است، چون به فرموده‌ی جناب مهندس تمام اعضای کنگره، رهجویان کنگره 60 هستند، پس افزون بر وظایفی که رهجو‌ها دارند که همگی را راهنمایان نیز دارند مسئولیت سنگینی نیز بر روی دوش راهنمایان عزیز است، نکته دیگر اینکه رابطه بین راهنما و رهجو باید رابطه استاد و شاگرد باشد، بنابراین راهنما نمی‌تواند با رهجو صمیمی شود چون این صمیمیت کار درمان رهجو را دشوار و ناممکن می‌کند، راهنما باید تنها در مسئله درمان به رهجو مشاوره دهد، راهنما نمی‌تواند در مسائل مالی یا خانوادگی به رهجو مشاوره دهد.

رهجو نیز در مسئله درمان اعتیاد باید فرمان‌بردار راهنمای خویش باشد تا بتواند پس از یازده ماه به فرماندهی شهر وجودی خویش برسد. نکته آخر اینکه یک راهنما باید همیشه خود را یک پله پایین‌تر از دیگران بداند، رهجو امانتی است در دست راهنما و باید باذکاوت با او رفتار کند و فرمانی که به رهجو می‌دهد قابل‌اجرا باشد. نتیجه اینکه راهنما در مورد درمان رهجو باید عدالت، معرفت و عمل سالم را سرلوحه کارهایی خویش قرار دهد. از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید از همه شما سپاسگزارم.

بخش سایت مسافران نمایندگی زنجان
تایپ: مسافر سعید لژیون پنجم
ویراستاری و بارگذاری: مرزبان خبری مسافر مهرداد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .