English Version
English

نگهبانی از ثروت

نگهبانی از ثروت

هفتمین جلسه از دوره سوم جلسات لژیون سردار همسفران نمایندگی زنجان با استادی همسفر مینا، نگهبانی همسفر کبری و دبیری همسفر سمیه با دستور جلسه «ثروت» روز دوشنبه هشتم اسفندماه سال 1401 برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:
سپاسگزارم از نگهبان عزیز بابت تجربه در این جایگاه ارزشمند در مورد دستور جلسه ثروت باید گفت؛ خود ثروت به معنای دارایی است و همان‌طور که می‌دانیم ثروتمند کسی است که مال و یا چیزی دارد، یعنی اکثر ما در مورد کلمه ثروت اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند پول است ولی از نظر من ثروتمند کسی است که دارایی‌هایش را بتواند ببیند؛ حال این دارایی‌ها ممکن است پول‌، سلامتی‌، توانایی یا قدرت باشد.
درهرصورت ما اگر چیزی را در حد معقول یا بیشتر داشته باشیم به ما ثروتمند اطلاق می‌شود همان‌طور که در جامعه امروزی ما ثروتمند به کسی گفته می‌شود که پول و دارایی زیادی داشته باشد ولی ما در کنگره یاد گرفتیم که ثروتمند کسی است که بتواند از تمام توانایی‌هایش و قدرت‌هایش، بهترین و بیشترین استفاده را ببرد، به طور مثال‌ اگر من فردی هستم که پول زیادی دارم؛ اما توان استفاده از آن پول را ندارم‌ در واقع نگهبان آن پول به شمار می‌روم و یا اگر علمی را دارم و نمی‌توانم به آن علم جامه عمل بپوشانم در حقیقت هیچ ثروتی از لحاظ علمی هم ندارم، زیرا باید بتوانم علمی را که در اختیار دارم به عمل نیز تبدیل کنم‌ در واقع ثروت من علمی است که دارا هستم‌.
جناب مهندس دراین‌رابطه می‌گویند؛ اگر می‌خواهیم موفق باشیم به سه پارامتر پول‌، منابع انسانی و علم نیازمندیم که این سه پارامتر مکمل یکدیگر هستند که به این موارد اشاره‌ای می‌کنم. به طور مثال؛ اگر در زندگی قصد انجام کاری را داریم صاحب فرزند شویم یا ازدواج کنیم یا ادامه تحصیل دهیم اگر پول نداشته باشیم نمی‌توانیم علمی که در پی آن هستیم را کسب کنیم ‌یعنی اگر پول نداشته باشیم، قدرت خرید کتاب و حتی ثبت‌نام در دانشگاه را نخواهیم داشت که به‌تبع آن بتوانیم علمی را کسب کنیم و یا از آن علم استفاده کنیم و یا حتی چگونه می‌توانیم حتی فرزند خود را تربیت کنیم‌.

نکته بعدی در مبحث ثروت مقوله پول است؛ گاهی اوقات تصور می‌کنیم که علم بهتر است از ثروت، ولی از نظر من این ثروت مالی است که اگر آن را نداشته باشیم به سراغ علم هم گاهی نمی‌توانیم برویم و در دید وسیع‌تر، حال اگر من ثروت مالی و علم را داشته باشم نیازمند جسم سالم نیز هستم و اگر جسم سالمی نداشته باشم علم و پول نمی‌تواند برای من باارزش باشد‌ پس سلامتی هم خود ثروت محسوب می‌شود، چون در کنگره آموختیم که جسم سالم می‌تواند از علم و پولی که دارد استفاده کند. ‌در واقع در کنگره هم که درمان اعتیاد علمی است که شناخته شده است و زمانی علم به شمار می‌رود که بتوانیم به بهترین نحو استفاده کنیم‌.
در کلام‌الله خداوند می‌فرماید؛ بندگان من خودتان را اسراف نکنید و به حقوق خودتان تجاوز نکنید در اینجا به کلمه اسراف اشاره شده است. در مطلبی که بسیار برایم جالب بود اشاره می‌شد به این موضوع که در وهله اول وقتی کلمه اسراف به گوشمان می‌خورد در ذهنمان این موضوع  نمایان می‌شود که غذایی را درست می‌کنیم و مابقی آن را کنار گذاشته و یا دور می‌‌ریزیم و این همان معنای اسراف است، ولی از نظر من در صور پنهان ما نیز اسراف ممکن است اتفاق بیفتد، ما در درون خود یک سری توانایی‌ها و قدرت‌هایی داریم که از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم و این موضوع همانند این است که آن توانایی‌ها را اسراف کرده‌ایم.
در بحث لژیون سردار ما آموخته‌ایم که اگر بتوانیم پولی را ببخشیم و بخشنده باشیم در آن حال می‌توانیم پول را به لژیون سردار و یا فردی بدهیم که این موضوع نیز به مبحث اسراف در صور پنهان ما اشاره دارد، چرا که اگر در توانایی بخشش ما‌ اسراف صورت نگیرد ‌ما قادر به انجام این کار خواهیم بود.
به طور مثال اگر هزار تومان یا میلیاردها تومان داشته باشیم اگر قدرت‌بخشیدن آن را نداشته باشیم نمی‌توانیم آن را ببخشیم‌. خداوند در جایی اشاره دارد که هر زمان که من گفتم کاری را انجام دهید اگر توانستید با نیروهای بازدارنده خود مقابله کنید و آن کار را انجام بدهید من قدرت شما را چندین برابر می‌کنم و این به موضوع بخشندگی در قسمت لژیون سردار که توفیق حضور در آن را خداوند به من همسفر داده است برمی‌گردد اگر بتوانم این قدرت را در خود پرورش دهم می‌توانم قدرت خود را چندین برابر کنم‌. ممنونم که به صحبت‌های من گوش فرادادید.

تایپ و ویرایش: همسفر سمیه (لژیون سوم)
عکس: همسفر زهرا (مرزبان خبری)
تنظیم و ارسال: همسفر الهام
همسفران نمایندگی زنجان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .