English Version
English

رهجویی که قیاس نکند درکنگره پیشرفت می‌کند

رهجویی که قیاس نکند درکنگره پیشرفت می‌کند

سیزدهمین جلسه از دور بیستم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی مسافران وهمسفران کنگره شصت نمایندگی باباطاهرهمدان با استادی مسافر کمک راهنما حسین ونگهبانی مسافر ابراهيم ودبیری مسافر ابوالفضل با دستور جلسه وظایف راهنما و رهجو ،روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۱راس ساعت ۱۷برگذار گردید
خلاصه سخنان استاد
سلام دوستان حسین هستم یک مسافر
سپاس از نگهبان جلسه و دبیر محترم شان که اجازه دادند امروز در این جایگاه خدمت دوستان عزیز باشم و آموزش بگیرم. غیرقابل وصف ترین و زیباترین احساسات قلبی ام را قبل از هرچیز نثار مهندس دژاکام عزیز، خانواده محترمشان، دیده بانان گرامی که این بستر را برای ما فراهم کردند تقدیم می‌کنم. و ارادتم و کسب اجازه ام را از راه دور از محضر استاد گرانقدرم جناب آقای کرمی دارم. امیدوارم که این بزرگوار هم در هر نقطه و هر جایگاهی که هستند و همراه خانواده محترمشان موفق و سلامت باشند.
اما در رابطه با دستور جلسه وظایف راهنما و رهجو:
توی کنگره ۶۰ چیست یک جمله داریم؛ اساس کار ما سه تا کلمه هست محبت، عقل، ایمان. وقتی اساس کار کنگره محبت عقل و ایمان هست میشود اساس کار راهنما محبت عقل و ایمان نباشد؟ میشود یک رهجو اساس کارش محبت عقل و ایمان نباشد؟ در ورود به ما اعلام می‌کنند که اساس کار ما این سه تا هست. پس تمام وظایفی که برای رهجو گفتند که رهجو باید حرف گوش کند، فرمانبرداری داشته باشد، سی دی بنویسد، راهنمای خود را دوست داشته باشد، همه اینها درست، همه این کلمات را ما در باغی می کاریم که خاک آن باغ محبت، عقل و ایمان هست. هر فعالیتی در کنگره بکنیم، هر خدمتی در کنگره بگیریم، اگر خمیرمایه آن، پایه آن محبت، عقل و ایمان بود، خوش به حال آن که دارد خدمت می کند. وگرنه در هر  جایگاهی باشی محبت بلد نباشی، کارت بر اساس عقل نباشد، و کارت بر اساس ایمان نباشد هیچ ارزشی ندارد. هر میوه ای که در این باغ کنگره ۶۰ به وجود بیاید، در نمایندگی باباطاهر به وجود بیاید مال همه ما هست. محصول کار همه ما هست. هیچ کس نمی پرسد که این کمک راهنمایی که امروز خدمت می‌کند از کدام گوشه زمین به وجود آمده است. ولی مهم این است که در داخل این زمین به وجود آمده است. این چشمه های جاری باید ادامه داشته باشد هم برای رهجو ها و هم برای کمک راهنما ها. آقای مهندس در یکی از سی دی ها می فرماید: رهجو در راهنما خدا را میبیند راهنما در رهجو خودش را می‌بیند. یعنی راهنما خودش را کوچک میکند و به این فکر می‌کند که اگر من رعایت نکنم فردای من ممکن است مثل این بشود. رهجویی می تواند پیشرفت بکند که قیاس نکند. وقتی با حست راهنما را انتخاب کردی عاشقانه دوستش داشته باش. متاسفانه رهجو های آقا یک مقدار نسبت به همسفران کم لطفی دارند. اگر قرار است تغییر کنی باید همسفرت را به کنگره بیاوری. آن وقت می بینی چقدر حالت خوب میشود. یک چیزهایی هست ما حساب کتاب آن را بلد نیستیم ولی تاثیراتش فوق العاده است. یکی از آنها حضور همسفران هست. ممنون از اینکه به صحبت هایم گوش کردید.
تایپ مسافر:مسعود
مرزبان کشیک مسافر:محسن
تنظیم وارسال مسافر:محمد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .