English Version
English

اینجا جایی است که هرکسی وظیفه‌اش را به‌درستی انجام بدهد ارتقاء پیدا می‌کند

اینجا جایی است که هرکسی وظیفه‌اش را به‌درستی انجام بدهد ارتقاء پیدا می‌کند

دهمین جلسه از دور بیست و ششم سری کارگاه های آموزشی عمومی کنگره۶۰ شعبه میرداماد با استادی دیده بان محترم مسافراصغر منصوری، نگهبانی مسافر احمد و دبیری مسافر مرتضی  با دستور جلسه ((وظایف راهنما و رهجو)) در روز پنجشنبه 11اسفند ماه ۱۴۰۱ راس ساعت ۱۶ آغاز بکار کرد

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان اصغر هستم یک مسافر.
مثل همیشه خداوند را سپاس گذارم که اجازه داد بیام در کنگره 60 و از آموزش‌های کنگره استفاده کنم.دستور جلسه اول وظایف راهنما و ره‌جو است. ماقبل از این‌که بیاییم به کنگره سال‌ها بود به خودمان ناسزا می‌گفتیم که خدایا چرا من را آفریدی و چراهای زیادی که در ذهنمان بود. ولی وقتی‌که آمدیم به کنگره اولین چیزی که فهمیدیم این بود که انسان برای دو هدف پا به هستی می‌گذارد خداوند در قران می‌فرماید من زمین را  مهد آفریدم، اول این‌که آموزش بگیریم و دوم این‌که خدمت کنیم و چقدر جالب که بهشت خداوند در همین دو هدف است .و این دو کار را چطور انجام بدهیم و پذیرش این هدف را خودمان انتخاب کردیم.چه کسی مارا به کنگره آورده است خودمان درخواست کمک کرده‌ایم و کنگره هم مارا برحسب این قوانین مارا پذیرفته است.و این‌گونه نیست که فکر کنید دیده‌بانان پیش خداوند جایگاه خاصی دارند. اینجا جایی است که هرکسی وظیفه‌اش را به‌درستی انجام بدهد ارتقاء پیدا می‌کند.در آیه قران هم آمده است. آن کاری که به شما داده‌شده است به‌درستی انجام دهید .اگر کسی از سفر دومی‌ها در جایگاهی هستید و حالتان خوب نیست مطمئن باشید آن جایگاه را به‌زور به دست آورده‌اید.آقای مهندس فرمودند اگر در نقش خودتان نباشید حالتان خراب است.چگونه متوجه شویم که نقش من چیست زمانی که حالمان خوب است. از انجام وظایف خود لذت ببریم. و با عشق باشد.ما قبلاً این‌گونه فکر می‌کردیم که نماز می‌خواندیم و یا نذری می‌دادیم برای خداوند بود. ولی آمدیم به کنگره و متوجه این شدیم که خداوند مالک همه‌چیز است . من به راهنما نیاز دارم سی دی نوشتن جزو وظایف به ره‌جو است.خداوند را باید سپاس گذار باشیم که نیاز نیست  ما فکر کنیم. چون همه را آقای مهندس برای ما برنامه‌ریزی کرده است.من فکر می‌کردم نقشه دانشگاه در این چند سال کشیده شده است. بعد دیدم که 27  سال پیش سردار به او گفته دانشگاه باید بیضی‌شکل باشد.وقتی در صراط مستقیم درست قدم برداری قطعاً موفق می‌شوی .همان‌طور که آقای مهندس می‌فرمایند کنگره سفید مطلق نیست ما نباید دنبال حاشیه باشیم.نباید برگردیم به دیروز گذشته هرچه بود گذشته است.

و اما دستور جلسه دوم  تجلیل از کمک راهنمای محترم آقای عباس شریفی:عباس کارش را به نحو احسنت انجام داد. و به ایشان تبریک میگویم. به کمک راهنمای محترمش آقای مهدی زارع تبریک میگویم .که قرار بود ایشان استاد باشند ولی دعوت‌شده بودند به یک برنامه تلویزیونی و نتوانستند تشریف آورند. عباس در اردوها فعالیت زیادی داشت برای ساخت این شعبه زحمات زیادی  کشید. این مراسم‌ها به خاطر این است که ما قدردان زحمات ایشان باشیم تجلیل به معنی خداحافظی نیست.چون در کنگره هنوز خیلی کارداریم.

سخنان کمک راهنمای محترم مسافر عباس
سلام دوستان عباس هستم یک مسافر
خداوند را شکر می‌کنم که یک‌بار دیگر اجازه داد در این جایگاه قرار بگیرم.از آقای مهندس سپاسگزارم که به من اجازه دادند خدمت کنم.
از آقای منصوری سپاسگزارم که با تمام مشکلاتی که داشتند قبول زحمت کردند و بنده را شرمنده خودشان کردند.همه دوستان به بنده لطف دارند وازهمان اول که من به این شعبه آمدم،لطفشان شامل حال بنده شده و تا امروز هم خدا را شکر ادامه دارد.واقعاً بچه‌های شعبه میرداماد پر از عشق و محبت هستند.در ساخت‌وساز شعبه خرید زمین بچه‌ها خیلی زحمت کشیدند و خدمت کردندبصورت شبانه‌روزی تا چراغ این شعبه روشن شد و در حال لذت بردن از این خدمت‌ها هستند.
آقای مهندس در سی دی ابروباد می‌فرمایند در مورد صراط مستقیم اگر انسان قدم اول را بردارد و ممکن است قدم اول سخت باشد ولی در قدم‌های بعدی قطعاً به آرامش وصف‌نشدنی می‌رسد.برای به‌هم‌ریختگی و مشکلاتی که داشتم وارد کنگره شدم .وقتی وارد کنگره شدم آرامش را با گوشت و پوست خود احساس کردم.لژیون هم برای من سراسر آموزش بود و من از تک‌تک سفر اولی‌ها و سفر دومی‌ها آموزش گرفتم و این آموزش‌ها را در زندگی کاربردی کردم.
علت این‌که مسافر در سفر دوم آرامش دارد به خاطر متفاوت بودن جنس کنگره است و آموزش‌های نابی که بسان آب زلالی است که از چشمه می‌آید. شاید من از نداشتن لژیون الآن ناراحت باشم ولی دوست دارم خدمت‌گزار کنگره باشم و بمانم چون کنگره به من حال خوش می‌دهد. اگر در طول دوران خدمتم ناخواسته باعث رنجش کسی شدم ،عذرخواهی می‌کنم و حلالیت می‌طلبم.
در پایان از ایجنت و گروه مرزبانی ودیده بان محترم جناب آقای منصوری مجدداً تشکر می‌کنم.

تهیه:مسافر امید و امیر حسین

تایپ: مسافر حسین و فرزاد

عکس:مسافر علی

ارسال: مسافر ایمان

نمایندگی میرداماد اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .