English Version
English

کمک راهنمایان خدمتگزارانی هستند که مسیر را یافته‌اند

کمک راهنمایان خدمتگزارانی هستند که مسیر را یافته‌اند

سومین جلسه از دور هفدهم کارگاه آموزشی خصوصی کنگره۶۰ ویژه مسافران نمایندگی اسلامشهر به استادی مسافر سیروس، نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر اسد با دستور جلسه « وظایف راهنما و رهجو » چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

راهنما به معنای شخصی که راه را بلد است و مسیر را میداند و رهجو نیز به به معنای جوینده راه است. ما بایستی خیلی شکرگزار خداوند باشیم و بدانیم انسانهایی که مسیر را به درستی طی می‌کنند به مقصد خواهند رسید.
این دستور جلسه بنده را به یاد وادی هفتم می‌اندازد که میگوید رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است یکی یافتن را و دیگری آنچه برداشت می نمایم، بنده به عنوان یک رهجو راه را یافته‌ام و در حال حاضر این مهم است چه چیزی برداشت می کنم و آیا این مسیر را به درستی طی می کنم؟

در کنگره ۶۰ رهجویی می‌تواند موفق باشد، از تاریکی ها خارج شود و به سمت روشنایی ها حرکت کند که یک رهجو واقعی باشد و به معنای واقعی فرمانبردار باشد. درجلسات کنگره ۶۰  دو بار حرمت کنگره ۶۰ خوانده می شود و از رهجو می خواهد که منظم باشد و به تمام قوانین و حرمت های کنگره ۶۰ احترام بگذارد. دوستان رعایت پارک کردن خودروها در بیرون از جلسه نیز احترام گذاشتن به قوانین و حرمت ها می باشد که در بعضی مواقع مرزبان ها نیز آن را مرتباً گوشزد می نمایند و این خیلی مهم است که ما با پارک کردن منظم و در جای درست ماشین های مان نظم را رعایت کنیم و برای خودمان و شعبه مشکلی به وجود نیاوریم. همین پارک کردن درست خودرو نشان دهنده این است که من به عنوان یک رهجو به خوبیِ آموزش گرفتم و وظیفه را به نحو احسن انجام می دهم.

رهجوی که به همه قوانین و پیام های مرزبان ها احترام می گذارد و سعی می‌کند که با رفتار خود مشکلی برای شعبه و خودش ایجاد ننماید به خوبی آموزش دیده است رهجوی که ده الی یازده ماه به خوبی سفر می‌کند و همه قوانین را رعایت میکند، به موقع و با ظاهر آراسته به کلینیک میرود و دارویش را دریافت می کند و غیبت نمی کند با حال خوش رها میشود، آن رهجو به خوبی آموزش گرفته و رهجوی خوبی می باشد. خداوند رو شاکرم که به واسطه آموزشهای کنگره بنده به عنوان یک انسان می توانم در خانواده ام و در جامعه یک فرد مفید و موفقی باشم. راهنما مانند یک انگشت اشاره است و راه را به ما نشان می دهد و این بنده هستم که بایستی در مسیر به درستی کنم تا به رهایی و حال خوش برسم.

در کنگره ۳ نوع رهجو وجود دارد، یک نوع می‌آید و رها می‌شود و می‌رود، نوع دوم می آید و رها می شود و در سفر دوم جسته و گریخته می آید و نوع سوم می آیند به خوبی سفر می کند و رها میشود و مرتب و منظم در کنگره میماند و خدمتگزار میشوند و در  حقیقت این خدمتی که انجام میدهند خدمتی است که به خودشان انجام می‌دهند و همیشه پر انرژی و از حال خوشی بهره‌مند هستند. کمک راهنما ها نمونه ای از خدمتگزار هایی هستند که راه و مسیر را یاد گرفتند و از حال خوشی نیز بهره می برند اشخاصی که رها شده‌اند و از کنگره رفتند معمولاً در چالش به سر می برند.

شخصی که در کنگره آموزش گرفته باشد و آن را کاربردی کرده باشد دیگر بیرون از کنگره برای پارک کردن ماشین و یا رانندگی در خیابان دچار مشکل نمی‌شود و به خاطر کوچکترین اتفاقاتی در رانندگی دچار به هم ریختگی نمی‌شود و با آرامش با مسائل برخورد می‌کند.

متن، عکس، تنظیم :مسافر رضا لژیون پنجم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .