English Version
English

انجام وظایف برای ادامه حیات ساختارها

انجام وظایف برای ادامه حیات ساختارها

چهارمین جلسه از دوره سی‌ و یکم سری کارگاه‌های آموزشی_ خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی رودکی، با استادی مسافر داوود، نگهبانی مسافر محسن و دبیری مسافر عرفان با دستور جلسه «وظلیف راهنما و رهجو» روز چهارشنبه ۱۰ اسپندماه سال ۱۴۰۱ در ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

 

چکیده گفتار استاد؛
سلام دوستان، داوود هستم یک مسافر.
با دستور جلسه* وظایف راهنما و رهجو* در خدمت شما هستم.
کنگره ۶۰ یک ساختار بسیار هوشمند است که جناب مهندس آن را بنیان گذاری کرده اند به طوری که هر کس در این ساختار وظیفه خود را دارد. برای اینکه هر کس بتواند در کنگره به رهایی برسد می بایست یک سری قوانین و وظایف را رعایت نماید، به این گونه که یکسری وظایف برعهده رهجو است و یک سری وظایف بر عهده راهنما میباشد. برای اینکه بتوانیم قوانین حاکم در یک ساختار را رعایت کنیم، نخست باید به وظایف محول شده آشنایی کامل داشته باشیم. ابتدا باید بگویم که راهنما چگونه کسی است! راهنما کسی است که سفر اول را به خوبی پشت سر گذاشته و به رهایی رسیده است و یک سری آموزش های لازم را دیده و از صافی های ویژه عبور کرده و موفق به دریافت شال کمک راهنمایی گشته است. راهنما از زمانی که می بایست آن را در اختیار خانواده یا کار و زندگی خودش بگذارد از همان زمان صرف رها شدن رهجوی خود می کند که این بسیار قابل تقدیر است، چرا که مهم ترین سرمایه هر کس زمان او می باشد. اما راهنما از زمان خود برای افراد نیازمند مایه می گذارد که باید محبت راهنما را رهجو با وظیفه‌شناسی خود جبران نماید و چه بسا این کار به سود رهجو نیز می باشد. ساده ترین وظیفه ای که یک رهجو برعهده دارد این است که سفر خود را به خوبی پشت سر گذاشته و از بند مواد مخدر رها شود. دیگر وظیفه رهجو دوری از حاشیه و معرکه گیری است و نباید در جلسه صحبت هایی را بر زبان جاری کند که نه به سود او و نه به سود دیگران است.
ساختار کنگره ۶۰ مانند یک رودخانه جاری است که کسی نمی تواند مخالف رود شنا کند زیرا هر کس بخواهد از قوانین آن خارج گردد این رودخانه او را به بیرون پرتاب خواهد کرد. پس لازم است که در حیطه قانون و وظیفه در این ساختار حرکت نماییم. یکی دیگر از وظایف رهجو گوش به فرمان بودن و رعایت نظم است بدینگونه که آماده شدن در سر جلسات در زمان تعیین شده، حاضر شدن در پارک، نظم در مصرف دارو و سایر دستورات کمک راهنما است. یک مصرف کننده مواد مخدر تمام تاریکی ها را در بیرون از کنگره تجربه نموده است، حال اگر بخواهیم همه ما به نور معرفت و سلامتی دست پیدا کنیم باید با ساختار کنگره همراه شویم و این همراهی فقط با شناخت وظایف خودمان حاصل می گردد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .