English Version
English

بزرگترین و حساسترین وظیفه رهجو، فرمانبرداری است

بزرگترین و حساسترین وظیفه رهجو، فرمانبرداری است

بنام قدرت مطلق

چهاردهمین جلسه از دوره سی‌ و سوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی "کنگره ۶۰"؛ نمایندگی صالحی؛ به استادی کمک راهنمای محترم مسافر کاوه ، نگهبانی مسافر فرزاد و دبیری مسافر جواد با دستور جلسه  «وظایف راهنما و رهجو» در روز چهارشنبه ؛  تاریخ  1401/12/10 رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار گردید.

 

خلاصه سخنان استاد :

جلسه امروز در سه بخش برگزارمیگردد، بخش اول دستور جلسه و در بخش دوم تولد یک سال رهایی محمدعلی عزیز و در بخش سوم انتخابات نگهبانی برگزار می‌شود که جا دارد در اینجا تقدیر و تشکر کنم از نگهبان و دبیر که در چهارده جلسه گذشته خدمت نمودند. دستور جلسه وظایف راهنما و رهجو است که یعنی در کنگره 60 هیچ فرقی ندارد و هرکسی وظایفی دارد تا بتوانند به نتیجه برسند و به اهداف خود برسند. در ابتدا در مورد رهجو صحبت می‌کنم. من روز اول که وارد کنگره شدم یک رهجو بودم و این موضوع در روزهای اول برای من قابل‌لمس نبود درحالی‌که خیلی ساده است و در عین سادگی در برخی موارد انجام آن بسیار سخت است، ازاین‌جهت سخت است چون برخی از ساختارها اجازه انجام دادن را به ما نمی‌دهد چون نمی‌خواهند من رهجو به مسافر سفر اول و درنهایت مسافر سفر دوم تبدیل شوم. خیلی موانع و مشکلات هست که همه ما با آن دست‌به‌گریبان بوده‌ایم. این وظایف و قوانینی که در کنگره 60 تدوین شده است برای عبور از این مشکلات است، تا زمانی که من این وظایف و قوانین را به‌درستی انجام دهم می‌توانم از مشکلات عبور نمایم.

بزرگ‌ترین و حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین وظیفه من مسافر این است که فرمانبردار باشم چون تمام موانع و مشکلاتی که در مسیرم بوده‌اند ناشی از نافرمانی است. من مسافر وقتی‌که می‌خواهم وارد سفر اول شوم همیشه در عالم وادی نافرمانی هستم چون در گذشته فقط نافرمانی را یاد گرفته‌ام و به‌تدریج که به جلو حرکت می‌کنیم بایستی این ساختار تغییر کند و این الگو تغییر کند و برای فرمانبردارشدن بدون حضور راهنما و بدون حضور در جلسات و آموزش دیدن غیرممکن است. این مسئله درعین‌حال که از دور خیلی سخت دیده می‌شود ولی وقتی وارد گود می‌شویم تازه می‌بینیم که چقدر آسان و سهل است. من زمانی که بتوانم از خواسته‌های نامعقول و خواسته‌هایی که درگذشته به آنها بهاداده‌ام و هیچ نتیجه‌ای برای من نداشته است و بتوانم از آنها عبور کنم. یک بحث عبور از خواسته‌هاست و یک بحث دیگر سرکوب خواسته‌هاست. در کنگره 60 بحث عبور از خواسته‌های نامعقول است یعنی همه‌چیز در رشد و حرکت است تا بتوانند تبدیل به فرمانبردار شوم و زمانی که به فرمانبردار تبدیل می‌شوم درواقع آن پوسته شکافته می‌شود و من از آن پوسته بیرون می‌آیم و به این صورت است که می‌توانم به‌تدریج به یک فرمانده تبدیل شوم. در ابتدا فرماندهی جسم خودم را بر عهده می‌گیرم و بعد فرماندهی نفس خودم را بر عهده می‌گیرم و خواسته‌های خودم را مدیریت و کنترل می‌کنم و فرمانده زندگی خودم خواهم شد.

همان‌طور که گفته‌شده که آنچه تقدیر است به انجام می‌رسد و اعمال ما در بحث تقدیر بسیار تأثیرگذار است. وظایف راهنما درواقع آن روی سکه وظایف رهجو است. همان‌طور که می‌دانید همه ما برای دومساله آموزش و خدمت در کنگره 60 هستیم. یک مسافر آموزش می‌بیند تا بتواند خدمت کند و یک راهنما خدمت می‌کند تا بتواند آموزش ببیند یعنی در وهله اول آموزش می‌بینیم که خدمت کنیم و درنهایت خدمت می‌کنیم تا بتوانیم آموزش ببینیم و این دو روی یک سکه است و درواقع تبادلات بین راهنما و رهجو است. خداوند را شکر می‌کنم که توانستم آموزش ببینم و تا حد امکان وظایفم را به‌درستی انجام دهم و تنها کسی که به وظایفش بی‌نقص عمل می‌کند ذات اقدس الهی است. در قسمت دوم جلسه تولد یک سال رهایی محمدعلی عزیز است که به ایشان تبریک عرض می‌کنم. محمدعلی عزیز با ساختار ویژه‌ای وارد کنگره شدند و خدا را شکر که به یک ساختار پایدار رسید. یکی از ویژگی‌های محمدعلی عزیز این بود که به دوستان تازه‌وارد در لژیون با آغوش باز پذیرایی می‌کرد. یک‌بار دیگر به ایشان تبریک عرض می‌کنم و برایشان آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم خدمتگزار خوبی برای کنگره 60 باشد.

 

در ادامه جشن تولد یکسال رهایی مسافر محمدعلی برگزار گردید.

 

 

در ادامه این جلسه انتخابات نگهبانی برگزار گردید:

اسامی کاندیداهای نگهبانی: مسافرین لطفعلی و احمد و حسام و مجید

نتیجه رای گیری : مسافر حسام با 60 رای به عنوان نگهبان دوره جدید برگزیده شد.

 

تایپ و تنظیم : مسافر هادی لژیون هشتم

نمایندگی صالحی

اسفند 1401

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .