English Version
English

لژیون سردار گنجینه کنگره60

لژیون سردار گنجینه کنگره60

دومین جلسه از دوره دوم کارگاه آموزشی لژیون سردار نمایندگی های کنگره60 با استادی کمک راهنما مسافر رضا، نگهبانی مسافر مجید و دبیری مسافر هادی با دستور "ثروت" روز دوشنبه 8 اسفندماه 1401 ساعت 15:45 برگزار شد.

 

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان رضا هستم یک مسافر. خداوند بزرگ را شاکرم که به بنده توفیق داد تا دوباره این جایگاه را تجربه کنم و آموزش بگیرم.
امروز کنگره60 مسیر زندگی من را تغییر داده، داشتم فکر می کردم که چه بگویم. یاد این افتادم که یکی از دوستانم همیشه این حرف را  می گفت که؛ ما مالک پول داخل جیب خودمان نیستیم. شاید این به مفهوم یک کلمه ی عام باشد. ما باید از این زندگی لذت ببریم. داریم می بینیم که در اکثر سی دی ها هدف این است که از زندگی لذت ببریم. حالا موردی است که همیشه ذهن من را درگیر کرده.
آقای مهندس هم همیشه در سی دی ها می گویند که هر کس که پول دارد دزد نیست. خوب اولین چیزی که لازم است تا نیاز های زندگی فراهم کنیم این است که اول آن ثروت را بدست بیاوریم. بعد از این باید آن جهانبینی را بدست بیاوریم که چگونه از این ثروت استفاده کنیم. این را ما از طریق آموزش می توانیم به دست آوریم. یک مثالی بزنم که شاید باورتان نشود.
یک شخصی پایش شکسته بود رفته بود پیش دکتر ، دکتر به او گفته که تو اگر پایت را عمل نکنی ، پایت عفونت می کند و باعث مرگ تو می شود چون سنت بالاست. این فرد گفته بود که من پول ندارم. بعد دو ماه فوت کرد و چیزی حدود چهار میلیارد تومان در حسابش پول بود. در نهایت این ثروت هم به وراث رسید و ان ها هم نتوانستند به صورت عادلانه و درست از ان ثروت استفاده کنند.
در حقیقت به ما آموزش استفاده از مال و ثروت را نداده اند و اولین جایی که خود من این آموزش ها را دریافت کردم کنگره60 می باشد. به طور مثال هیچوقت بدون سر و صدا کمکی به جایی نمیکردم یعنی حداقل جمعی را متوجه می کردم که من به فلان جا کمک کرده ام. اما کنگره 60 با این همه هزینه هیچوقت به شخصی اجبار کمک ندارد و کسی هم که کمک می کند توقعی ندارد.
افرادی که در کنگره 60، خدمت مالی یا حتی زمانی انجام می دهند شاید این تصور پیش بیاید که چگونه می توانند همه این کار ها را انجام بدهند یا افراد بیکار و ثروتمند هستند در صورتی که این افراد هم شاغل هستند و هم افراد خیلی ثروتمندی نیستد البته از نظر مالی، بلکه در کنگره 60 اموزش می گیرند و متوجه شدند هر چقدر بیشتر خدمت کنند مسیر و راه بهتر زندگی کردن برای آن ها فراهم تر می شود. در حقیقت نمی خواهم این موضوع را شرطی جلوه بدهم اما در کنگره 60 به من ثابت شده است که هر بذری بکاریم چند برابر آن را برداشت می کنیم.
از همه شما متشکرم که به مشارکت بنده توجه کردید.

 

تایپ: مسافر مصطفی لژیون دوم

تنظیم و ارائه: مسافر احسان لژیون سوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .