English Version
English

انجام وظایف کنگره برای به حال خوش رسیدن و درمان ما است

انجام وظایف کنگره برای به حال خوش رسیدن و  درمان ما است

اولین جلسه از دور سی و هشتم کارگاه‌های آموزشی کنگره۶۰؛ نمایندگی وحید؛ ویژه مسافران با استادی مسافر محمد، نگهبانی مسافر غلامحسین و دبیری مسافر محمدعلی با دستور جلسه  "وظایف راهنما و رهجو" روز چهارشنبه دهم اسفندماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد

خداوند را شکر می کنم که در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم. از آقای عزیزی کمک راهنمای محترم و نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که اجازه دادن این جایگاه را تجربه کنم.  دستور جلسه امروز در مورد وظایف راهنما و رهجو است. یک تازه وارد وقتی وارد یک لژیون می‌شود تمام وظایفی که راهنما مشخص می‌کند را می‌پذیرد؛ مانند: نوشتن سی دی، حضور به‌وقت در کارگاه آموزشی و قطع رابطه با سفر اولی در خارج از شعبه؛ زیرا تجربه نشان داده است که این عمل باعث حاشیه سازی و خروج از مسیر درمان می‌شود. در سفر اول باید فرمانبردار باشیم و یک سری بایدها را رعایت کنیم که در مسیر درمان قرار بگیریم.

ما در کنگره 60 علاوه بر درمان اعتیاد روش درست زندگی کردن را نیز آموزش می‌گیریم. رهجو  فقط با رعایت روش DST  حتی اگر در مسیر نباشد و وظایفش را انجام ندهد به قطع مواد می‌رسد ولی با مشکل روبرو شده و به مواد مخدر برگشت می‌خورد. رهجوهایی که خواهان درمان هستند باید برای درمان سیگار خود اقدام نمایند؛ زیرا کسانی که سیگار خود را درمان نمی کنند هنوز مصرف کننده هستند و بیشتر اشخاصی که رهایی خود را خراب می کنند، همین سیگاری ها هستند. اگر شخصی سیگاری نباشد در کارگاه آموزشی حضور دارد و از مشارکت دیگران می‌تواند آموزش بگیرد. جناب مهندس  سیگار کشیدن داخل پارک را ممنوع  کرده‌اند و ما باید به این نکته مهم توجه کنیم؛ زیرا ما کنگره شصتی ها باید الگو های بی نقصی باشیم. یکی دیگر از وظایف رهجو تنظیم کردن خواب شب است و با اهمیت دادن به خواب شب و رعایت تمام مواردی که راهنما مشخص می‌کند قطعاً به حس و حال خوب می‌رسد. یک سفر اولی باید منیت نداشته باشد و احترام را رعایت کند و گوش به فرمان باشد؛ زیرا راهنما صحبتی خارج از قوانین کنگره 60 را بیان نمی‌کند و خواسته ای جز اجرای قوانین ندارد. انجام وظایف برای این است که ما به حال خوش و درمان اصولی اعتیاد برسیم.

تایپ: مسافر مرتضی

تنظیم و ویرایش: مسافر علیرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .