English Version
English

فرمانبرداری باید به عمل باشد و نباید فقط ظاهر فرمان را اجرا کرد

فرمانبرداری باید به عمل باشد و نباید فقط ظاهر فرمان را اجرا کرد

اولین جلسه از دوره چهل و سوم  کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰  نمایندگی حر به استادی مسافر وحید، نگهبانی مسافر علی و دبیری  مسافر مهدی، با دستور جلسه "وظایف راهنما و رهجو" در روز چهارشنبه دهم اسفند ماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد؛
سلام دوستان وحید هستم یک مسافر، ابتدا از علی‌آقا نگهبان جلسه، راهنمای خوبم و راهنمای سیگارم تشکر می‌کنم که به بنده فرصت این را دادند که در این جایگاه قرار بگیرم و خدمت کنم.
امروز که من در این جایگاه هستم شاید چیزی برای گفتن نداشته باشم ولی با نشستن در این جایگاه می‌خواهم به یک دوست دیگر بگویم که من تا دیروز روی همین صندلی‌ها نشسته بودم و می‌گفتم در زمان سفر حالم بد است و دوست دارم رها شوم و شده‌ام و امروز نشستن من در اینجا شاید کمک کند که یک دوست دیگری به رهایی برسد حتی اگر تخریب بالایی داشته باشد.
دستور جلسه در رابطه با وظایف راهنما و رهجو است، در مورد وظایف راهنما خُب من در جایگاهی نیستم که بتوانم در موردش صحبت کنم معمولاً از بالاتر راجع‌به پایین‌تر صحبت می‌کنند و فقط در رابطه با وظایف رهجو صحبت می‌کنم. در کنگره ۶۰ خیلی به فرمانبرداری تاکید شده است و خیلی وقت‌ها به شریک قائل نشدن برای فرمانده اشاره شده و من این چیزها را گوش می‌کردم.
در مورد فرمانبرداری باید بگویم که وظیفه منِ رهجو این است که فرمانبرداری باید به عمل باشد و فقط ظاهر فرامین را انجام ندهم بعنوان مثال به من گفته می‌شود در جلسه حضور داشته باش و من بیایم و وقتی دوست کنار من آمیرزا بازی می‌کند من به او راه‌کار بدهم که نمی‌شود من باید اینجا بشنوم و به درد یک دوست دیگر گوش کنم تا حالم خوب شود، از انرژی جلسه استفاده کنم.
یک وظیفه دیگر رهجو فکر نکردن به سفرش است و دغدغه فکری در مورد سفر خود نداشته باشد، وظیفه دیگر رهجو این است که حس شکرگزاری را پیدا کند، حس شکرگزاری در همه انسان‌ها وجود دارد منتها باید آن‌را پیدا کنیم زمانی که جناب مهندس در رابطه با علوم مختلف صحبت می‌کنند یک شور و شعف و یک احساس شکرگزاری دارند از اینکه خدایا شکرت که تو خالقی و من بنده و این حس شکرگزاری در مهندس تبدیل به عشق شده و به ما هم رسیده است و من هم در حد توانم موظف هستم که این حس را در خودم پیدا کنم و آن‌را پرورش دهم.
ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید.

تایپ و ارسال: مسافر حسین

مرزبان کشیک: مسافر علی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .