English Version
English

زخم‌ها را باید التیام ببخشیم

زخم‌ها را باید التیام ببخشیم

گزارش عملکرد لژیون ششم همسفران نمایندگی عمان سامانی شهرکرد، سی‌دی «انتقال صفات» در روز دوشنبه ۱۴۰۱/۱۲/8 با استادی کمک‌راهنما همسفر فروغ در ساعت ۱۶:۳۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

آقای امین، شخصیت را این‌طور تعریف می‌کنند: باور انسان در مورد توانایی‌هایش برای انجام کارها، شخصیت یک فرد را تشکیل می‌دهد. اضلاع مثلث شخصیت شامل: احساس امنیت، احساس شایستگی‌ و احساس معصومیت است و مثلثی که به شخصیت انسان آسیب می‌زند شامل: احساس تهدید، احساس بی‌لیاقتی و احساس عدم معصومیت یا گناهکار بودن است.

اگر درون شخص، این احساس وجود داشته باشد که لیاقت یا شایستگی ندارد باعث می‌شود که استعداد‌ها و توانایی‌های انسان دستخوش تغییرات بشود و نتواند آن‌ها را بروز دهد؛ آن موقع از ضلع امنیت هم آسیب می‌بیند و در ادامه اضلاع دیگر هم متزلزل می‌شود و روی‌هم اثر می‌گذارند. شرط اول که کسی احساس گناه می‌کند این است که خودش را تا حد لبریز شدن، محکوم می‌کند و سپس دیگران را متهم می‌کند، مقصر می‌داند و این صفت درونی است و این‌قدر به ما نزدیک است که ما آن را دیگر نمی‌بینیم. اگر ما دیگران را مقصر اتفاقات زندگی‌مان می‌دانیم، قبل از آن باید بدانیم که آن‌قدر خودمان را مقصر دانسته‌ایم که لبریز شده‌ایم ولی آن را ندیده و شروع به مقصر کردن دیگران در مشکلات می‌کنیم.

پس اگر بخواهیم درست بشود باید از ریشه اصلاح کنیم، خودمان را مقصر ندانیم، محکوم نکنیم و بدانیم ما به خاطر اعمالمان الان در این جایگاه هستیم. این در مورد تمام احساسات مثبت و منفی عمل می‌کند و زمانی که در درون خودمان به‌حداعلای احساس مثبت و منفی رسیده باشیم این اتفاق برایمان می‌افتد. اگر نسبت به دیگران احساس کینه، نفرت، محبت، عشق و ... داریم باید در درون خودمان به بالاترین مرحله از این احساس‌ها رسیده باشیم. تا زمانی که انسان از این احساس‌ها تهی نشود به آرامش نمی‌رسد، همان‌طور که شرط رسیدن به‌فرمان عقل، ذهن آرام است تا اینکه بعدازآن اتفاقات دیگر روی بدهد.

آقای مهندس می‌فرمایند‌: شرط رسیدن به تکامل آرامش ذهن است. انسانی که مثلث شخصیت او در تعادل باشد، زیر بار هر حرفی نمی‌رود و البته مهم است که ببینیم چه کسی با ما حرف می‌زند. بدانیم اگر با هر حرفی به فکر می‌رویم باید روی مثلث شخصیت کارکنیم تا بفهمیم از کدام ضلع مشکل دارد. وقتی مثلث شخصیت آسیب می‌بیند زخم ایجاد می‌شود و روی این زخم باز است که هر فکر منفی وارد آن می‌شود.

آقای امین می‌فرمایند: این زخم‌ها را باید ترمیم و التیام ببخشیم که اگر چنین نشود، همچنان راه ورود افکار و انرژی‌های منفی باز خواهد ماند. هستی قانونی دارد و چیزی را به ما می‌دهد که خواسته‌اش را داشته باشیم، به‌طور مثال: اگر یک ویژگی را در شخصی دیدیم و ناراحت شدیم، هستی هم می‌بیند ما آن ویژگی را دوست نداریم و آن را برای ما هم قائل نمی‌شود، ولی اگر از ویژگی اشخاص خوشحال شدیم و تحسین کردیم هستی و کائنات هم برای ما آن را قرار می‌دهد.

در پایان، در سی‌دی پیوند محبت آقای امین می‌فرمایند: «افکار ما، روی کسانی که با آن‌ها پیوند محبت داریم اثر می‌گذارد». بدانیم حس‌هایمان زود منتقل می‌شود و درست کردن این افکار با تزکیه و پالایش انجام می‌پذیرد.

 

تایپ: همسفر سمیه رهجوی کمک راهنما همسفر فروغ (لژیون ششم)
تهیه گزارش: همسفر طاهره رهجوی کمک راهنما همسفر نسرین (لژیون دوم)
ویراستار، تصویرگر و ارسال: کمک راهنمای تازه واردین، همسفر زهرا
همسفران نمایندگی عمان سامانی 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .