English Version
English

ثروت در بخشندگی نهفته است

ثروت در بخشندگی نهفته است

ششمین جلسه از دور سوم لژیون سردار کنگره 60 ویژه همسفران نمایندگی صائب تبریزی، به نگهبانی همسفر سحر و دبیری همسفر معصومه و استادی همسفر شبنم با دستور جلسه «ثروت» در روز دوشنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۵ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان شبنم هستم یک همسفر، خیلی خوشحالم که این سعادت نصیب من شد تا به‌عنوان استاد جلسه در خدمت شما عزیزان باشم، از نگهبان لژیون سردار خانم سحر عزیز بابت اجازه خدمتگزاری سپاسگزارم. دستور جلسه این ماه لژیون سردار ثروت است به نظر من شرکت در جلسات لژیون سردار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چراکه خیلی مهم‌تر از عضو شدن در این لژیون، دنور شدن و یا پهلوان شدن است، چون تنها پرداخت‌کردن مبلغ مهم نیست. ثروت چیست؟
ثروت مجموع دارایی‌ها و توانایی‌های ما است که آن‌ها را با جان‌ودل دوست داریم.
ثروت و ثروتمند بودن در دیدگاه انسان تعریف‌های متعددی دارد؛ بعضی از افراد ثروت خود را در اموال، املاک و کل دارایی‌های خود می‌دانند و بعضی دیگر داشتن فرزند صالح، آرامش، حال خوش و سلامتی را جز ثروت زندگی خودشان می‌دانند و خدا را شکر که اعضای کنگره ۶۰، این حال خوش را در سلامتی خودشان پیدا کرده‌اند هر چقدر انسان بخشنده‌تر باشد، ثروتمندتر است.
ما در کنگره چگونه پس‌اندازکردن را یاد گرفته‌ایم و سعی بر آن داریم که قدرت بخشش را در وجود خودمان تقویت کنیم، عمل عظیم بخشش در نزد خداوند باقی خواهد ماند و در صور باطن و صور ظاهر بخشش‌های ما بی‌جواب نخواهند ماند، به قول استاد امین؛ محبتی که در وجود من ایجاد شده است، یک نوع ثروت برای من محسوب می‌شود و ثروتمند بودن به دل و قلب انسان‌ها بستگی دارد، یعنی ممکن است فردی از نظر ظاهری ثروتمند نباشد، ولی از لحاظ درونی خیلی ثروتمند باشد و در صدد کمک و‌ یاری رساندن به دیگران در حرکت است یا حتی افرادی وجود دارند که حاضر هستند جان خود را در مقابل آرامش دیگران به خطر بیندازند.

تعریف دیگری از  فرد ثروتمند این است، ثروتمند  کسی است که اموال  و ثروت خود را در بعدهای دیگر حفظ می‌نماید و قدرت و‌ تفکر بخشش را در وجود خودش تقویت می‌کند ما نباید منتظر باشیم، تمام آرزوهایمان برآورده شود تا بعداً عمل بخشش را انجام بدهیم، شاید تا آخر عمر ما به خواسته‌های قلبی خودمان نرسیم نه این‌گونه نیست، هر فرد بخشش را در حد و توان خود باید انجام بدهد.
همه اعضای لژیون سردار در بزرگ‌ترین دانشگاه بین‌المللی درمان بیماری اعتیاد همچنین آزمایشگاهی که برای درمان بیماری‌ها احداث شده است، سهم بسیار کوچکی دارند و نعمتی از این بزرگ‌تر و ارزشمند‌تر وجود ندارد. ما اعضای کنگره ۶۰ به ثروت بزرگ دیگری دست‌یافته‌ایم و آن هم خوب کارکردن خمر درون بدنمان هست، عقل، عشق و ایمان‌ را گسترش می‌دهیم و بعد از کسب این آموزش‌ها به جایی می‌رسیم که از آنجا انشعاب یافته‌ایم که مرتب در دعای کنگره ۶۰، از آن مکان یاد می‌کنیم. ان‌شاءالله با تفکر درست بتوانیم مسیر درست زندگی خودمان را پیدا کنیم و بتوانیم به آن ثروتی که مدنظر کنگره است برسیم.

تایپ: همسفر شادی رهجوی کمک راهنما همسفر لیلا
تهیه گزارش: همسفر ساناز رهجوی کمک راهنما همسفر منیره
خدمتگزار سایت: همسفر کبری
همسفران نمایندگی تبریز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .